تشخیص صدای ضد سمیت جدید Call Of Duty کار می کند، 2 میلیون حساب در حال حاضر مورد مطالعه قرار گرفته است



برای راه اندازی Modern Warfare III، Activision یک برنامه جدید تعدیل صدای ضد سمیت را منتشر کرد که قادر به تشخیص خودکار گفتار سمی و انجام عمل است. اکتیویژن الان می گوید این برنامه تاکنون بسیار موفق بوده است و منجر به شکایت علیه بیش از 2 میلیون حساب کاربری به دلیل چت صوتی “مشکل” شده است.

این برنامه در اصل در آمریکای شمالی فقط به زبان انگلیسی منتشر شد، اما از آن زمان در سراسر جهان (به جز آسیا) گسترش یافته است و پشتیبانی اعتدال را به زبان های اسپانیایی و پرتغالی اضافه کرده است. این تعدیل صدا برای Modern Warfare II و Warzone نیز عملیاتی است.

در حال پخش: Call of Duty Endowment Warrior Pack (CODE) | تریلر Call of Duty: Modern Warfare III

Activision همچنین برخی از یافته‌های برنامه تعدیل صدا را تاکنون به اشتراک گذاشته است. این شرکت گفت که تنها یک نفر از هر پنج کاربر صحبت های سمی را هنگامی که سیستم های خود آن را شناسایی کردند، گزارش کردند که اکتیویژن گفت که “مایه تاسف” بود. اکتیویژن می‌تواند بدون گزارش بد زبانی بازیکنان، اقدامی انجام دهد، اما به گفته این شرکت، گزارش مستقیم بازیکن برای بهترین کارکرد سیستم «بسیار حیاتی» است.

Activision گفت: «برای تشویق گزارش‌دهی بیشتر، ما پیام‌هایی را منتشر کرده‌ایم که از بازیکنان برای گزارش‌هایشان تشکر می‌کنیم، و در آینده به دنبال ارائه بازخورد اضافی به بازیکنان در هنگام پیگیری گزارش‌های آن‌ها هستیم».

از زمان راه اندازی سیستم تعدیل چت صوتی، اکتیویژن گفت بازی های Call of Duty با استفاده از این برنامه شاهد کاهش 8 درصدی در تکرار تخلفات بوده اند. علاوه بر این، Activision گزارش داد که از زمان راه‌اندازی Modern Warfare III در نوامبر 2023، تعداد بازیکنانی که در معرض موارد «جدی» چت سمی قرار گرفته‌اند، تقریباً 50 درصد کاهش یافته است.

بازیکنانی که تشخیص داده می‌شوند از گفتار توهین‌آمیز استفاده می‌کنند، می‌توانند چت صوتی‌شان را قطع کنند، همراه با مجازات‌های دیگری مانند محدود کردن برخی ویژگی‌های اجتماعی و عدم امکان استفاده از چت متنی.

با نگاهی به آینده، اکتیویژن برنامه‌های خود را برای ادامه تقویت سیستم تعدیل صدای ضد سمیت با ادامه بهبود ابزارها و افزودن پشتیبانی از زبان‌های بیشتر اعلام کرد.

بخوانید  Hi-Fi Rush Studio ممکن است درهای خود را بسته باشد، اما امروز آخرین پچ را دریافت می کند

این شرکت گفت: “ما درک می کنیم که این یک کار در حال پیشرفت است، اما متعهد هستیم که با جامعه خود کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که Call of Duty برای همه منصفانه و سرگرم کننده است.”

علاوه بر این، Activision زبان کد رفتاری Call of Duty را به روز کرده است. این بیانیه جدید است:

«با همه با احترام رفتار کنید

ما قلدری یا آزار و اذیت، از جمله نظرات تحقیرآمیز بر اساس نژاد، هویت یا بیان جنسیتی، گرایش جنسی، سن، فرهنگ، ایمان، توانایی ذهنی یا جسمی، یا کشور مبدا، یا تقویت هر شخص، دستور کار یا جنبشی را تحمل نمی کنیم. که تبعیض یا خشونت را بر اساس موارد فوق ترویج می کند.

با تمام اعضای جامعه ما باید با عزت و احترام رفتار شود.

ارتباط با دیگران، چه از طریق پیام متنی یا چت صوتی، باید عاری از زبان توهین آمیز یا مضر باشد. سخنان تنفرآمیز و اظهارنظرهای تبعیض آمیز توهین آمیز و غیرقابل قبول است، همچنین آزار و اذیت و تهدید علیه یک بازیکن دیگر. »

اکتیویژن تنها شرکت بازی سازی نیست که تلاش می کند از طریق تعدیل صدا با سمیت مبارزه کند. کاربران ایکس باکس می توانند چت های صوتی سمی را ضبط کرده و با مایکروسافت به اشتراک بگذارند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر