عدم اشاره به هیدئو کوجیما در تیتراژ کالکشن متال گیر


در تیتراژ جدید بازی Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 به نام هیدئو کوجیما، سازنده اصلی این سری اشاره نشده است.

در میان جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که در تیتراژ بازی Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 به نام هیدئو کوجیما اشاره‌ای نشده است. این اتفاق توسط چندین بازیکن مختلف تایید شده است که زودتر از موعد به بازی دسترسی پیدا کردند و موفق به استریم آن در توییچ شدند. رابطه هیدئو کوجیما بعد از بازی Metal Gear Solid 5 با شرکت کونامی تیره‌وتار شد که درنهایت به جدایی او از این شرکت ژاپنی انجامید.

البته نام هیدئو کوجیما در هر نسخه به‌شکل جداگانه وجود دارد؛ زیرا آنها تنها پورت‌هایی از بازی اصلی با حداقل تغییرات ممکن هستند. بااین‌حال منوی هر بازی که صفحه تیتراژ خاص خود را دارند، به هیدئو کوجیما، دیوید هیتر و دیگر اعضای تیم سازنده اصلی اشاره نمی‌کند و تنها از تمامی طرفداران و سازندگان اصلی متال گیر تشکر شده است.

این اولین باری نیست که اتفاق مشابهی رخ می‌دهد و در سال جاری میلادی سازندگان اصلی بازی Metroid Prime از نسخه ریمستر آن بابت اتفاقی مشابه انتقاد کردند. در نسخه ریمستر متروید پرایم نوشته شده بود: «براساس کار اعضای توسعه نسخه Wii و نینتندو گیم کیوب بازی Metroid Prime».

البته بازی Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 به‌صورت غیر مستقیم به هیدئو کوجیما اشاره کرده است و در پیام اخطاری برای سلب مسئولیت می‌گوید: «این بازی عبارات و مضامینی دارد که ممکن است منسوخ در نظر گرفته شوند. اما این المان‌ها گنجانده شده است تا بازی بدون تغییر نسبت‌به دیدگاه اصلی سازنده عرضه شود».

بخوانید  اضافه شدن کاراکترهای جدید در آپدیت جدید Dead Cells

بازی Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 در تاریخ ۲ آبان (۲۴ اکتبر) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه خواهد شد. این بازی شامل سه نسخه اول متال گیر سالید، نسخه MSX2 متال گیر و متال گیر ۲ و نسخه NES متال گیر و Snake’s Revenge است. محتوای اضافی بیشتری مثل نسخه دیجیتالی موسیقی و رمان‌های گرافیکی هم در این کالکشن گنجانده شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر