سرویس PlayStation Plus Collection به زودی متوقف خواهد شد

این سرویس در ابتدا شامل 20 بازی، 10 بازی شخص اول و 10 بازی شخص ثالث بود، اما در می 2022 Persona 5 از آن حذف شد. بازی‌های این سرویس شامل God of War، Fallout 4، Mortal Kombat، Uncharted 4، Ratchet and Clank، Days Gone، Antilles Dawn، Detroit: Become Human، Bloodborne، Battlefield 1، Infamous Second Son، Batman Arkham Knight، The Last Guardian، Remaster The Last of Us، Resident Evil 7 و Monster Hunter World.

با اعلام رسمی شرکت سرگرمی تعاملی سونی، از 19 می 1402 (9 مه 2023)، سرویس PlayStation Plus Collection متوقف خواهد شد. البته 19 بازی موجود در این سرویس تا آن زمان قابل دانلود هستند و سپس در اختیار مشترکین پلی استیشن پلاس قرار خواهند گرفت. مجموعه پلاس مجموعه ای از آثار پلی استیشن 4 است که به کاربران پلاس با کنسول های پلی استیشن 5 تقدیم شده است.

سونی تایید کرده است که سرویس PlayStation Plus Collection دیگر در ماه های آینده وجود نخواهد داشت.

این ویژگی برای اولین بار برای کاربران کنسول های نسل بعدی سونی در زمان عرضه پلی استیشن 5 در سال 2020 منتشر شد. جیم رایانمدیر عامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت گفت که تصمیم نگرفته است که آیا مجموعه پلاس فراتر از فهرست اولیه گسترش یابد یا خیر.
“خب، ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که جهان چگونه مجموعه پلاس را دریافت می کند. می دانید، قبل از تصمیم گیری باید ببینیم چند بازی انجام می شود. ما فکر می کنیم که این ابزار به طور بالقوه ابزار جذب کاربر خوبی خواهد بود. اگر این کار را نکنید. آیا تا به حال یک پلی استیشن 4 داشته اید و تصمیم به خرید PS5 دارید، این درست است، اینطور نیست؟

بخوانید  Diablo 4 - راهنمای افسون جادوگر

شایان ذکر است که رایان اشاره کرده بود که خدمات اشتراکی مشابه بازی های Xbox برای بازی های فرست پارتی سونی به دلیل بودجه زیاد منطقی نخواهد بود. علاوه بر این، سونی اخیراً لیستی از بازی‌های رایگان به همراه ماه فوریه را معرفی کرده است که شامل OlliOlli World، Mafia Definitive Edition، Evil Dead: The Game و بسته الحاقی Beyond Light برای Destiny 2 می‌شود.