سونی به احتمال زیاد استودیوهای بیشتری را تعلیق و تعطیل خواهد کرد


اسناد داخلی Lorfete حاکی از اخراج های بیشتر در استودیوی پلی استیشن است، مانند اخراج 50 تا 75 کارمند از Insomniac Games.

سال 2023 پر از اخراج در صنعت بازی های ویدیویی بود. از Embracer Group گرفته تا Epic Games، Microsoft و بسیاری دیگر. شرکت های مختلف همچنان به اخراج کارکنان خود برای کاهش هزینه ها ادامه می دهند. اسناد فاش شده توسط Insomniac Games نشان می دهد که سونی نیز چنین برنامه هایی دارد.

همانطور که Kotaku Media گزارش می دهد، سونی دستور کاهش بودجه داده است، که با توجه به بودجه های هنگفت تولید شده توسط بازی های AAA منطقی است. این شرکت گفت که هر استودیو سازنده بازی نمی تواند بیش از 470 کارمند داشته باشد. در این اطلاعات به اخراج و تعطیلی یکی از استودیوهای پلی استیشن اشاره شده است، اما مشخص نیست کدام استودیو به این سرنوشت دچار خواهد شد.

به نظر می رسد سونی دستور اخراج در استودیوهای خود را داده است. هنوز مشخص نیست که آیا این اخراج در حال حاضر انجام می شود یا در آینده انجام می شود. با توجه به تاریخ این اطلاعات (9 نوامبر)، این احتمال وجود دارد که چنین سفارشی بخشی از برنامه آینده سونی باشد.

ظاهرا Insomniac قصد دارد 50 تا 75 کارمند را اخراج کند و در حال بررسی اخراج در Spider-Man 3 و Wolverine است.

به نظر می رسد که استودیوی Insomniac Games در حال اخراج 50 تا 75 کارمند خود است و اطلاعات درز کرده نگرانی Insomniac را در این زمینه روشن می کند. طبق گزارش‌ها، Insomniac در حال مطالعه «عمیق» بر روی حذف Marvel's Wolverine (با تاریخ انتشار احتمالی 2026) و Marvel's Spider-Man 3 (با تاریخ انتشار 2028) است.

بخوانید  The Last Of Us Season 2: پنجره انتشار، بازیگران و هر آنچه که تاکنون می دانیم

در اسناد فاش شده، Insomniac Games اشاره می‌کند که اخراج کارمندانی که روی مجوز و بازی جدید Ratchet and Clank کار می‌کنند، مانند بسیاری از کارمندان طولانی‌مدت، جزو برنامه‌ریزی‌های کاهش نیروی کار سونی محسوب نمی‌شود. منجر به از دست دادن دانش سازمانی و رهبری می شود که برای کارهای بعدی بسیار مهم است.

پلی استیشن نیز از کوچک شدن صنعت بازی های ویدیویی در سال 2023 در امان نمانده است و استودیوهایی مانند Nuttydog و Media Malcolm در ماه های اخیر کارمندان خود را اخراج کرده اند. همچنین در اوایل سال جاری، استودیو PixelOpus، توسعه دهنده Concrete Genie، تعطیل شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر