برای اولین بار از سال 2015 یک پادشاه جدید باکس آفیس جهانی وجود دارد



این کار را به ماریو و لوئیجی بسپارید تا به سقوط خانه میکی موس در باکس آفیس جهانی کمک کنند. با تشکر از فیلم Super Mario Bros. و اوپنهایمر کریستوفر نولان، یونیورسال در سال 2023 به استودیو شماره 1 جهان تبدیل شد و از دیزنی که از سال 2015 رتبه اول را در اختیار داشت، پیشی گرفت.

تنوع گزارش می دهد که فهرست 24 فیلم یونیورسال در سال گذشته 4.907 میلیارد دلار در باکس آفیس فروش داشته است. فیلم Super Mario Bros. 1.3 میلیارد دلار از این مجموع را به خود اختصاص داد و درآمد بیشتری نسبت به Frozen داشت و به عنوان سومین فیلم انیمیشن تمام دوران تبدیل شد. در همین حال، اوپنهایمر 950 میلیون دلار فروخت و عنوان پردرآمدترین فیلم زندگینامه ای تمام دوران را به خود اختصاص داد. فیلم کریستوفر نولان همچنین دومین فیلم پرفروش با رتبه R است.

در حال پخش: فیلم Super Mario Bros – پشت پاور آپ های دیدنی

اکنون، دیزنی از یونیورسال عقب نمانده و تنها 17 فیلم را در سال 2023 توزیع کرد. این استودیو 4.827 میلیارد دلار فروش بلیت در سراسر جهان را به ثبت رساند. 3 با 845 میلیون دلار پیشتاز است. اما در نظر داشته باشید که این رقم پشت سر ماریو و اوپنهایمر قرار دارد. علاوه بر این، بقیه لیست MCU برای سال 2023 در باکس آفیس ناامید شده است. Ant-Man and the Wasp: Quantumania 476 میلیون دلار درآمد داشت، اما تولید این فیلم بین 200 تا 250 میلیون دلار تخمین زده شد. و سپس The Marvels بدترین اولین باکس آفیس MCU را داشت.

برادران وارنر در سال 2023 با 3.84 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفت. این استودیو با باربی بزرگترین فیلم سال را ساخت که به پردرآمدترین فیلم برادران وارنر نیز تبدیل شد. این فیلم با بازی مارگو رابی در نهایت 1.4 میلیارد دلار فروخت. به گزارش گیم اسپات، باربی نیز فیلم سال 2023 است.

سونی و پارامونت جایی بعد از این سه استودیو هستند. Variety اشاره می‌کند که هر دو نتوانستند ارقام قطعی ارائه کنند، اگرچه گزارش شده است که هر دو در سال گذشته حداقل 2 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. Spider-Man: Across the Spider-Verse راه را برای سونی هموار کرد، در حالی که Mission: Impossible – Dead Reckoning قسمت اول همین کار را برای پارامونت انجام داد.

بخوانید  بهترین معاملات لگو مجموعه جنگ ستارگان موجود قبل از روز جنگ ستارگان

تحریریه مجله بازی یک گیمر