انویدیا برای مدت کوتاهی از آمازون پیشی می‌گیرد و چهارمین شرکت ارزشمند آمریکا می‌شود



غول فناوری انویدیا روز دوشنبه به بالاترین حد خود در بازار سهام دست یافت، حتی زمانی که آمازون به ارزش بازار 1.83 تریلیون دلار رسید، توانست برای مدت کوتاهی از آمازون پیشی بگیرد. این رالی به طور موقت به چهارمین شرکت باارزش فهرست ایالات متحده پس از آلفابت، اپل و مایکروسافت تبدیل شد. گزارش بلومبرگ.

با نزدیک شدن به بازار، انویدیا پس از آمازون به رتبه پنجم سقوط کرد و انویدیا با قیمت 1.78 تریلیون دلار بسته شد. آمازون با 1.79 تریلیون دلار جلوتر بود. Nvidia در حال حاضر ارزش بازار خود را تنها در سال 2024 حدود 600 میلیارد دلار افزایش داده است و رشد سریعی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

اگرچه انویدیا بیشتر در بین گیمرها به خاطر کارت های گرافیک رده بالای خود شناخته شده است، موفقیت اخیر این شرکت تا حد زیادی به دلیل رونق محاسباتی هوش مصنوعی است که تقاضای زیادی برای تراشه های انویدیا ایجاد کرده است. پیتر گارنری از بانک ساکسو درباره این رالی گفت: «انویدیا اولین موج سرمایه‌گذاری رونق فعلی هوش مصنوعی را با هزینه‌های سرمایه‌ای هنگفت در مراکز داده سوار می‌کند.

سال گذشته، انویدیا مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی خود را برای توسعه بازی معرفی کرد که آن را Avatar Cloud Engine یا ACE نامید. ابزارهای مختلف می توانند دیالوگ های نوشتاری، دوبله و حتی انیمیشن های صورت را خودکار کنند.

انویدیا همچنین آخرین سری کارت‌های گرافیک خود را در نمایشگاه CES در ژانویه معرفی کرد، سری RTX 40 Super Series که اکنون در فروشگاه‌ها موجود است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  حالت تصویر بزرگ Steam بالاخره یک به‌روزرسانی الهام گرفته از Steam Deck دریافت می‌کند