زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 پرو فاش شد

زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 پرو فاش شد که نشان می دهد این کنسول سه برابر قدرتمندتر از مدل پایه است.

در اوایل سال 2023، گزارش شد که یک کنسول پلی استیشن 5 پرو با کد Trinity در حال ساخت است و توانایی اجرای بازی ها با وضوح 8K و نرخ فریم بالاتر را دارد. اکنون کانال یوتیوب قانون مور مرده است وی اطلاعات بیشتری در مورد این کنسول به اشتراک گذاشت که اگرچه با توجه به سابقه این منبع خبری نمی توان چندان به آن اعتماد کرد اما تام هندرسون Insider Gaming نیز این موارد را تایید کرده است.

با توجه به این اطلاعات، کنسول پلی استیشن 5 پرو دارای قدرت 33.5 ترافلاپس خواهد بود که به معنای سه برابر قدرتمندتر از مدل معمولی PS5 است. همچنین 45 درصد در رندر سریعتر از مدل اصلی است و دو تا سه برابر (در برخی موارد چهار برابر) در ردیابی اشعه بهتر عمل می کند. کنسول جدید سونی به وضوح 8K رسید پشتیبانی خواهد کرد

علاوه بر پلی استیشن 5 پرو از فناوری PSSR (یا از پلی استیشن Spectral Supersolution استفاده می کند که می تواند وفاداری تصویر را با استفاده از یادگیری ماشین بهبود بخشد و به نظر می رسد عملکردی مشابه DLSS انویدیا یا FSR AMD دارد.

ظاهرا کیت توسعه PS5 Pro از سپتامبر 2023 در دسترس استودیوهای فرست پارتی سونی بوده و از اوایل سال 2024 برای استودیوهای دیگر ارسال شده است. همچنین کیت های تست این کنسول از بهار 2024 در دسترس خواهد بود و مشابه نسخه نهایی خواهد بود. مدل پلی استیشن 5 پرو

بخوانید  Koei Tecmo می گوید افزایش فروش رونین تا کنون بهتر از سری Nioh بوده است.

پیش از این گزارش شده بود که PlayStation 5 Pro برای عرضه در نوامبر 2024 برنامه ریزی شده بود، اما اکنون Media Insider Gaming می گوید سونی تعطیلات 2024 را برای عرضه سخت افزار هدف قرار داده است. البته با توجه به عدم عرضه بازی های انحصاری، این تاریخ احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر