نقد و بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth


Like a Dragon Infinite Wealth به خوبی نشان می دهد که چرا تغییر جهت سری Like a Dragon درست بوده است. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

Yakuza: Like a Dragon شروع یک مسیر جدید در سری Like a Dragon است. مسیری که پر از مشکلات بود اما امید می رفت در آینده حل شود. از طرفی تغییرات اعمال شده روی سری تنها به گیم پلی بازی ختم نشد و از نظر داستانی نیز شاهد ظهور یک قهرمان جدید بودیم. اکنون Like a Dragon Infinite Wealth مسیری را که Yakuza Like a Dragon آغاز کرده است ادامه می دهد و باید بگویم که اکنون این سریال در مسیر درستی قرار دارد. نسخه ای که از گذشته خود درس گرفته و اکنون تجربه کاملتر و بهتری را ارائه می دهد.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

داستان بازی درست بعد از اتفاقات Yakuza Like a Dragon روایت می شود. گروه های یاکوزا تعطیل شده اند و اکنون ایچیبان کاسوگا، یکی از شخصیت های اصلی داستان، مشغول ایجاد شغل برای اعضای سابق یاکوزا از طریق شغل جدید خود و کمک سایر دوستانش است. با این حال همه چیز مطابق میل او پیش نمی رود و وارد ماجراجویی جدیدی می شود. به عبارت دیگر او باید به هاوایی برود و مادرش را پیدا کند. البته ایچیبان در این مورد تنها نیست. از سوی دیگر، کازوما کیریو مأموریت گروه دایدوجی برای یافتن مادر ایچیبان را بر عهده دارد. ظاهرا مادرش در موقعیت خطرناکی قرار گرفته است و حالا ایچیبان و کیریو باید با هم او را از این آشفتگی خارج کنند.

ثروت بی نهایت را می توان نقطه اوج داستان کیریو کازوما دانست.

با توجه به ساختار روایی این نسخه، ثروت بی نهایت به آرامی شروع می شود و با گذشت زمان روایت وارد فاز اصلی خود می شود. البته در اولین ساعات خلوت، کارهای مقدماتی برای رویدادهای آینده به خوبی انجام می شود. تا پایان، لحظات هیجان انگیز و دراماتیک داستان و همچنین لحظات آرام، تعادل خوبی در روایت داستان ایجاد کرد. همچنین پایان داستان راضی کننده است و به سوالات مطرح شده در طول بازی پاسخ می دهد.البته غافلگیری های مختلفی در دل داستان وجود دارد به طوری که می توان پیچیدگی داستان را در سکانس های مختلف مشاهده کرد.

گشت و گذار در هاوایی در مانند یک اژدها ثروت بی نهایت

شخصیت پردازی شخصیت های شناخته شده این مجموعه و همچنین شخصیت هایی که در نسخه قبلی به مخاطب معرفی شده اند، در این نسخه کاملتر از قبل شده و مخاطب بهتر از قبل با آنها آشنا می شود. این موضوع در مورد ایچیبان کاسوگا که به عنوان قهرمان جدید سریال مثل یک اژدها شناخته می شود نیز صادق است. علاوه بر این، شخصیت های جدید در Infinite Wealth حقوق مناسبی دارند و تفاوت زیادی بین شخصیت های قدیمی و جدید وجود ندارد. با این حال Kiryu Kazuma نیز در این نسخه شخصیت فوق العاده ای دارد. فردی که مدام با گذشته و مشکلات پیش آمده سر و کار دارد و حالا داستان کازوما به حساس ترین نقطه خود رسیده است.

بخوانید  چگونه می توان ذهن انسان را در رایانه بارگذاری کرد

شخصیت پردازی همه شخصیت ها به خوبی انجام شده و می توانیم با آنها همذات پنداری کنیم

شخصیت‌های منفی و مهم در Like a Dragon Infinite Wealth نیز پرداخت مناسبی دریافت می‌کنند. شما اهداف آنها را به خوبی می شناسید و از طریق مبارزاتی که به شما ارائه می دهند با آنها ارتباط برقرار می کنید. البته بازی دارای شخصیت های خاکستری مختلفی نیز می باشد که در روایت به خوبی از آنها استفاده شده است، بنابراین داستان Like a Dragon Infinite Wealth به لطف تمامی عناصر ذکر شده به یکی از بهترین داستان های کل مجموعه تبدیل می شود.

کیریو کازوما در مانند اژدها، ثروت بی نهایت

Like a Dragon Infinite Wealth یک بازی نقش آفرینی با مبارزات نوبتی است. به این ترتیب بازیکن باید یک تیم چهار نفره با شخصیت های مختلف تشکیل دهد. هر شخصیت قابل بازی در داستان طراحی و مهارت های خاص خود را دارد. بنابراین، چیدمان صحیح تیم موضوعی است که تاثیر زیادی در مبارزات دارد. در کمپین های Infinite Wealth، این به خوبی مورد احترام است. هر کدام از دشمنان بازی دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی هستند و قرار دادن شخصیت هایی که می توانند حرکات و مهارت های متفاوتی را ارائه دهند، چیزی است که می تواند به شما در نبردها کمک کند. هر شخصیت در بازی دارای یک کار منحصر به فرد است، مشابه کلاس های مبارزه در سایر بازی های ویدیویی.

وجود جب های مختلف و طراحی مناسب آنها تنوع مبارزات را بیشتر می کرد.

اکنون می توانید از jab های مختلف در Ichiban و Kiryu Kazuma و همچنین سایر اعضای تیم استفاده کنید. وجود jabs و طراحی بسیار خوب آنها دست شما را برای ارائه روش های مختلف مبارزه باز کرد. اما سوال اینجاست: آیا وظایف بازی می تواند در تمام دوره های تاریخ موثر باشد؟ مثلاً وقتی به وسط یا انتهای داستان می‌رسی، چون دشمنان نسبت به قبل مشکل‌تر هستند، آیا کار جدیدی که بهبود نیافته مفید است؟ وظایف بازی و شخصیت اصلی سیستم تراز مخصوص به خود را دارند. ارتقاء خود کاراکتر به طور قابل توجهی آمار آن را افزایش می دهد. در همین حال، هر شغل با ارتقای شغلی مهارت‌های جدید و بهتری به شما می‌دهد. اما جدای از این مورد، با بهبود هر شغل، جایگاه هر شخصیت تا حدودی بالا می رود. بنابراین، شخصیت شما پس از جایگزینی یک شغل بهبودیافته با یک شغل بهبود نیافته خیلی ضعیف نخواهد شد.

بخوانید  معرفی بازی موبایل The Division 2 در آینده نزدیک

کار سامورایی در مانند یک اژدها ثروت بی نهایت

چیز دیگری که به شما کمک می کند در این شرایط قوی بمانید، ابزارهایی است که می توانید برای شخصیت های خود بخرید. اسلحه، لباس و لوازم مختلف چیزهایی هستند که به قدرت شخصیت شما کمک زیادی می کنند و زمانی که شغل جدیدی را انتخاب می کنید، انتخاب یک سلاح جدید برای شغل مورد نظر کمک زیادی می کند. بنابراین، در طول تجربه 70-80 ساعته خود، می توانید بدون نگرانی حرفه های مختلف را انتخاب و امتحان کنید. جدا از سیستم مبارزه و بهبود شخصیت، ماموریت های اصلی Like a Dragon: Infinite Wealth بسیار خوب طراحی شده اند. برخی از ماموریت های اصلی به طور کلی ساختار سیاه چال گرا دارند و سایر ماموریت ها شامل عناصری هستند که پایه و اساس دستیابی به هدف اصلی را می گذارند و این پایه خسته کننده نیست.

باس فایت های اصلی Infinite Wealth چالش برانگیز، هیجان انگیز و به یاد ماندنی هستند

ماموریت های فرعی در دنیای Like a Dragon: Infinite Wealth نیز شامل وظایف مختلفی برای شهروندان بازی می شود که برخی از این مراحل طراحی سرگرم کننده و جالبی دارند و برخی دیگر آنطور که باید سرگرم کننده نیستند. در همین حال، تمام ماموریت های فرعی پاداش خوبی ارائه می دهند و تکمیل آنها به قوی تر شدن شخصیت شما کمک می کند. به عنوان مثال، برخی از آنها احضاریه های جدید را ارسال می کنند. آیتم هایی که کاپیتان هر تیم (ایچیبان و کیریو کازوما) می تواند در مبارزات از آنها استفاده کند. علاوه بر این، وجود فعالیت‌های جانبی دیگر، مانند پاک کردن سیاه‌چاله‌ها یا سیاه‌چال‌های بازی، می‌تواند کمک زیادی به بهبود وظایف یا شخصیت‌های تیم کند. در این میان بد نیست به سیستم دوستی بازی نیز اشاره کنیم، در محیط های بازی مکالمات ویژه ای برای شخصیت های بازی در نظر گرفته شده است که با انجام این گفتگوها سطح دوستی شما با شخصیت ها افزایش می یابد.

دیالوگ کیریو و ایچیبان در مثل یک اژدهای بی نهایت ثروت

مانند یک اژدها ثروت بی نهایت یک تجربه بصری خیره کننده است

افزایش سطح دوستی به شما کمک می کند تا از مهارت های ترکیبی در نبردهای بازی استفاده کنید و نوع همکاری شخصیت های تیمی نیز افزایش می یابد. همه این موارد نبردها و مبارزات را زیباتر و کاربردی تر از قبل می کند. مینی گیم ها بخشی دیگر از گیم پلی Infinite Wealth هستند. وجود مینی گیم های قدیمی این مجموعه مانند دارت و کارائوکه که امضای این مجموعه هستند و همچنین مینی گیم های جدید برای هاوایی مواردی هستند که مخاطب را سرگرم کرده و در افزایش سطح تاثیرگذار هستند. دوستی . .

از نظر بصری، Like a Dragon Infinite Wealth یک تجربه لذت بخش و لذت بخش را برای تماشا ارائه می دهد. نورپردازی و توجه به جزئیات در چهره شخصیت ها بسیار خوب انجام شده است. علاوه بر این، جزئیات سه محیط اصلی بازی در سطح خوبی قرار دارد. برگ برنده جلوه های بصری بازی در کات سین های آن نهفته است. میان‌آهنگ‌هایی که برخی از آن‌ها شما را به گریه می‌اندازند و برخی دیگر آدرنالین شما را بالا می‌برند. جهت درست کات سین ها در سکانس های مختلف حس مورد نظر را به خوبی القا می کند و نقش مهمی در روایت بازی دارد و علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت طراحی، دشمنان بازی از نظر نوع، تعداد و قدرت متنوع هستند. به عبارت دیگر، هم دشمنانی را خواهید دید که به راحتی نابود خواهند شد و هم دشمنانی که شما را به چالش خواهند کشید.

بخوانید  هاگوارتز Legacy دارای بیش از 100 ماموریت جانبی است

Kiryu Kazuma با دوستانش در Like a Dragon Infinite Wealth ملاقات می کند

موسیقی بازی حال و هوای مبارزات و درام را به خوبی منتقل می کند

باس های اصلی و طراحی آنها یکی دیگر از مواردی است که توجه شما را به خود جلب می کند. نوع مبارزات، انیمیشن های ضربه ای و کات سین های هر باس فایت خاص و منحصر به فرد است. به طوری که برخی از نبردها برای مدت طولانی در ذهن و حافظه شما باقی می مانند و جدا از اینکه مبارزه با آن ها حس تکراری و یکنواختی را ارائه نمی دهد، می توانید آن ها را در زمره بهترین های سری Like a Dragon قرار دهید. . Infinite Wealth هیچ مشکل فنی ندارد، بازی تجربه ای روان و بدون باگ یا افت فریم را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

موسیقی یکی از اجزای جدا نشدنی مجموعه Like a Dragon است و Like a Dragon Infinite Wealth نیز از این قاعده مستثنی نیست. موسیقی ویژه در طول نبرد پخش می شود. علاوه بر این، باس فایت های اصلی موسیقی خاص خود را دارند که این مبارزات را لذت بخش تر می کند. موسیقی اینترلود سینمایی و دراماتیک بازی نیز حال و هوای سکانس مورد نظر را منتقل می کند. صداگذاری شخصیت های بازی در دوبله ژاپنی عالی است و دوبله انگلیسی Infinite Wealth نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

استفاده از مهارت در Like a Dragon Infinite Wealth

در نهایت، Like a Dragon Infinite Wealth یک تجربه 70-80 ساعته است که می تواند لحظات بسیار خوبی را برای مخاطبان سریال Yakuza فراهم کند. اگرچه برخی از ماموریت های جانبی می توانستند بهتر طراحی شوند، اما تجربه کلی بازی به قدری خوب است که لحظه به لحظه از آن لذت خواهید برد. اگر از طرفداران سریال Like a Dragon هستید، Like a Dragon Infinite Wealth را از دست ندهید که تجربه فوق العاده زیبایی است.

بازی با توجه به نسخه پلی استیشن 5 بررسی شد و کد آن توسط ناشر در اختیار یک گیمر قرار گرفت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر