شایعه: مایکروسافت در روند توسعه Redfall شرکت نداشت


گزارشی مدعی شد که مایکروسافت در فرآیند توسعه Redfall دخالتی نداشته و Zenimax همچنان به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت می کند.

بازی Redfall به عنوان بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین اثر استودیوی آرکین شناخته می‌شد و فشار برای انتشار آن به عنوان یک بازی بزرگ اول شخص، انتظارات را بالا برد. به خصوص که مدتی می‌گذرد که بسیاری از آثار فرست‌پارتی برای Xbox Series X منتشر شده‌اند، We Weren’t Xbox Series S.

با این حال، متاسفانه بازی نتوانست آنطور که انتظار می رفت اجرا شود. این شوتر جهان باز مورد انتقاد منتقدان و گیمرها قرار گرفته است، از طراحی جهان باز و داستان سرایی آن گرفته تا وضعیت مبارزه و عملکرد این بازی.

انتشار یک بازی اصلی AAA شخص اول باید از طریق کنترل کیفیت انجام شود، که در حالت ایده آل از مشکلات گسترده شغلی مانند Redfall جلوگیری می کند. اما اگر گزارش به جز برش در رسانه مرکزی ویندوز، مایکروسافت نظارت و کنترل مورد انتظار را بر Redfall نداشت.

به گفته کوردن، اگرچه Zenimax به طور کامل متعلق به Redmonds است، آن شرکت و استودیوهای آن مانند قبل از ادغام به عنوان یک شرکت جداگانه به فعالیت خود ادامه می دهند. این بدان معناست که آرکین و دیگر استودیوهای بتسدا تحت نظارت و مدیریت هستند غنیمت ماترئیس استودیوی بازی سازی ایکس باکس قرار ندارد و مشخص است فیل اسپنسرمدیر ایکس باکس شخصاً پروژه ها را به طور مرتب بررسی نمی کند تا پیشرفت آنها را پیگیری کند. بنابراین ظاهرا Redfall با کمترین مشارکت مایکروسافت توسعه یافته است.

لوگوی شرکت ZeniMax

اگر این گزارش درست باشد، می توان آن را برای مایکروسافت منفی تلقی کرد. با این حال، بتسدا و آرکین به دلایل مختلف وضعیت یکسانی دارند. خرید مستقیم یک ناشر و دانستن اینکه بازی بزرگ بعدی Arkyn اولین بازی انحصاری جدید اصلی این شرکت با نام تجاری Xbox است، یک انگیزه طبیعی برای مایکروسافت برای تلاش برای تعیین استانداردهای بالاتر است. اما در عوض، به گفته این غول فناوری، او تصمیم گرفته بود به سراغ رویکرد دست‌آف برود که البته نتیجه درستی نداشت.

بخوانید  بررسی بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name | بزن بزن یاکوزایی

برخی از استودیوهای شخص اول ایکس باکس، مانند 343 Industries و The Initiative نیز مشکلات توسعه داخلی داشتند. Redfall هم اکنون در راه اندازی Xbox Series X Xbox Series S و PC در دسترس است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر