بیانیه ناآگاهی مایکروسافت از زمان انتشار Call of Duty

به هر حال، بسیاری از کارهایی که مایکروسافت با FTC دارد او می خواهد آن را ثابت کند، با یک جستجوی ساده در گوگل قابل دسترسی است، باورش سخت است که این شرکت جزئیات بودجه و تعداد استودیوهای کالاف دیوتی را نداشته باشد. البته مایکروسافت با استناد به اسناد منتشر شده توسط اپل و اپیک گیمز کورت، گروهی به نام «تیم استراتژی و برنامه ریزی کسب و کار صنعت بازی» تشکیل داد که وظیفه آن بررسی رقبا و اهداف خرید احتمالی این شرکت است. با اطلاعات ساده ای مانند تعداد استودیوهایی که روی بازی های Call of Duty کار می کنند.

مایکروسافت و نینتندو به توافق رسیده اند که بازی های Call of Duty به مدت 10 سال بر روی پلتفرم های نینتندو عرضه شوند و این پیشنهاد به سونی نیز ارائه شده است. این غول ژاپنی پیش از این پیشنهاد سه ساله مایکروسافت را رد کرده بود اما هنوز به طور عمومی در مورد پیشنهاد جدید اظهار نظر نکرده است.

یک سال پیش در این ماه، مایکروسافت اعلام کرد که 68.7 میلیارد دلار برای خرید اکتیویژن بلیزارد هزینه خواهد کرد. در آن زمان مایکروسافت می خواست «مجموعه ای از بازی های افسانه ای و معروف» مانند Call of Duty و Warcraft را به دست آورد. شما لاف می زنید اما حالا که گیمرها و قانون گذاران نگران عدم عرضه بازی های مهمی مانند ندای وظیفه در پلی استیشن، وکلای مایکروسافت ناگهان شروع به ادعا کردند Call of Duty آنقدرها هم که سونی ادعا می کند مهم و خاص نیست.

بخوانید  Final Fantasy XIV 6.3 Alliance Raid Guide - How To Unlock And Beat Euphrosyne

مایکروسافت اعلام کرده است که دانش یا اطلاعات کافی در مورد Call of Duty برای اثبات ادعاهای مطرح شده و تصوراتی که برخی از شرکت های صنعت بازی در مورد Call of Duty دارند، ندارد. یا زمانی که اولین بازی از این سری منتشر شد. همچنین زمان بندی انتشار بازی های این سری یا منابع و بودجه ای که اکتیویژن دارد Call of Duty تعداد استودیوهایی که روی این بازی ها کار می کنند را به آن اختصاص داده و کاملاً از آن بی اطلاع است.

نسخه Xbox بازی Call of Duty Modern Warfare

در پاسخ به شکایت جدید FTC، مایکروسافت ادعا کرد اطلاعاتی مانند تاریخ انتشار یا هزینه بازی های Callof Duty را نمی داند.

اکنون، مت استولر، نویسنده و مدیر تحقیقات پروژه آزادی اقتصادی آمریکا، در توییتر نوشت که در پاسخ 37 صفحه ای مایکروسافت به شکایت FTC او در دفاع از خرید میلیاردی خود ادعاهای عجیبی کرد: