بابی کوتیک، رئیس سابق اکتیویژن، ظاهراً در خرید TikTok مشارکت داشته است

TikTok ممکن است در آینده صاحبان جدیدی داشته باشد، زیرا بابی کوتیک، رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد، ظاهراً علاقه خود را برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی ابراز کرده است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، Kotick با بنیانگذار ByteDance، Zhang Yiming در مورد فروش احتمالی در صورت موافقت شرکت با فروش آن تماس گرفته است.

به گفته WSJ، چنین فروش “چند صد میلیارد دلار تخمین زده می شود” و Kotick باید برای جمع آوری سرمایه لازم شرکای پیدا کند. یکی از این شرکا می تواند سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI باشد و شایعه شده است که TikTok می تواند برای کمک به آموزش مدل های هوش مصنوعی برای این شرکت استفاده شود. Kotick اخیراً این ایده را در یک شام آلن و کو برای سایر افراد علاقه مند مطرح کرد. در سال 2020، مایکروسافت نیز برای خرید TikTok ابراز علاقه کرد، اقدامی که پس از آن شاهد افزایش ارزش شرکت 77 میلیارد دلار بود.

TikTok خود را در تیررس لایحه جدید ایالات متحده می بیند، قانون محافظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی، که هدف آن “حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده در برابر تهدید ناشی از برنامه های کنترل شده توسط دشمنان خارجی است.” TikTok و مالک آن ByteDance مدت‌هاست که به دلیل ارتباط ادعایی با دولت چین به عنوان یک خطر امنیتی احتمالی برای ایالات متحده دیده می‌شوند و بر اساس لایحه جدید، در صورت امضای قانون، ByteDance مجبور می‌شود این پلتفرم را ظرف مدت شش ماه بفروشد. خطر ممنوعیت در ایالات متحده

بخوانید  گزارش فصلی بازار GPU; سهم 88 درصدی انویدیا در مقابل 8 درصدی AMD

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز اعلام کرده است که مایل به امضای قانونی است که می تواند منجر به ممنوعیت آن شود. بایدن به خبرنگاران (از طریق CBS News) گفت: «اگر آنها آن را تصویب کنند، آن را امضا خواهم کرد.

در همین حال، کوتیک پس از تکمیل خرید شرکت مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد را ترک کرد و با غرامتی حدود 400 میلیون دلار برآورد شد. Kotick به مدت 32 سال به عنوان مدیر عامل شرکت را رهبری کرد، زمانی که او در بحث‌های متعدد در اکتیویژن بلیزارد مورد اشاره قرار گرفت. اکتیویژن بلیزارد اخیراً اعلام کرد که با ایالت کالیفرنیا تسویه حساب کرده است و 54 میلیون دلار به ایالت و همچنین 47 میلیون دلار اضافی به کارمندان زن که از سال 2015 تا 2020 در این شرکت کار کرده اند، پس از متهم شدن شرکت به داشتن یک “برادری” پرداخت خواهد کرد. پسر.” فرهنگ کاری مملو از آزار جنسی

تحریریه مجله بازی یک گیمر