تقریباً 95 درصد از کار توسعه Final Fantasy XVI تکمیل شده است

“ما امسال دوباره اطلاع رسانی خواهیم کرد [بیشتری] پس من فکر می کنم ما می توانیم [زمان عرضه را] فرض کنید فکر نمی کنم بعد از تابستان باشد. پس این مشکلی نیست.”

نائوکی یوشیداتهیه کننده Final Fantasy 16 طی مصاحبه ای با مجله Famitsu در مورد روند ساخت این بازی نقش آفرینی مورد انتظار ژاپنی و اعلام تاریخ انتشار آن صحبت کرد. او گفت که روند ساخت این بازی در مورد 95 درصد کامل شده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ انتشار دقیق‌تری نسبت به «تابستان ۲۰۲۳» اعلام می‌شود، او پاسخ داد:

سازنده بازی Final Fantasy XVI در مصاحبه اخیر خود توضیح داد که ساخت این بازی تقریباً به پایان رسیده است و احتمالاً تا پایان سال جاری تاریخ انتشار دقیق بازی اعلام خواهد شد.

Cleo، شخصیت اصلی Final Fantasy 16

یوشیدا پیشتر در توکیو گیم شو 2022 گفته بود که این کار به پایان مراحل توسعه نزدیک می شود و حرف های جدید او با حرف های قبلی او همخوانی دارد. Final Fantasy XVI برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی در حال توسعه است.

همانطور که گفته شد، مراحل ساخت بازی تقریبا به پایان رسیده است و تیم سازنده هر روز بر روی تجربه Final Fantasy XVI کار می کنند و در زمینه های مختلف پیشرفت هایی را انجام می دهند. یوشیدا ادامه می دهد: «با این حال، مقیاس بازی بزرگ است. بنابراین رفع اشکال زمان زیادی می برد. تقریباً همه برنامه نویسان روی کد کار می کنند تا اشکالات را برطرف کنند.