مهلت قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت تمدید شد


با توافق اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت، مهلت این قرارداد تا اکتبر تمدید شد.

آخرین مهلت اولیه برای معامله بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت امروز است 27 جولای (18 ژوئیه) تعیین شده بود، اما این تاریخ دیروز به پایان رسید. اما اکنون دو طرف درگیر در این معامله توافق کرده اند که این مهلت را با شرایط جدید تا 26 مهر (18 مهر) تمدید کنند. این سه ماه به دلیل مراحل قانونی در انگلستان اضافه شد. معامله پیشنهادی در بریتانیا به دلیل نگرانی‌ها در مورد بازار نوپای بازی‌های ابری متوقف شده است.

اکتیویژن به رسانه ها گفت که این مهلت به شرطی تمدید شد که اگر مایکروسافت به توافق نرسد، جریمه بیشتری بپردازد و قراردادهای تجاری دیگر نیز منعقد شود. فیل اسپنسرمقام ایکس باکس نیز این خبر را در توییتر تایید کرد و نوشت که امیدوار است این معامله به سرانجام برسد. اکتیویژن به خبرنگاران گفت:

“تصمیم اخیر در ایالات متحده و تصویب در 40 کشور تضمین می کند که توافق پیشنهادی برای رقابت، بازیکنان و آینده بازی خوب است. هیئت مدیره اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت از دو شرکت اجازه داده اند تا تا زمانی که این توافقنامه را امضا کنند. 18 اکتبر، پس از دریافت مجوز از مقامات رقابت و اطمینان از هر دو شرکت مبنی بر اینکه سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اکنون از وجود راه حل هایی برای رفع نگرانی های آنها آگاه است. ما در مراحل بعدی و بسته شدن معامله مطمئن هستیم. در اسرع وقت.”

توافق بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

در قرارداد اولیه، اگر این معامله انجام نمی شد، ردموندی ها 3 میلیارد دلار خسارت به سازنده چمدان پرداخت می کردند. اما اکنون اگر این معامله تا 7 سپتامبر (29 مرداد) انجام نشود، جریمه آن 3.5 میلیارد دلار خواهد بود و اگر تا 24 سپتامبر (15 سپتامبر) انجام نشود، این مبلغ به 4.5 میلیارد دلار افزایش می یابد.

بخوانید  عرضه بازی‌های استودیو 11Bit روی سرویس ایکس باکس گیم پس

اکتیویژن افزود: “این توافقنامه شامل اصلاحاتی در قراردادهای تجاری مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد است که برای هر سال مالی 2023 و 2024 تا 250 میلیون دلار ارزش دارند. گفتنی است که این دو شرکت اخیراً موفق شده اند در دعوی حقوقی علیه کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) پیروز شوند. پس از آن، مایکروسافت و سونی قراردادی 10 ساله برای انتشار Call of Duty در پلی استیشن امضا کردند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر