رئیس سابق ایکس باکس: مایکروسافت از بازار کنسول ها خارج می شود

رئیس سابق ایکس باکس معتقد است که مایکروسافت در آینده از بازار سخت افزار و فروش کنسول کنار خواهد رفت.

ایکس باکس و پلی استیشن در دو دهه گذشته در بازار سخت افزار با هم رقابت کرده اند و موفقیت سونی در این زمینه می تواند نتایج متفاوتی را برای مایکروسافت به همراه داشته باشد. این شرکت همزمان با جذب بیش از 34 میلیون کاربر به سرویس Xbox Game Pass، نتوانسته کنسول های نسل نهم خود را به خوبی بفروشد. مایکروسافت به تازگی روند عرضه بازی های کراس پلتفرم خود را آغاز کرده است.

پیتر موربا در نظر گرفتن تصمیمات اخیر مایکروسافت، رئیس سابق ایکس باکس انتظار دارد این شرکت از بازار سخت افزار خارج شود. در طی مصاحبه ای با IGN، مور در مورد ایکس باکس و آینده آن صحبت کرد و ادعا کرد که مایکروسافت همیشه بر آنچه که در آن بهترین است تمرکز خواهد کرد.

این موارد ذکر شده مربوط به نقش مایکروسافت به عنوان یک شرکت نرم افزاری و خدماتی است. وقتی از مور درباره احتمال خروج ایکس باکس از بازار سخت افزار پرسیده شد، مور تصمیمات اخیر را تایید کرد فیل اسپنسر چنین آینده ای ظاهر می شود. وی همچنین به تکمیل قرارداد اکتیویژن بلیزارد اشاره کرد و اظهار داشت که این ادغام ممکن است به معنای بازگشت مایکروسافت به مسیر یک شرکت نرم افزاری ناب باشد.

پیتر مور

اکنون که مایکروسافت یکی از بزرگترین ناشران بازی است، چنین سرنوشتی دور از ذهن نیست، اما مور به طور کلی در مورد آینده کنسول ها مطمئن نیست. از آنجایی که اعتقاد بر این است که تمامی کنسول ها در صورت اضافه شدن به کار خود رها می شوند، این مسیر تنها شامل مایکروسافت نمی شود. طبیعتاً باید در نظر بگیریم که موارد ذکر شده چیزی جز گمانه زنی های پیتر مورد درباره آینده صنعت بازی های ویدیویی نیست.

بخوانید  بهترین فیلم های شاهرخ خان | 20 فیلم + امتیاز IMDB

از سوی دیگر وجود کنسول های نسل دهم را می توان با قطعیت تایید کرد. از آنجایی که مایکروسافت به تازگی آغاز تولید کنسول های نسل بعدی خود را اعلام کرده است، کنسول بعدی ایکس باکس احتمالا توسط تیم سازنده سری Surface طراحی خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر