قابلیت پشتیبانی همزمان از DLSS، FSR و XeSS در بازی های ویدیویی


برنامه نویس گرافیک Nixxes می گوید که به دلیل شباهت در ساختار فناوری های DLSS، FSR و XeSS شما به راحتی می توانید هر سه را انجام دهید API پشتیبانی شده در بازی ها.

امروزه فناوری‌های گرافیکی پیشرفته مانند DLSS انویدیا، AMD FSR و XeSS اینتل به ابزارهای کاربردی و تعیین‌کننده در تجربه بازی بر روی پلتفرم رایانه شخصی تبدیل شده‌اند و امکان لذت بردن روان‌تر از بازی‌ها را بدون از دست دادن کیفیت بصری آن‌ها فراهم می‌کنند. . اما همه بازی ها از هر سه فناوری به طور همزمان پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال، بازی هایی مانند بازسازی Resident Evil 4 یا Star Wars Jedi: Survivor که با حمایت مالی AMD ساخته شده اند، تنها از فناوری FSR این شرکت بهره می برند.

هنگام ارسال اطلاعات در مورد عدم پشتیبانی از DLSS یا XeSS در بازی های حمایت شده AMD نیکو ون بنتوم، برنامه نویس گرافیکی، به دنبال واکنش های چند روز گذشته است نرم افزار Nixxes با اشاره به شباهت بالا سه API ها اساساً، این تأیید می کند که به راحتی می توان از هر سه فناوری مقیاس پذیری همزمان پشتیبانی کرد. در واقع، به همین دلیل است که Mad DLSS و XeSS برای بازی هایی که از FSR 2 پشتیبانی می کنند یا بالعکس بسیار ساده شده اند.

فناوری های DLSS، XESS و FSR

یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی که امسال عرضه می‌شود، Bethesda’s Starfield است که ممکن است از DLSS پشتیبانی نکند زیرا AMD حامی آن است. بسیار شبیه Star Wars Jedi: Survivor که در بالا ذکر شد. اگرچه هنوز به طور رسمی تایید نشده است که بازی استارفیلد آیا از فناوری پیشرفته انویدیا پشتیبانی می کند یا خیر، مودهایی مانند PureDark قبلاً اعلام کرده بود که پشتیبانی از DLSS 3 را در طول دوره دسترسی اولیه بازی اضافه خواهد کرد و DLSS 2 مدتی پس از انتشار بازی برای آن آماده خواهد شد.

بخوانید  سازندگان هاگوارتز Legacy در حال حاضر هیچ برنامه ای برای انتشار بسته الحاقی ندارند

DSLS 3 این یک تحول جدید در گرافیک بازی های ویدیویی ایجاد کرد که در آن ترکیبی از عملکرد است DLSS با وضوح فوق العاده و NVIDIA Reflex با فناوری های جدید تولید فریم های DLSS روی سخت افزار کارت گرافیک GeForce RTX 40 حاضر. DLSS 3 می تواند عملکرد بازی را تا 4 برابر بهبود بخشد و عملکرد بازی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

انحصار AMD و ممانعت از پشتیبانی DLSS در برخی بازی‌ها، بسیاری از کارت‌های گرافیک مدرن انویدیا را از حداکثر قابلیت‌های خود بهره‌مند نمی‌کند و گیمرهای PC کسانی هستند که آسیب می‌بینند. حال با توجه به اظهارات این کارشناس فنی می توان گفت تنها دلیلی که ما را از بهره مندی از مزایای تمامی این ابزارهای مقیاس بندی باز می دارد اهداف تجاری و رقابتی است که در چنین مواردی به سود کاربران ختم نمی شود.

در پایان نیز می توانید نظرات خود را در مورد آن با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر