نبرد نینتندو با شبیه سازهای غیر رسمی همچنان ادامه دارد

نینتندو موفق به دریافت حکم قضایی برای خاموش کردن یک برنامه شبیه سازی دیگر برای کنسول های خود شده است.

طبق آخرین اخبار دنیای بازی، نینتندو در اوایل هفته جاری توانسته به دعوی رسیدگی کند که بر اساس آن یکی دیگر از شبیه سازهای محبوب نینتندو تعطیل خواهد شد. این شبیه ساز که با نام Pizza Emulators در اختیار کاربران اندروید قرار داشت، به بازیکنان اجازه می داد تا بازی های Game Boy Advance و Game Boy Color را روی موبایل تجربه کنند. این برنامه روز جمعه از فروشگاه گوگل پلی حذف شد.

دیوید برا، سازنده این شبیه ساز، در حساب Discord خود اعلام کرد که شبیه ساز پیتزا را غیرفعال کرده تا خانواده خود را در اولویت قرار دهد. پیش از این، نینتندو شکایت دیگری را حل و فصل کرده بود که بر اساس آن توسعه دهندگان یک شبیه ساز محبوب نینتندو سوییچ به نام Yuzu به پرداخت 2.4 میلیون دلار محکوم شدند و نرم افزار خود را خاموش کردند. غیرفعال کردن این شبیه ساز باعث شد تا Citra، شبیه ساز بازی نینتندو 3DS، اجرا نشود که اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخت.

کنترلر Gameboy Advance

این افراد در اعتراض خود خاطرنشان کردند که عملکرد شبیه ساز یوزو از نظر اخلاقی و تجاری غیرقابل دفاع است. زیرا به کاربران اجازه می دهد بازی هایی را که هنوز در فروشگاه نینتندو فروخته می شوند، امتحان کنند. با این حال، شبیه ساز Citra حالت متفاوتی دارد. زیرا این امکان را فراهم می کند که بازی هایی را که دیگر توسط نینتندو فروخته نمی شوند و از آرشیو فروشگاه این شرکت حذف شده اند، امتحان کنید.

بخوانید  رمز توسعه Fire Emblem Engage Wave 2 بعداً امروز در دسترس است

در مارس 2023، نینتندو eShop 3DS را بست تا با این اقدام، تمامی بازی‌های دیجیتالی این کنسول که در انحصار نینتندو استور بودند، در دسترس بازیکنان قرار نگیرند و دیگر قابل خرید نباشند. به همین دلیل، شبیه سازها یکی از راه حل های علاقه مندان به تجربه بازی 3DS بوده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر