بهترین بازی نقش آفرینی سال 2023 از نظر زومجی


بازی های RPG 2023 بسیار متنوع بودند و در اینجا نگاهی به رقبای این بخش و بهترین RPG از دیدگاه یک گیمر خواهیم انداخت.

نقش آفرینی یکی از ژانرهای مهم در صنعت بازی است و وجود یک بازی جذاب و با کیفیت در این سبک می تواند کاربر را ساعت ها سرگرم کند. برخی از بازی‌های نقش‌آفرینی سعی می‌کنند از طریق انتخاب‌های داستانی متفاوت، ارزش تکرار را برای کاربران خود افزایش دهند. در سال 2023 بازی های نقش آفرینی خوبی عرضه شد و بسیار متنوع بودند. در ادامه نامزدهای بهترین بازی نقش آفرینی از دیدگاه یک گیمر و برنده این بخش را مشاهده خواهید کرد.

دو شخصیت اصلی بازی Sea of ​​Stars

5- بازی Sea of ​​Stars

تقریباً تمامی بازی های نقش آفرینی شرقی با گیم پلی نوبتی، مشتقاتی از بازی های موفق بزرگ این سبک هستند که از عناصر الهام گرفته شده به خوبی استفاده نکرده اند. در این بین بازی ای به نام Sea of ​​Stars منتشر شد که از ابتدا و در زمان معرفی مورد توجه اکثر مخاطبان این سبک قرار گرفت. مهمترین و اصلی ترین دلیل موفقیت Sea of ​​Stars گیم پلی بازی و استفاده صحیح از عناصر نوبتی در سیستم مبارزات است. مقالات همراه با ایده های جدید از تیم تولید. نبردها در Sea of ​​Stars به ​​گونه ای است که هر یک از اعضای تیم شما و دشمن به نوبه خود باید به وظایف دفاعی مختلف حمله کنند یا آن را انجام دهند.

در اینجا، تیم تولید از یک ایده جالب استفاده کرد: عکس های ترکیبی. پس از چندین بار حمله و پر کردن نوار ترکیبی بین اعضای تیم، می توانید حملات مختلفی را انجام دهید. حملاتی که از نظر طراحی انیمیشن توجه شما را به خود جلب می کند و به ویژگی های اصلی هر شخصیت وفادار است. این موضوع در کنار تعادل بین قدرت دشمنان و شما و آیتم هایی که پیدا می کنید، مبارزه و گشت و گذار در دنیای بازی را جذاب کرده و پاداش خوبی دریافت می کنید. استفاده از پیکسل آرت برای طراحی بازی هماهنگی کاملی با فضا و ساختار بازی دارد و Sea of ​​Stars از آن دسته بازی های نقش آفرینی است که تجربه آن خالی از لطف نیست.

بخوانید  سه‌گانه Worldsoul Saga پایان بازی World of Warcraft نخواهد بود

پینوکیو در دروغ های پی.

4- دروغ بازی P

اگر بخواهیم بازی‌های Souls را که توسط استودیوهای دیگری غیر از FromSoftware ساخته شده است رتبه‌بندی کنیم، Lies of P بهترین بازی Souls است که تاکنون ساخته شده است. معمولاً بازی‌های سبک از همه لحاظ کاربر را راضی نمی‌کنند و FrameSoftware تنها چیزی است که در این زیرژانر خلاقیت‌های باکیفیت ایجاد می‌کند. با این حال، استودیو Round8 همه چیز را تغییر داد. Lies of P یک تجربه عالی از نظر داستان، گیم پلی، موسیقی و جلوه های بصری ارائه می دهد. داستان بازی دنیایی کاملا متفاوت از پینوکیو و داستانش را به نمایش می گذارد و در این مسیر شگفتی های زیادی را برای مخاطبان تدارک دیده است. به خصوص در شخصیت پردازی برخی از شخصیت های فرعی ما که می بینیم از شخصیت های دنیایی به جز پینوکیو الهام گرفته اند.

در گیم پلی بازی های Soulslike نوع طراحی دشمنان و قدرت آنها، پیشرفت در بازی و قویتر شدن و قرار دادن آیتم های شخصیت اصلی بسیار مهم است و Lies of P هرگز در آن صورت بازیکن را ناامید نمی کند. کاوش بیشتر به شما کمک می کند تا آیتم های بهتری برای تقویت شخصیت خود پیدا کنید، یا دست نوشته ها و سرنخ های داستانی که رویدادهای دنیای Lies of P را فاش می کند. بد نیست اشاره کنیم که Lies of P اولین اثر بزرگ استودیو Round8 و برای کار اول یعنی Soulslike نشان دادند که این زیرژانر را خیلی خوب می شناسند و به آن مسلط هستند.

شخصیت اصلی بازی Final Fantasy 16

3- بازی Final Fantasy 16

در زمان معرفی Final Fantasy 16، اعلام شد که ما با فاینال فانتزی متفاوت تر طرف هستیم. Final Fantasy 16 نه تنها از نظر ساختار داستانی متفاوت ترین نسخه این سری است، بلکه از نظر گیم پلی نیز تجربه ای کاملا متفاوت را ارائه می دهد. نبردهای پرسرعت و اکشن این نسخه طراحی بسیار خوبی دارند و در کنار باس فایت های اصلی اوج هنرنمایی تیم سازنده را در طراحی سیستم مبارزه فاینال فانتزی 16 به رخ می کشند.مطمئناً طراح مبارزات بخش 16 نسخه فاینال فانتزی شخصی است که روی سیستم مبارزه Devil May Cry 5 کار کرده است و در گوشه و کنار بازی می توانید الهاماتی را که در بازی هایی مانند Devil May Cry یا Bayonetta استفاده شده است مشاهده کنید. تیم سازنده Final Fantasy 16 آیتم های ذکر شده را با عناصر مبارزه و آیکون های مخصوص به خود کنار هم قرار داده است تا بازیکنان بتوانند بازی کنند و از اکشن ترین فاینال فانتزی ممکن لذت ببرند. البته از نظر بصری و موسیقایی، فاینال فانتزی 16 به هیچ وجه مردم را ناامید نمی کند.

بخوانید  شایعه انتقام جویان: کریس ایوانز درباره بازگشت به بازی کاپیتان آمریکا بحث می کند

لیلیث در دیابلو 4

2- بازی Diablo IV

چند سالی بلیزارد کنار ماند و دائما اخبار مختلفی از این شرکت منتشر می شد. از طرفی افت بازی هایی مانند Overwatch باعث نگرانی کاربران در مورد این بازی پس از معرفی Diablo IV شد. در همین حال، Diablo IV پس از انتشار نشان داد که همه نگرانی ها غیرضروری است و در نهایت به محصولی باکیفیت و شایسته سری Diablo رسیدیم. Diablo IV یک بازی اکشن نقش آفرینی متمرکز بر غارت است که در آن بازیکنان علاوه بر انجام ماموریت های داستانی، باید به طور مداوم ماموریت های فرعی و فعالیت های مختلف را انجام دهند تا بتوانند لوت های جدیدی پیدا کنند. پیدا کردن لوت جدید به معنای قوی تر کردن شخصیت خود و همچنین به دست آوردن XP و ارتقاء است. ارتقایی که مهارت های جدیدی را باز می کند و به شما امکان می دهد سبک مبارزه خود را ایجاد کنید.

طراحی ماموریت های جانبی و پاداش هایی که ارائه می دهند و همچنین سایر فعالیت های دنیای Diablo 4 مانند سیاه چال ها بسیار عالی هستند و به شما اجازه می دهند تا به سرعت سطح خود را بالا ببرید. البته این بدان معنا نیست که انجام ماموریت های اصلی و داستانی آسان تر است. بلیزارد با استفاده از سیستم تراز پویا برای ماموریت های اصلی کار بسیار خوبی انجام داده است. این بدان معنی است که با افزایش سطح شما، سطح مورد نیاز برای ماموریت های اصلی نیز افزایش می یابد و گشت و گذارهای متعدد و ارتقاء سریع چالش ماموریت های اصلی و باس فایت ها را از بین نمی برد.

شخصیت های بازی Balder's Gate 4

1- بازی Baldur's Gate 3

نمی توان انکار کرد که Baldur's Gate 3، جدیدترین بازی Larin Studios، از هر نظر یک بازی عالی است. داستان سرایی و تعامل شما با شخصیت‌های داستانی به گونه‌ای است که حتی کوچک‌ترین انتخاب‌ها بر روند داستان تأثیر می‌گذارد و این همان چیزی است که Balder's Gate 3 را تبدیل به تجربه‌ای ارزش تکرار کرد. البته این مقدار تکرار زمانی اهمیت پیدا می کند که گیم پلی بازی بسیار خوب طراحی شده باشد. سیستم حرکتی بازی نقطه و کلیک است و دارای نبردهای تاکتیکی نوبتی است. سیستم مبارزه Baldur's Gate 3 به طور کامل عناصر بازی های D&D و بازی های رومیزی را پذیرفته است. با انداختن تاس می توانید به دشمنان آسیب وارد کنید یا از آنها آسیب دریافت کنید، قفل ها را باز کنید یا تله ها را از بین ببرید و در مکالمات خود تصمیمات مهمی بگیرید.

بخوانید  اولین واکنش والیشن به مشکلات بازی Saints Row

برخی از این تاس انداختن ها مانند مبارزات به صورت خودکار انجام می شود و در موارد دیگر شما خودتان آن را انجام می دهید. مانند زندگی واقعی، شانس تاثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت شما دارد و تیم توسعه دهنده این را هم برای دشمنان و هم برای شما به بهترین شکل ممکن اعمال کرده است. یعنی گاهی شانس با شماست و ضربه شما آسیب زیادی می زند و گاهی نمی توانید آنطور که باید به هدف آسیب بزنید و این در مورد حریف نیز صدق می کند. مبارزه Baldur's Gate 3 همچنین به شما این امکان را می دهد که استراتژی های مبارزه متفاوتی را پیاده سازی کنید و مطمئناً هر شخصیت در تیم شما تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین، ایجاد یک تیم به درستی مزایای مختلفی را برای شما فراهم می کند. همه این موارد دست به دست هم دادند تا Baldur's Gate 3 به یک تجربه کامل و فراموش نشدنی تبدیل شود و بهترین بازی نقش آفرینی سال 2023 از دیدگاه یک گیمر باشد.

حالا نوبت شماست که با استفاده از نظرسنجی زیر بهترین بازی نقش آفرینی سال را انتخاب کنید. این بررسی تا ساعت 18:55 روز سه شنبه 24 دی ماه ادامه خواهد داشت و نتیجه ساعت 19 همان روز اعلام می شود. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، حتما دکمه ارسال را فشار دهید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر