میاموتو برنامه ای برای بازنشستگی ندارد اما “در صورتی که اتفاقی بیفتد” در حال بررسی آن است.



شیگرو میاموتو، خالق ماریو، دانکی کونگ و دیگر شخصیت ها و بازی ها در طول 40 سال حضورش در نینتندو، 71 سال دارد و قصد بازنشستگی ندارد. صحبت کنید روزنامه گاردینمیاموتو گفت که در حال بررسی یک طرح جانشینی است، اما قصد دارد برای مدتی کار کند.

او با لبخند گفت: «بیشتر از بازنشستگی، به روزی که زمین می خورم فکر می کنم. این روزها باید در یک دوره پنج ساله به چیزهایی فکر کنید، بنابراین به این فکر می‌کنم که اگر اتفاقی بیفتد، می‌توانم همه چیز را به چه کسی منتقل کنم.»

در حال پخش: فیلم Super Mario Bros – پشت پاور آپ های دیدنی

میاموتو سپس در مورد میراث خود اظهار نظر کرد و گفت از اینکه “انرژی زیادی” در اطراف چیزهایی که او خلق کرده است، سپاسگزار است. میاموتو گفت: “آنها توسط دیگران بزرگ شدند، افراد دیگر آنها را بزرگ کردند، به آنها کمک کردند تا رشد کنند، بنابراین من واقعاً دیگر احساس مالکیت بر آنها ندارم.”

میاموتو ممکن است روزی بازنشسته شود، اما او معتقد است که کارش به یادگار خواهد ماند.

او گفت: “در فیلم مرد آهنی صحنه ای وجود دارد که رئیس جمهور به شرکت خودش می رود و نگهبان به او اجازه ورود نمی دهد و او به پرتره اشاره می کند و می گوید: “این من هستم!” اما من واقعا امیدوارم که تیم هایی که با آنها کار می کنم حداقل از من به عنوان خالق این چیزها یاد کنند!

در سال 2011، میاموتو به Wired گفت او در حال برنامه ریزی برای بازنشستگی آرام بود زیرا نقش فعلی خود را ترک می کرد و نقش دیگری را در نینتندو بر عهده می گرفت. این موضوع سر و صدای زیادی ایجاد کرد و باعث ایجاد وحشت در مورد قیمت سهام نینتندو در برخی محافل شد. این به نوبه خود باعث شد که نینتندو بیانیه ای منتشر کند که در آن بازنشستگی میاموتو به معنای سنتی آن را تکذیب کند.

در سال 2013، میاموتو به GameSpot گفت که با توجه به سن او، “عجیب” است که به بازنشستگی فکر نکنیم. در آن زمان، مدیریت میاموتو و نینتندو به صورت داخلی برای روزی برنامه ریزی می کردند که میاموتو دیگر در این شرکت کار نکند. او در آن زمان گفت: «کاری که من انجام می‌دهم این است که وانمود کنم روی نیمی از پروژه‌هایی که معمولاً روی آن‌ها کار می‌کردم کار نمی‌کنم تا سعی کنم جوانان را بیشتر درگیر کنم.»

بخوانید  منتظر بازی های جدید ارباب حلقه ها باشید

در طول دهه گذشته، میاموتو زمان بیشتری را صرف پروژه‌های غیربازی در نینتندو کرده است، از جمله فیلم Super Mario Bros. و پارک های موضوعی Super Nintendo World. او به گاردین گفت که دیگر خود را به عنوان یک طراح بازی نمی بیند، بلکه فردی است که به نینتندو کمک می کند تا “فرصت های منحصر به فرد” را برای استفاده از برند و شخصیت های نینتندو پیدا کند.

میاموتو ادامه داد که اخیراً زمان زیادی را صرف یادگیری در مورد روند هالیوود و نحوه ساخت فیلم می کند. در حال حاضر، میاموتو گفت که در حال خواندن فیلمنامه‌های زیادی است تا ببیند چگونه می‌توانیم فیلم‌هایی منحصر به فرد برای نینتندو بسازیم.

عنوان میاموتو در نینتندو این روزها مدیر نماینده و عضو است. او دیگر بازی های ماریو یا زلدا را کارگردانی نمی کند، اما تا حدی درگیر است در حالی که دیگران مسئولیت های روزانه بیشتری را بر عهده می گیرند.

فیلم Super Mario Bros. در سال 2023 بیش از 1.3 میلیارد دلار فروخت و سال را به عنوان دومین فیلم بزرگ جهان، درست پس از باربی به پایان رساند. میاموتو در حال تولید فیلم لایو اکشن زلدا با همکاری رئیس مارول، آوی آراد و سونی پیکچرز است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر