تجهیزات شبکه پسیو چیست؟


اگر کمی بیشتر در بانک وقت بگذارید، ممکن است به اطراف نگاه کنید و متوجه دوربین‌های امنیتی شوید، یا اگر یک شعبه بانک کوچک است، حتی ممکن است بتوانید محفظه‌ای پیدا کنید که کابل‌های زیادی در آن وارد و خارج می‌شوند. .

این کابل‌ها ارتباط بین دستگاه‌ها و رایانه‌ها و تجهیزات مختلف شبکه را امکان‌پذیر می‌کنند و همه آنها به کانتینری که به مقاصد سطح شهر به روش‌های مختلف متصل است، مانند پایانه‌های مسافربری شهری و انتقال بسته‌های داده در سراسر شبکه، به داخل و خارج می‌شوند. این کانتینر معمولاً سرور نامیده می شود که خود ممکن است بخش کوچکی از یک شبکه بزرگتر باشد.

تجهیزات شبکه را می توان با توجه به نوع فعالیت به دو دسته فعال و غیرفعال یا به عبارتی فعال و غیرفعال تقسیم کرد. تجهیزات شبکه سخت افزار و دستگاه های فیزیکی هستند که برای انتقال داده ها در سطح شبکه با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند.

هر یک از تجهیزات و اجزای شبکه کارکرد خاصی دارند و به طور کلی وظیفه ارائه خدمات مختلف به کاربران را بر عهده دارند. یکی از موارد مهمی که برای مانیتورینگ و مدیریت شبکه باید در نظر گرفت، شناخت تجهیزات شبکه و نوع استفاده از آن است تا فرآیند عیب یابی با سهولت بیشتری انجام شود.

تفاوت بین تجهیزات شبکه فعال و غیرفعال

بیان تفاوت این دو دسته از تجهیزات شبکه بدون ارائه تعریف غیرممکن است و با تعریف هر کدام تفاوت آنها نیز مشخص می شود.

تجهیزات شبکه فعال به سخت افزار و دستگاه هایی اطلاق می شود که سیگنال های الکترونیکی را تولید، هدایت، مسیریابی و بازتولید می کنند. در واقع تجهیزات شبکه اکتیو شامل تمامی دستگاه ها و قطعاتی است که سیگنال تولید کرده و با استفاده از تجهیزات شبکه غیرفعال روی سطح انتقال می دهند.

بخوانید  Guide du téléphone fixe Internet - Zoomji
تحریریه مجله بازی یک گیمر