ایکس باکس انتشار نسخه های فیزیکی بازی ها را رد نمی کند

اگرچه اکثر کاربران Xbox بازی های خود را به صورت دیجیتالی خریداری می کنند، مایکروسافت اصرار دارد که قصد ندارد از نسخه فیزیکی بازی ها چشم پوشی کند.

طی ماه‌های گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر اخراج در بخش‌های خاصی از بخش بازی‌های مایکروسافت و محدودیت‌های احتمالی برای تولید نسخه‌های فیزیکی بازی‌های ایکس‌باکس منتشر شده است.فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت، به این شایعات واکنش نشان داده است. اسپنسر در مصاحبه با Game File سیاست «حمایت از عرضه فیزیکی محتوای Xbox» را تکرار کرد و اعلام کرد که «انصراف از انتشار فیزیکی بازی‌ها» جزو برنامه‌های Xbox نیست.

او در بخشی از سخنانش می‌گوید: «استراتژی ما این نیست که همه را وادار به خرید بازی‌های دیجیتالی کنیم و به نوعی نسخه فیزیکی بازی‌ها را کنار بگذاریم؛ این بخشی از برنامه‌های استراتژیک ما نیست.»

با این حال، اسپنسر گفت که “اکثریت” کاربران Xbox در حال حاضر بازی های خود را به صورت دیجیتالی خریداری می کنند و مایکروسافت “به سادگی رفتار مصرف کنندگان آنها را دنبال می کند.”

سری ایکس باکس

فایل بازی وی همچنین خاطرنشان کرد که اگرچه ایکس باکس از عرضه فیزیکی بازی‌ها پشتیبانی می‌کند، اما اسپنسر همچنان از این موضوع ابراز نگرانی می‌کند که کنسول‌های بازی این روزها به آخرین دستگاه الکترونیکی دارای دیسک درایو تبدیل شده‌اند، از نقطه نظر اقتصادی، و این موضوع یک ماموریت و یک مسئله است. شرح آینده:

“این یک مسئله مهم است. فقط به تعداد تولیدکنندگانی که هنوز درایوها و هزینه های مربوط به آن را می سازند نگاه کنید. از طرف دیگر، وقتی تامین کنندگان و خریداران کمتری دارید، نصب این درایوها در کنسول مقرون به صرفه می شود.”

بخوانید  Attack On Titan Anime And Manga Box Sets Get Huge Discounts For Black Friday

ماه گذشته گزارشی مبنی بر تغییر قدرت دیگری در ساختار سازمانی مایکروسافت منتشر شد که طبق توضیحات ارائه شده، دپارتمان مربوط به توسعه نسخه فیزیکی بازی های ایکس باکس را تحت تاثیر قرار داد. پس از آن، شایعاتی در مورد نسخه کاملا دیجیتالی سری Xbox در رسانه ها ظاهر شد

مصاحبه فیل اسپنسر

مت پیسکاتلا از Circana اخیراً اعلام کرده است که درصد کمی از عناوین فروخته شده در ایکس باکس در سال 2023 کپی های فیزیکی هستند. تحلیلی که قبلاً نشان داده بود که تقریباً 83 درصد از بازی‌های کنسولی در سال گذشته دیجیتال بودند. این در حالی است که بازی های فیزیکی مزایایی مانند قابلیت فروش مجدد و نگهداری بیشتر دارند.

تنها 10 درصد از فروش عناوین ایکس باکس در سال 2023 در ایالات متحده فیزیکی بود. برای پلی استیشن و نینتندو این عدد به ترتیب 40 و 50 درصد بود. طبیعتا این دو شرکت ژاپنی تا حد زیادی بر روی بازار فیزیکی تمرکز کرده اند و این تفاوت در تعداد زیاد تعجب آور نیست. در عوض، مایکروسافت بیشتر روی Game Pass تمرکز کرده است، کاربرانش به دانلود و فهرست‌نویسی آثار دیجیتال عادت کرده‌اند. سهم بزرگی از فروش این شرکت مربوط به نسل فعلی Xbox Series S است که یک کنسول تمام دیجیتال است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر