ضرر بیش از 100 میلیون دلاری والت دیزنی از انیمیشن Lightyear پیکسار

با این حال، جنجال پشت صحنه پر جنب و جوش Lightyear نیز می تواند عامل دیگری در عملکرد فروش کمتر از حد انتظار آن باشد. علاوه بر این، پخش انیمیشن هایی مانند Soul Animation و Turning Red Animation از دیزنی پلاس ممکن است عامل دیگری باشد که باعث شده بسیاری از مردم منتظر انیمیشن Lightyear از این سرویس استریم باشند. با این حال، پیکسار در حال حاضر روی داستان اسباب‌بازی 5 کار می‌کند که در آن تام هنکس و تیم آلن برای صداپیشگی وودی و لایت‌یر بازخواهند گشت.

بسیاری بر این باورند که عدم بازگشت تیم آلن برای بازی Buzz Lightyear در انیمیشن Lightyear یکی از دلایل احتمالی فروش کم این انیمیشن است و این گروه معتقدند که بسیاری از طرفداران انیمیشن Toy Story با نقش آلن بزرگ شده اند. اما پیش از این گفته شد که بسیاری از جوانان علاقه ای به تماشای انیمیشن های علمی تخیلی با مضامینی مانند سفر در زمان در سینما ندارند و این دسته از انیمیشن ها کمتر برایشان جذابیت دارد.

Buzz Lightyear و دوست لباس فضایی اش در انیمیشن Lightyear

بر اساس اطلاعات منتشر شده، انیمیشن Lightyear نه تنها سودی به دست نیاورد، بلکه دیزنی بیش از 100 میلیون دلار ضرر کرد.

ددلاین در گزارشی اعلام کرد که در حالی که انیمیشن لایت یر بیش از 267 میلیون دلار در عرصه داخلی و تئاتر به دست آورد، دیزنی نزدیک به 106 میلیون دلار ضرر کرد. گفته می شود برای ساخت و تبلیغات انیمیشن لایتیر در مجموع 373 میلیون دلار هزینه شده است و این انیمیشن یکی از آثار زیان ده پیکسار است. پیش از آن انیمیشن Cars 3 و انیمیشن The Good Dinosaur با شکست تجاری در گیشه مواجه شدند و حالا انیمیشن Lightyear به آن ها اضافه شده است.

بخوانید  برنامه تلویزیونی Fallout: همه چیزهایی که می دانیم، از جمله تریلرها، تاریخ انتشار و شخصیت ها

انیمیشن Lightyear تابستان سال گذشته به اکران سینماها رفت و با اینکه نقدهای نسبتا مثبتی دریافت کرد که در مقایسه با دیگر آثار پیکسار چندان مثبت نیست، اما نتوانست عملکرد موفقی در گیشه داشته باشد. اسپین آف Toy Story که با بودجه ای در حدود 200 میلیون دلار تولید شد، در نهایت توانست بیش از 226.4 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی بفروشد. حالا طبق آخرین اخبار سینما و تلویزیونانیمیشن لایتیر یکی از بزرگترین بازنده های سال 2022 بود.