اپل نبرد حقوقی خود را علیه Epic به دادگاه عالی خواهد برد


اپل از دادگاه عالی خواسته است که تصمیم یک قاضی در پرونده Epic Games را لغو کند.

نبرد حقوقی بین اپیک گیمز و اپل مدت زیادی است که ادامه دارد. این مورد در ماه اوت 2020 آغاز شده است. زیرا Epic یک شکایت ضد تراست علیه سازنده آیفون راه اندازی کرده است. اپیک گیمز با قرار دادن گزینه پرداخت مستقیم در فورتنایت، قانون پرداخت درون برنامه ای را از طریق اپ استور دور زد تا اپل نتواند 30 درصد پول پرداخت شده توسط کاربران را دریافت کند. حرکتی که در نهایت باعث حذف فورتنایت از اپ استور شد.

از آن زمان اپل برنده این نبرد بوده است. در ماه آوریل، دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه نهم، حکم اولیه یک قاضی در سال 2021 را تایید کرد.طبق این حکم، ادعای Epic مبنی بر اینکه اپل با عدم اجازه به رقبا برای ایجاد بازارهای رقابتی در سیستم عامل iOS، قوانین فدرال را نقض کرده است تا حد زیادی رد شد.

اما دادگاه حکمی را تایید کرد که اپل دیگر نمی تواند مانع از دریافت پول از طریق اپ استور شود. در واقع، سازندگان برنامه‌ها و بازی‌ها اجازه دارند لینک‌ها یا دکمه‌هایی را قرار دهند که کاربران روی آن‌ها کلیک می‌کنند تا به صفحه پرداخت در خارج از اپ استور دسترسی پیدا کنند. رویترز گزارش داد که این امر به طور بالقوه می تواند باعث کاهش درآمد غول فناوری شود.

اکنون اپل قصد دارد با درخواست از دیوان عالی این حکم را لغو کند. وکلای این شرکت استدلال کردند که Ninth Circuit در حکم سراسری خود بیش از حد پیش رفته است: “دادگاه منطقه یک حکم عمومی صادر کرد که مانع از اجرای قوانین ضد مدیریت اپل علیه تمام سازندگان iOS برای اجرای ایالات متحده می شود؛ حتی اگر شاکی نامبرده ( اپیک گیمز) فقط از طرف خود به دنبال ادعا بود و ثابت نکرده است که دستوری به نفع طرف های غایب در این تجارت برای تکمیل آن ضروری است.

بخوانید  آیا Ospreay در Assassin's Creed وارد خواهد شد و NJPW و اهداف AEW خود را ترک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که اپیک می تواند به دیوان عالی کشور نیز شکایت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر