فاینال فانتزی – احضار تاریخ

Eidolons، Espers، Guardian Forces، Aeons، Primals… آنها را هر چه می خواهید صدا کنید، موجودات قابل احضار بیش از 30 سال است که سنگ بنای فرنچایز Final Fantasy بوده اند. اولین حضور خود را در Final Fantasy III در سال 1990، فهرست اولیه شامل 8 احضار، از جمله سریال های ثابت Ifrit، Shiva، Ramuh، Titan، Odin و Bahamut بود که همگی به عنوان Eikons در Final Fantasy XVI حضور داشتند. این موجودات می توانند توسط مشاغل Evoker، Sage و Summoner احضار شوند و بسته به شغلی که آنها را احضار می کند، یکی از سه اثر را در هنگام احضار دارند. در حالی که احضارهای سطح پایین تر در فروشگاه ها موجود بود، Final Fantasy III نیز سنت طولانی شکست دادن احضارهای قدرتمندتر در نبرد را برای احضار آنها معرفی کرد.

Final Fantasy X یک بار دیگر احضار را به یک شخصیت واحد، احضار کننده یونا محدود کرد، اما نحوه کار احضار را نیز کاملاً تغییر داد. برای اولین بار در این سری، به جای اینکه یک فیلم سینمایی جنگی باشد که منجر به آسیب های اساسی می شود، احضارها به عنوان اعضای موقت حزب عمل می کنند که توسط بازیکن برای مدت زمان محدودی پس از احضار قابل کنترل است. در فاینال فانتزی یازدهم، اولین حمله فاینال فانتزی به فضای آنلاین انبوه چندنفره، آواتارها، همانطور که نامیده می شد، به همان شیوه عمل کردند و در میدان نبرد تحت کنترل یک شخصیت بازیکن احضار کننده باقی ماندند. تا زمانی که تمام نمایندگان آنها تخلیه شوند بسته به اینکه احضارکننده از چه پیمان خونی برای احضار آنها استفاده می کرد، اهداف متفاوتی داشت.

بخوانید  فرار از چنگال هیولا در تریلر جدید Amnesia: The Bunker

نکته عجیب و غریب در این سری Final Fantasy XII است که در آن نسخه Espers، اصطلاحی که از FFVI سرچشمه می‌گیرد، با نشانه‌ای از زودیاک مطابقت دارد. هیچ یک از احضارهای استاندارد به خودی خود – بیشتر در مورد آن بعدا – در این قسمت از فرنچایز ظاهر نمی شوند، اگرچه بسیاری از آنها با Lucavi از Final Fantasy Tactics مطابقت دارند که مانند Final Fantasy XII در Ivalice اتفاق می افتد. Eidolons در Final Fantasy XIII بازگشته اند اما این بار تبدیل شوندگان هستند. نه واقعاً، همه آنها مکانیکی هستند و به وسایل نقلیه تبدیل می شوند. آنها باید در نبرد شکست بخورند تا از طریق یک خرده کریستالی به نام Eidolith به قدرت خود دست یابند.

در فاینال فانتزی هشتم، احضارها بار دیگر نقش اصلی را در مکانیک و داستان بازی ایفا می‌کنند که «نیروهای نگهبان» نامیده می‌شوند و به هوشیاری یک میزبان انسانی متصل می‌شوند. یک عضو حزب Junctioned می‌تواند جادو را از دشمنان و محیط بیرون بکشد، سپس آن را در نبرد قرار دهد یا آن را به ویژگی‌های وضعیت متصل کند تا سرعت، قدرت را افزایش دهد یا ویژگی‌های دفاعی یا حمله را اضافه کند. Final Fantasy IX احضار را به دو شخصیت Garnet/Dagger و Eiko محدود کرد و اصطلاح “Eidolon” را معرفی کرد که همانطور که قبلاً ذکر شد در نسخه DS Final Fantasy IV و همچنین Final Fantasy XII استفاده می شود. Eidolon از طریق سنگ‌های قیمتی احضار شده‌اند و در افسانه Final Fantasy IX، تجلی خاطرات جمع‌آوری شده سیاره توسط کریستال آن هستند.

بخوانید  Mondo Scalpers را دوست ندارد، پوسترهای نسخه محدود بزرگتر را برنامه ریزی می کند

Final Fantasy XIV دو نام برای موجودات احضار شده داشت: Primals و Eikons. خوب، آیا قصد دارید این Yoshi-Producer Final Fantasy XIV و همچنین XVI را تماشا کنید. ازلی ها موجوداتی الهی هستند که هر یک بر قبیله ای در داخل اورزیا تسلط دارند و با دعا و اتر کافی ظاهر می شوند. آنها یک نیروی ویرانگر هستند که عمیقاً با تاریخ و تاریخ گره خورده است و همچنین اجازه می دهد تا نبردهای رئیسی بزرگ انجام شود. کسانی که بازی Summoner را بازی می‌کنند باید «تکه‌هایی» از قدرت یک Primordial، معروف به Egis را برای مبارزه احضار کنند – به اندازه‌ای ناقص که آنها را کنترل کند. همچنین این اولین بازی است که در آن فاینال فانتزی شروع به بررسی ایده آواتارهای انسان نما کرد که به صورت فیزیکی به شکل احضار در می آیند، با Primal Phoenix که توسط Elezen Louisoix Leveilleur خردمند در طول رویارویی با Primal ساخته شده است. A Realm Reborn را راه اندازی کرد. در فاینال فانتزی پانزدهم، احضارها به دو دسته تقسیم می‌شدند، اخترها، موجودات عظیمی که از ایوس محافظت می‌کنند و به عنوان خدایان پرستش می‌شوند – و پیام‌رسان، موجودات جادویی که فرستاده شده‌اند تا بشریت را از اراده اخترها آگاه کنند. قفل Astrals به عنوان بخشی از داستان باز می شود و Noctis مورد لطف آنها قرار می گیرد و توانایی احضار آنها را پس از اتمام آزمایشاتشان به دست می آورد.

کاوش در داستان‌های فردی و ریشه‌های هر احضاریه‌ای که تا به حال در سری فاینال فانتزی ظاهر می‌شود، یک ویدیوی واقعاً، واقعاً بسیار طولانی را می‌سازد، بنابراین به افتخار Final Fantasy XVI اخیراً منتشر شده، تمرکز خود را بر روی این موجودات افسانه‌ای حفظ خواهیم کرد. اینجا دردسر بزرگی را در والیستای کوچک ایجاد می کند.

بخوانید  همه 45 بازی جدید این هفته به فروشگاه اینترنتی نینتندو سوییچ می آیند
تحریریه مجله بازی یک گیمر