نقد و بررسی بازی Star Trek: Resurgence


Star Trek: Resurgence یکی از آن بازی هایی است که فقط تا حدی می تواند طرفداران Star Trek را راضی کند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

وقتی صحبت از بازی های تعاملی سینمایی و اپیزودیک به میان می آید، Telltale Games و بازی های این استودیو در ذهن مردم شکل می گیرد. محصولاتی که طی آن بازیکن چنین گیم پلی خاصی را تجربه نمی کند و تاکید بر داستان و روایت است. پس از تاسیس استودیوی Dramatic Labs توسط برخی از اعضای سابق Telltale Games، آنها شروع به توسعه بازی جدید خود کردند.Star Trek: Resurgence نام محصول استودیو Drama Labs است که به سبک و سیاق توسط Telltale Games در دسترس عموم قرار گرفته است. حال سوال اصلی این است که آیا Star Trek: Resurgence تجربه خوبی را ارائه می دهد؟ Star Trek: Resurgence در بهترین حالت محصولی متوسط ​​است و مشکلات آن به این معنی است که نکات برجسته آن آنطور که باید برجسته نمی شود.

انتخاب دیالوگ در Star Trek: Resurgence

در Star Trek: Resurgence، شما کنترل دو شخصیت فدراسیون را دارید.

Star Trek: Resurgence یک بازی اکشن ماجراجویی تعاملی است و داستان مهم ترین عامل بازی است.داستان بازی در دنیای Star Trek روایت می شود. در واقع، در Star Trek: Resurgence، شما کنترل دو شخصیتی را دارید که اعضای فدراسیون هستند. شخصیت اول، جرا ریداکیک فرمانده عالی رتبه و حرفه ای است که به تازگی وارد فضاپیمای Resolute (سفینه فضایی فدراسیون) شده است. او زمانی که برای اولین بار در یک کشتی فضایی ظاهر می شود شروع خوبی ندارد و اکنون باید سعی کند اعتبار خود را بازیابد و به یک فرمانده مورد اعتماد تبدیل شود.

از سوی دیگر، کارتر دیاز این دومین شخصیتی است که شما کنترل می کنید. افسری در بخش مهندسی که کار خود را می داند و با مسائل فنی کشتی Resolute دست و پنجه نرم می کند. داستان سرایی بازی به گونه ای است که در طول تجربه بازی Star Trek: Resurgence مدام بین دو شخصیت اصلی شاتل می شوید و در این بین قسمت هایی از داستان این دو شخصیت به موازات هم قرار می گیرد. نکته جالبی که در مورد داستان سرایی Star Trek: Resurgence باید به آن اشاره کرد این است که شخصیت ها برای روایت داستان خود تغییر می کنند، نه به گونه ای که مخاطب را آزار دهد و باعث شود که داستان را اشتباه متوجه شوید.

بخوانید  دو گزینه اصلی برای نقش شرور دو چهره در بتمن 2 را مشخص کنید

ماموریت در کهکشان بازی Star Trek: Resurgence

مشکل اصلی در داستان Star Trek: Resurgence این است که داستان کلی و اتفاقات درون آن به اندازه کافی خوب نیست که بتواند طیف وسیعی از کاربران را سرگرم کند. داستان Resurgence در بهترین حالت ممکن است مخاطبان مجموعه Star Trek را سرگرم کند. در این بین می خواهم این نکته را روشن کنم که شخصیت پردازی خاصی برای شخصیت های بازی در نظر گرفته نشده است و تنها پس زمینه ای از داستان دو شخصیت در اختیار عموم قرار می گیرد اما آنطور که باید هدف گذاری نشده است. البته به لطف سیستم انتخاب دیالوگ در موقعیت های بحرانی داستان، شاهد شخصیت پردازی خاصی برای دو قهرمان داستان هستیم.

به لطف سیستم انتخاب دیالوگ در موقعیت های بحرانی داستان، شاهد شخصیت پردازی خاصی برای دو قهرمان داستان هستیم.

انتخاب های داستانی تاثیر خوبی روی اتفاقات بازی می گذارند و می توانند موقعیت های مختلفی را ایجاد کنند. انتخابی که در هر موقعیتی انجام می دهید نحوه تعامل شما با شخصیت های دیگر را تعیین می کند. به عنوان مثال، کارتر دیاز علاوه بر اینکه باید مشکلات فنی کشتی Resolute را حل کند، باید به فکر مشکلات شخصی خود نیز باشد. این عناصر به خوبی در بازی نشان داده شده اند و انتخاب های شما تاثیر مستقیمی روی آن ها دارد. با این حال انتخاب دیالوگ مشکل خاص خود را دارد. برخی از انتخاب ها به گونه ای هستند که باید در بازه زمانی مشخصی گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. معمولاً اگر زمان کوتاه باشد، یکی از گزینه ها باید به صورت تصادفی انتخاب شود، اما در Star Trek: Resurgence، این چیز جدیدی نیست. وقتی زمان تمام شد، حتی پس از چند دقیقه همچنان می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. یعنی نداشتن مجازات ویژه برای این قسمت، هیجان سکانس ها و انتخاب های حساس داستان را از بین برد.

بخوانید  8 Similitudes entre le film Le Père adoptif et la série des Sopranos

Star Trek: Resurgence Cutscenes

سیستم کنترل شخصیت بازی خشک و قدیمی نیست، اما سیالیت لازم را نیز ندارد

از نظر گیم پلی، با وجود اینکه Star Trek: Resurgence یک بازی کاملا تعاملی است و شما بیشتر صحنه های کات سین را تماشا می کنید، در برخی از قسمت های داستان کنترل شخصیت های اصلی را به دست می گیرید. سیستم کنترل شخصیت های بازی خشک و قدیمی نیست، اما فاقد سیالیت لازم است و می توانست بهتر طراحی شود. گیم پلی شامل سکانس های اکشن، مخفی کاری و اکتشاف در کشتی Resolution یا در محیط های مختلف است. قسمت های اکشن بازی به خوبی طراحی شده اند و گاهی اوقات دکمه های مختلفی برای فشار دادن دکمه مورد نظر بازیکن در زمان مشخص شده در نظر گرفته شده است. مخفی کاری بازی چندان پیچیده نیست و فقط شامل حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر است. با این حال، بیشتر گیم پلی، به جز فشار دادن دکمه ها، با ناوبری به پایان می رسد. حالا این تور می تواند آیتم های مختلف را اسکن کند یا به بازی کهکشان و سیارات مختلف برود و دلیل اتفاقات رخ داده را دریابد.

جدای از موارد ذکر شده، Star Trek: Resurgence می تواند نزدیک به 6 ساعت محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهد و برای یک بازی مستقل، محتوای در نظر گرفته شده حجم مناسبی دارد. جلوه های بصری Star Trek: Resurgence نیز در سطح عادی قرار دارند و چیز خاصی ارائه نمی دهند. البته نورپردازی در بازی، به خصوص هنگام کاوش در خارج از کشتی Resolution، محیط های بازی را از نظر بصری زیباتر کرده است. از نظر فنی، بازی هیچ باگ خاصی ندارد، اما گاهی اوقات با افت فریم مواجه می شوید که تاثیر خاصی روی گیم پلی شما ندارد. در این بین می خواهم به این نکته اشاره کنم که نسخه کامپیوتری Star Trek: Resurgence اصلا تنظیمات گرافیکی و گیم پلی ندارد و فقط می توانید رزولوشن آن را تغییر دهید که در این مورد گزینه های محدودی دارد.

بخوانید  تاریخ انتشار احتمالی برای Dragon Age: Dreadwolf تعیین شده است

سکانس های اکشن بازی Star Trek: Resurgence

موسیقی و صداهای بازی نیز در سطح خوبی قرار دارند و در گوشه و کنار بازی می توان موسیقی هایی مطابق با دنیای Star Trek شنید. در نهایت استودیو Labs Dramatic قصد داشت با بازی Star Trek: Resurgence تجربه ای آشنا در دنیای Star Trek برای مخاطبان علمی تخیلی فراهم کند، اما به دلیل مسائل مختلف در ساختار داستان، گیم پلی و قسمت فنی، Star Trek: Resurgence نتوانست. به هدف خود برسد. بنابراین، محصولی را می بینیم که تجربه ای متوسط ​​را ارائه می دهد و در بهترین حالت می تواند طرفداران دو ترک آتیشه ستاره را تا حدودی سرگرم کند.

بررسی بازی با توجه به نسخه کامپیوتری انجام شده است

تحریریه مجله بازی یک گیمر