تایید خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت در آفریقای جنوبی

اداره CMA اخیرا اعلام کرد که دیگر معتقد نیست این تراکنش رقابت را در فضای بازی کنسول به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال، نگرانی ها در مورد تأثیر این ادغام بر بازار بازی های ابری همچنان وجود دارد. ادعا شده است که تلاش مایکروسافت برای ارائه مجوزهای بازی به رقبا برای رفع نگرانی های مقامات رقابت اتحادیه اروپا بوده است. در ایالات متحده، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از مایکروسافت برای جلوگیری از تکمیل معامله شکایت کرد.

سازمان رقابت آفریقای جنوبی ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت را تایید کرده است.

در بیانیه آمده است: «کمیسیون فکر می‌کند که معامله پیشنهادی بعید است که موضوع سلب مالکیت با اهمیت را ایجاد کند. زیرا طرفین نه توانایی و نه انگیزه ای برای مسدود کردن دسترسی توزیع کنندگان بازی های رقیب، به ویژه سونی (پلی استیشن) و نینتندو (سوئیچ) ندارند. طرف‌های ادغام شده همچنین توافق کرده‌اند که به ارائه بازی‌های Call of Duty روی دیگر سازندگان کنسول‌ها ادامه دهند.

در بیانیه ای در روز دوشنبه، تنظیم کننده رقابت آفریقای جنوبی اعلام کرد که نگران است Call of Duty پس از تایید این معامله، انحصاری ایکس باکس شود. 69 میلیارد دلار مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را نمی خرد و این آژانس ادغام را تایید کرده است.

این سازمان افزود: در نتیجه، کمیسیون بر این باور است که معامله پیشنهادی بعید است که رقابت در بازارهای تحت تأثیر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا از آن جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که معامله فوق علاوه بر آفریقای جنوبی در کشورهای عربستان سعودی، برزیل، صربستان، شیلی و ژاپن نیز تایید شده است. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نیز تا به امروز برنامه ریزی شده است 6 می (26 آوریل) نتایج تحقیقات خود را اعلام خواهد کرد و رای اتحادیه اروپا تا 1 ژوئن (22 مه) منتشر خواهد شد.

بخوانید  بازی MultiVersus را از فروشگاه های دیجیتال حذف کنید
تحریریه مجله بازی یک گیمر