حضور یک خریدار در زمان عرضه RTX 4060 در ژاپن


استقبال بسیار ضعیف علاقمندان به خرید محصول جدید انویدیا باعث شد تا در روز عرضه کارت گرافیک RTX 4060 در ژاپن تنها یک خریدار حضور داشته باشد.

انویدیا به تازگی کارت گرافیک جدید GeForce RTX 4060 را منتشر کرده است آن را با قیمت 299 دلار وارد بازار کرد که البته به نظر می رسد در جلب توجه گیمرهای رایانه های شخصی میان رده ژاپنی بسیار ضعیف عمل کرده است. به حدی که به گفته منابع ژاپنی، در عصر عرضه این کارت گرافیک GeForce RTX 4060 در ژاپن بسیاری از فروشگاه های بزرگ خالی از مشتری هستند و تنها یک نفر در حال خرید این محصول دیده شد. اتفاقی که در زمان عرضه کارت گرافیک RTX 4060 Ti نیز گزارش شده بود.

در تصاویر منتشر شده توسط اکانت توییتر Hermita_Akiba، منبع پوشش خبری سخت افزاری مختلف در ژاپن، فروشگاه بزرگ دوسپارا در این کشور را می بینیم که تنها یک نفر برای خرید کارت گرافیک GeForce RTX 4060 در عصر عرضه به بازار مراجعه کرده است. از این محصول . فروشگاه های این کشور فروش کارت گرافیک جدید انویدیا را از لحظه ای که تامین کننده مجوز فروش این محصول را صادر کرد، آغاز کردند، اما ظاهرا تمایلی برای خرید پیشنهاد ۲۹۹ دلاری تیم سبز وجود ندارد.

فقط خریدار کارت گرافیک RTX 4060 در ژاپن

تنها خریدار این کارت، مدل MSI Gaming X را نیز خریداری کرد و اعتراف کرد که قصد دارد سیستم خود را از GeForce GTX 1060 به این نسل ارتقا دهد.

وضعیت پرده های ژاپنی در روز عرضه کارت گرافیک RTX 4060

کاربران دیگری نیز عکس هایی در این رابطه منتشر کرده اند که نشان می دهد این شرایط برای سایر فروشگاه های فروش محصولات کامپیوتری در ژاپن نیز صادق است.

بخوانید  حالت Roguelike بازسازی شده The Last of Us Part 2 دارای چندین مرحله است

فروشگاه‌های خالی از خریداران ژاپنی در برنامه انتشار RTX 4060

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 این کارت در بسیاری از فروشگاه های بزرگ در آمریکا، اروپا و سایر کشورها عرضه شده است، اما نمی توان گفت که در زمان عرضه این کارت تعداد قابل توجهی از آنها به علاقه مندان فروخته شده است. البته هنوز برای گفتن در این مورد زود است و باید چند هفته به محصول اقتصادی جدید انویدیا فرصت داد.

استقبال ضعیف کاربران ژاپنی از RTX 4060

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 به طور متوسط ​​15 تا 20 درصد بهتر از نسل قبلی RTX 3060 در تعدادی از نشریات معتبر جهانی عمل کرد. در حالی که این پردازنده گرافیکی با طراحی مجدد سریعتر و چندین فناوری انحصاری سری Ada در بسیاری از مناطق عملکرد بهینه‌تری نسبت به قبل دارد، اما پیکربندی حافظه گرافیکی مورد استفاده در مقایسه با 3060 مانع از آن شد که شاهد ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل قبلی باشیم.

انویدیا سعی کرد کاربران را متقاعد کند که حافظه نهان L2 افزایش یافته این پردازنده گرافیکی، کاهش پیکربندی VRAM را جبران می کند. اما نتایج بنچمارک منتشر شده به وضوح این ضعف را در وضوح‌های بالا نشان می‌دهد. در واقع در برخی موارد برای در نظر گرفتن این محصول به عنوان یک پیشرفت نسبت به نسل قبل باید به آن کمک کرد ما به DLSS 3 نیاز داریم.

انویدیا همچنین ادعا می کند که RTX 4060 در بازی ها 20 درصد بهتر از RTX 3060 است. در جایی که زیر آن خط کشیده شده است، این مزیت بدون در نظر گرفتن مزایای تولید فریم در فناوری DLSS3 محاسبه می شود. انویدیا اعلام کرده است که با فعال سازی قابلیت DLSS3 در این کارت، برتری آن نسبت به مدل معادل نسل قبلی خود تا 70 درصد افزایش می یابد. البته با توجه به اینکه قابلیت تولید فریم هنوز در بسیاری از بازی های موجود پشتیبانی نمی شود، چنین مقایسه ای چندان معتبر به نظر نمی رسد. به خصوص با توجه به اینکه کاربران کارت های گرافیک پایین رده بیشتر از بازی های قدیمی استفاده می کنند و این امر باعث می شود کمتر از این فناوری های مدرن استفاده کنند.

بخوانید  بازار رایانه های شخصی درآمد بسیار بیشتری نسبت به بازار کنسول ها داشت

کارت گرافیک RTX 4060 در ژاپن

انویدیا همچنین گفت که مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060 باید 60 درصد سریعتر از RTX 2060 و تا 8 برابر سریعتر از GTX 1060 باشد. البته قسمت GTX 1060 کمی کشدار به نظر می رسد. زیرا در نهایت هر کدام از این کارت ها باید یکی از نسخه های DLSS را پشتیبانی کنند. در حالی که GTX 1060 نمی تواند از هیچ یک از آنها استفاده کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که RTX 4060 بیشتر شبیه نسخه ارتقا یافته RTX 3050 است تا ارتقاء یافته نسبت به RTX 3060، و بسیاری از کاربران فعلی کارت های گرافیک RTX 2060 و GTX 1060 هنوز هم می توانند در حال حاضر معاملات بهتری دریافت کنند. مکانی مانند RTX 3060 Ti یا حتی RX 6700 XT و Arc A770 برای ارتقای سیستم خود.

تنها مزیتی که RTX 4060 ممکن است نسبت به اینها داشته باشد این است که چندین مدل سفارشی با قیمت 299 دلار وجود دارد، به این معنی که حتی می توانید برخی از مدل های اورکلاک شده کارخانه را در MSRP خریداری کنید. برای کسانی که کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 دارند یک نسخه جدید از یک درایور Game Ready نیز منتشر شده است که به طور رسمی پشتیبانی از GPU جدید انویدیا را اضافه می کند. دانلود درایور NVIDIA 536.40 WHQL از طریق این لینک در دسترس قرار گرفته است.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر