معرفی سری جدید نگاه (نوک نگاه). ژولیت بینوش در نقش کوکو شانل

نگاه جدید، یک سریال تاریخی جدید از اپل تی‌وی پلاس، رویارویی کوکو شانل و کریستین دیور در طول جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد.

نگاه جدید، سریال جدیدی از سرویس استریم Apple TV+ با ژانر تاریخی، بیوگرافی و درام، به زودی مقدمه اصلی خود را به مخاطبان ارائه خواهد کرد. داستان این مجموعه را می‌توان اینگونه خلاصه کرد: «نگاه جدید در پاریس پس از جنگ جهانی دوم برای کریستین دیور ظاهر می‌شود که خط تولید مد و لباس خود را ایجاد کرد؛ خط تولید به‌طور غیررسمی New Look نام گرفت. از سوی دیگر، داستان دشمن ایدئولوژیک و حرفه ای او، طراح مد مشهوری به نام کوکو شانل را به تصویر می کشد.

بن مندلسون در نقش کریستین دیور، ژولیت بینوش در نقش کوکو شانل، میزی ویلیامز در نقش کاترین دیور، جان مالکوویچ در نقش لوسین للونگ از جمله بازیگران حاضر و ایفای نقش در این سریال هستند. این سریال با دو عبارت شروع می شود. جمله اول این است: «داستانی که در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد؛ زمانی که آلمان‌ها پاریس را به مدت چهار سال اشغال کردند و فرانسوی‌ها را مجبور کردند که تسلیم اقتدار و ظلم نازی‌ها شوند.» توضیح می‌دهد که جمله دوم این است: «این داستان نشان می‌دهد. چگونه خلقت و خلاقیت به بازگرداندن روح و زندگی به جهان کمک می کند.» این نشان می دهد.

بن مندلسون در نقش کریستین دیور در سریال نگاه جدید

اما تاد ای. قبول چنین چیزی برای کسلر سخت است. سری جدید ظاهر تا حد زیادی جزیره ای است. اگرچه داستان در زمانی بسیار پرتلاطم می گذرد و وقایع آن میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، داستان بر شخصیت هایی متمرکز است که آثار خود را به طور برجسته در فرهنگ و تاریخ به جا گذاشته اند. سریال اگرچه ایده جالب و پتانسیل بالایی دارد اما آنطور که باید و شاید نمی تواند با آن برخورد کند. سری New Look از سرویس استریم اپل تی وی پلاس خود را به عنوان روایتگر نقطه عطفی در تاریخ مد و لباس فرانسه معرفی می کند.

بخوانید  Masters of the Universe Dead در نتفلیکس - گزارش

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رویدادهای سری New Look حول محور دو غول صنعت مد در پاریس می چرخد ​​و تأثیر این درگیری را بر این صنعت به تصویر می کشد. کریستین دیور و کوکو شانل بنیانگذاران خانه های افسانه ای هستند که هنوز هم وجود دارند. دیور رویاپردازی حساس است که خواهر کوچکترش کاترین (مسی ویلیامز) به مقاومت ضد آلمانی می پیوندد و زمانی را در اردوگاه کار اجباری راونسبروک می گذراند. در طرف دیگر داستان، شانل یک تاجر زیرک و خودساخته است که مخفیانه با نازی ها همکاری می کند.

ژولیت بینوش در نقش کوکو شانل و افسر نازی در نگاه جدید

در طول جنگ، دیور تقریباً تمام وقت در آتلیه مربی خود لوسین للونگ کار می کرد و با طراحی لباس برای همسران افسران آلمانی، صنعت مد فرانسه را سرپا نگه داشت. از سوی دیگر، Chanel در ابتدا گزینه‌ای با ریسک کمتر را انتخاب کرد و تصمیم گرفت تجارت خود را در طول جنگ تعطیل کند. اما طولی نمی کشد که او با یک افسر عالی رتبه نازی درگیر می شود و سعی می کند از قوانین آریایی استفاده کند تا کنترل شرکت را از دست شرکای یهودی خود بگیرد. با توجه به اینکه داستان حول محور هر دو طراح است، از یک ساختار خط زمانی دوگانه برای به تصویر کشیدن آسیب‌ها و بهبودی هر دو شخصیت به طور همزمان استفاده می‌کند.

البته قبلا در بیوگرافی خواب با دشمن به رابطه این شنل با نیروهای نازی اشاره شده بود. (Sleeping with the Enemy) که در سال 2011 منتشر شد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.به نظر می رسد ایده اولیه سریال قرار است حول محور فعالیت شرکت های Dior و Chanel باشد، اما با گذشت زمان مشخص می شود که اصلا اینطور نیست سری New Look حداقل توجه به جزئیات را نشان می‌دهد که دیور را به یک صنعتگر چیره دست و Chanel را به یک کارآفرین موفق تبدیل کرده است و اصلاً آنها را بررسی نمی‌کند. تضاد بین خشونت جنگ و شکنندگی هنر موضوعی ایده آل برای مطالعه و بررسی شدید است.

بخوانید  مهندسی بی نهایت: چین چگونه بزرگترین پل دریایی جهان را ساخت؟

کوکو شانل با دوستش در سری جدید ظاهر

این مجموعه با مدت 10 ساعت فضای کافی برای بحث در مورد ارزش هذلولی به ظاهر پیش پا افتاده دارد. چگونه فضل و زیبایی زشتی اخلاقی را پنهان می کند. متأسفانه، این مجموعه به هیچ یک از این مسائل نمی پردازد و در عوض بر جنبه های آشناتر از محیط و دوره زمانی آنها تمرکز می کند. در عین حال مواردی را که می تواند این مجموعه را از نمونه های مشابه متمایز کند نادیده می گیرد. اولین سریال نتوانست نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. 49 منتقد Rotten Tomatoes پس از تماشای این سریال رضایت خود را به 59 درصد رساندند. خبر خوب برای طرفداران این سریال بیوگرافی این است که سرویس استریم اپل تی وی پلاس این سریال را برای فصل دوم تمدید کرده است.

بیشتر احساس می کردند که The New Look از ارزش های تولیدی چشمگیر و بازیگران با استعداد بهره می برد. اگرچه این بازیگران اغلب با یک داستان نسبتا پراکنده ناامید می شوند. اگرچه سریال درام قصد خود را برای تمرکز بر دوران پس از جنگ جهانی دوم اعلام می کند، طولی نمی کشد که به سرعت به دهه 1940 می رسد. از آن نقطه به بعد، داستان با سرعت بسیار پایینی پیش می رود. دقیقاً 3 قسمت کامل طول می کشد تا پاریس آزاد شود. با توجه به اهداف مشخص، زمان زیادی به آن اختصاص یافت و زمان کافی برای تحقق عدالت در دوره ویشی اختصاص داده نشد.


سری شبیه به سری جدید ظاهر

ایوان مک گرگور در نقش هالستون تلفنی

سلسله هالستون

سلسله هالستون

  • بازیگران: ایوان مک گرگور، ربکا دایان و دیوید پتو
  • سال انتشار: 2021
  • تعداد قسمت ها: 5

این سریال داستان مردی را روایت می کند که از نام مبتکرانه خود در یک امپراطوری مد جهانی مترادف با تجمل، اغوا، موقعیت و شهرت استفاده می کند. نامی که به معنای واقعی کلمه دوران مهمی را تعریف می کند.


خدمه Halcyon روی میز هتل

سلسله هالسیون ها

بخوانید  Remedy بازی چند نفره خود را لغو کرده است

سلسله هالسیون

  • بازیگران: آنابل آپشن، مارک بنتون و جیمی بلیکلی
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد قسمت ها: 8

Dark Days, Bright Nights Halcyon داستان یک هتل پنج ستاره شلوغ و پر زرق و برق در وسط جامعه لندن و جهانی در حال جنگ را روایت می کند. این درام که در سال 1940 اتفاق می افتد، زندگی در لندن را از دریچه جنگ و تأثیر آن بر خانواده ها، سیاست، روابط و کار در تمام سطوح جامعه نشان می دهد.


بازیگران سریال Velvet Colección با چهره های متعجب

سلسله ست مخملی

سلسله ست مخملی

  • بازیگران: مارتا هازاز، اسیر اتزیاندیا و آدریان لاسترا
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد قسمت ها: 21

داستان این سریال در سال 1967 اتفاق می افتد. آنا ریبرا پس از پنج سال ازدواج شاد در نیویورک با آلبرتو و پسر کوچکشان، به اسپانیا برمی گردد تا پروژه مخملی خود را به سطح بعدی برساند. او و آلبرتو همه چیز Velvet را در سراسر اقیانوس اجرا می کنند و همراه با بهترین دوستان و شرکای خود، Velvet را به عنوان نشانی برتر در دنیای مد و نوآوری شناخته اند. حالا آنها تصمیم گرفتند قدم بعدی را بردارند و شهرت خود را ابتدا در داخل و سپس در خارج از کشور به یک فرنچایز تبدیل کنند. اولین قدم این است که یک فروشگاه در دیگر شهر بزرگ اسپانیا، بارسلون، در تفرجگاه معروف جهانی آن، Passeig de Gracia باز کنید. در آنجا، دومین بوتیک مد Velvet درهای خود را باز می کند که توسط دوست خوب آنا، کلارا، اداره می شود، که در طول سال های مخملی مادرید از خیاط تا دستیار کارگردان از نردبان بالا رفته است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر