مایکروسافت برای آوردن بازی ها به GamePas پول زیادی خرج کرد


فیل اسپنسر هزینه سالانه مایکروسافت برای انتشار عناوین شخص ثالث در سرویس Xbox Game Pass را اعلام کرد.

Game Pass یکی از استراتژی های اصلی ایکس باکس است و بدیهی است که مایکروسافت هزینه زیادی برای این سرویس پرداخت کرده است. به خصوص که شاهد انتشار آثار شخص ثالث زیادی در این سرویس هستیم که حتی برخی از آنها از روز اول عرضه در Game Pass نیز در دسترس هستند. اما هزینه دقیق این اقدام چقدر بود؟

اخیرا فیل اسپنسرمدیر عامل بخش بازی مایکروسافت در مصاحبه با Windows Central به این سوال پاسخ داد. به گفته وی، علیرغم هزینه سالانه یک میلیارد دلاری ردموند برای انتشار آثار شخص ثالث در این سرویس، Game Post از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و سود زیادی برای مایکروسافت به همراه دارد.

اسپنسر گفت: “با Game Pass، ما سرویسی داریم که از نظر مالی مقرون به صرفه است و برای ما پول می آورد.” ما پول زیادی را صرف آن کرده‌ایم، و سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف انتشار آثار حرفه‌ای حزب روی آن می‌کنیم. در Game Pass سرویسی را می بینیم که از همه بازی ها پشتیبانی می کند. از جمله بهترین آثار به بازی‌های مستقل ناشناخته که تا زمانی که آنها را امتحان نکرده باشید، برایتان جالب نبود.

فیل اسپنسر مصاحبه کرد

اگرچه این رقم بسیار بالا است، اما جای تعجب نیست. پیش از این، سندی از مایکروسافت به بیرون درز کرده بود که طی آن ارقام فرضی ناشران برای انتشار آثار خود در Game Pass را مشخص می کرد. این قیمت ها شامل 50 میلیون دلار برای Gotham Knights، 100 میلیون دلار برای Assassin’s Creed Mirage، 250 میلیون دلار برای Suicide Squad: Kill the Justice League، 300 میلیون دلار برای Star Wars Jedi Survivor، 5 میلیون دلار در ماه برای Red Dead Redemption 2 و 15 تا 12 میلیون دلار. دلار ماهانه برای GTA 5.

بخوانید  در یک لحظه دور کامل، Helldivers 2 به افراد بیشتری کمک کرد تا Starship Troopers را کشف کنند.

سوالات زیادی در مورد سودآوری این سرویس و موفقیت درازمدت و حتی آن مطرح شده است جیم رایانمدیرعامل پلی استیشن نیز به آن اشاره کرد. اما اسپنسر بارها تاکید کرد که این سرویس در دراز مدت پایدار است. تا ژانویه در سال 2022، Gamepass بیش از 25 میلیون مشترک دارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر