لایت یر کارگردان انیمیشن توسط دیزنی از پیکسار اخراج شد

پس از تعدیل اخیر والت دیزنی، شاهد اخراج ۷۵ کارمند استودیوی انیمیشن پیکسار از جمله کارگردان و تهیه کننده انیمیشن Lightyear بودیم.

مک لین به کارگردانی انیمیشن های کوتاهی مانند BURN-E، Toy Story Toons: Small Fry و Toy Story of Terror و همچنین دستیار کارگردان فیلم Finding Dory و همچنین بخشی از تولید گروهی بسیاری از آثار پیکسار مانند به عنوان Coco، Incredibles 2 و Toy Story.4 در فایل موجود است. Galen Sussman که یکی از افراد کلیدی در انیمیشن Toy Story در سال 1995 بود، یکی دیگر از افراد کلیدی بود که توسط پیکسار اخراج شد.

ددلاین پیش از این گزارش داده بود که انیمیشن Lightyear نزدیک به 106 میلیون دلار به دیزنی ضرر کرد، حتی اگر بیش از 267 میلیون دلار در داخل و در سینماها به دست آورد. گفته می شود در مجموع 373 میلیون دلار برای ساخت و تبلیغات انیمیشن لایت یر هزینه شده است و این انیمیشن از معدود آثار پیکسار است که متحمل ضرر شده است. انیمیشن Elemental جدیدترین انیمیشن پیکسار است که در تاریخ 16 ژوئن (26 ژوئن) منتشر شد و با بازخوردهای متوسطی روبرو شد.

پوسترهای انیمیشن پیکسار

به گزارش رویترز، این در واقع بخشی از 7000 اخراج دیزنی در ماه گذشته برای کاهش هزینه ها است که بر 75 کارمند پیکسار نیز تأثیر گذاشته است. آخرین باری که دیزنی تصمیم گرفت کارکنان پیکسار را کاهش دهد در سال 2013 و پس از تاخیر در انتشار دایناسور خوب بود. در آن زمان، 5 درصد از 1200 کارمند پیکسار، از جمله باب پترسون، از استودیو اخراج شدند.

بخوانید  اخراج کارکنان صنعت بازی در سال 2024 بسیار قابل توجه بود

طبق آخرین اخبار سینما و تلویزیونتعدادی از کارمندان پیکسار توسط دیزنی اخراج شدند. والت دیزنی چندی پیش تعدادی از نیروهای خود را کنار کشید، این بار استودیوی پیکسار که نام کارگردان و تهیه کننده انیمیشن Lightyear نیز در آن به چشم می خورد. آنگوس مک لینلایت یر، انیماتور و کارگردان انیمیشن، که نزدیک به 26 سال در پیکسار کار می کرد، یکی از افرادی است که در جریان تعدیل نیرو های اخیر دیزنی اخراج شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر