مهندسی بی نهایت: چین چگونه بزرگترین پل دریایی جهان را ساخت؟


دلتای رودخانه مروارید یکی از شلوغ ترین مناطق کشتیرانی محسوب می شود که روزانه بیش از 4000 کشتی از آن عبور می کنند. به لطف این تونل دریایی که در وسط مسیر قرار دارد، کشتی ها می توانند به راحتی بدون نیاز به دور یا زیر پل عبور کنند. این ایده مشابه طرح تنگه Örsund برای عبور کشتی ها از کپنهاگ دانمارک به مالمو سوئد است. سرانجام ساخت قسمت اول پل و تونل زیر آب در سال 2011 به پایان رسید.

بخش سوم: اتمام ساخت پروژه

پس از تکمیل تونل زیردریایی این بزرگراه، مسیر به جزیره مصنوعی نزدیک به هنگ کنگ و فرودگاه آن کشور می رسد. سپس پل 12 کیلومتر ادامه یافت تا سرانجام به هنگ کنگ رسید. ساخت قسمت سوم پل در سال 2011 آغاز شد و روند تکمیل آن تا 6 فوریه 2018 به طول انجامید.

مسیر غیر مستقیم از زوهای به هنگ کنگ از 160 کیلومتر به 55 کیلومتر کاهش یافت

با ساخت این پل، مسیر غیرمستقیم ژوهای به هنگ کنگ از 160 کیلومتر به 55 کیلومتر کاهش یافت و مردم اکنون می توانند از شرق به غرب و بالعکس در عرض کمتر از 30 دقیقه با ماشین از دلتای رودخانه مروارید عبور کنند.

چالش های پروژه

علاوه بر مخالفت مقامات هنگ‌کنگ با ساخت پل، سازندگان با چالش‌های دیگری روبرو شدند که زمان افتتاح را به تاخیر انداخت. یکی از چالش ها نگرانی برای تامین امنیت کارگران بود. برخی منابع غیررسمی مدعی شدند که در جریان ساخت این سازه حدود 600 نفر جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها کارگران هنگ کنگ بودند. این امر باعث شد که اتحادیه عمومی کارگران ساختمانی در 17 آوریل 2017 دست به اعتراض بزنند و خواستار اقدام فوری دولت شوند.

بخوانید  راهنمای جستجوی هنر بدنه جزیره مرده 2

تعدادی از آزمایش های مقاومت بتن نیز جعل شده بودند و حدود 17 نفر در این رابطه دستگیر شدند. این امر باعث شد تا اداره بزرگراه هنگ کنگ دوباره بتن خود را آزمایش کند. البته نگرانی ها در مورد اثرات منفی پل بر محیط زیست همچنان وجود دارد و احتمال دارد دلفین های این منطقه با سازه برخورد کرده و مجروح شوند.

حقایق جالب در مورد پل هنگ کنگ-ماکائو-ژوهای

سازندگان بیش از 420000 تن فولاد برای ساخت پروژه پل هنگ کنگ-ماکائو-ژوهای استفاده کردند. این 60 برابر برج ایفل و 10 برابر استادیوم المپیک پکن است! علاوه بر این، بیش از 30000 متر مکعب بتن استفاده شده است که 750 برابر میزان بتن مصرفی در 750 ساختمان 100 متر مربع است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر