امکان عرضه نسخه 8 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4060 Ti در ماه جاری

بر اساس گزارش MEGAsizeGPU، از منابع غیررسمی افشای اطلاعات سخت افزاری، انویدیا نه دو بلکه سه مدل کارت گرافیک سری RTX 4060 را برای عرضه در نظر گرفته است، ظاهراً براساس بازخورد منفی جامعه کاربران مبنی بر اینکه کارت گرافیک RTX 4060 Ti این فقط در نسخه 8 گیگابایتی موجود بود، چنین تصمیمی گرفته شد. اکنون به نظر می رسد این پیکربندی حافظه برای غیر مدل است کارت گرافیک RTX 4060 Ti نیز در نظر گرفته شده است.

از طرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti با 16 گیگابایت حافظه نیز روانه بازار خواهد شد. اما این نقشه مدتی پس از انتشار اول در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بر اساس افشای این اطلاعات، این سه مدل در ماه جاری ارائه خواهند شد، اما دو مدل از آنها در ماه جولای روانه بازار خواهند شد. بنابراین گیمرها می توانند انتظار داشته باشند که در این ماه به 8 گیگابایت RTX 4060 Ti دسترسی داشته باشند، اما برای خرید نسخه های 16 گیگابایتی و Fair Ti این کارت باید تا ماه جولای صبر کنید.

مسلماً، برنامه ریزی برای راه اندازی نسخه 16 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4060 Ti یک حرکت غیرمنتظره توسط انویدیا بود، که به احتمال زیاد به دلیل رابط گذرگاه حافظه 128 بیتی آن کارت محدود است. البته افزایش ظرفیت حافظه VRAM به بهبود پهنای باند حافظه این کارت کمکی نمی کند، اما گیمرها می توانند انتظار بافرهای بیشتری برای ذخیره بافت های با وضوح بالا یا حتی مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشند.

طبق ادعای MEGAsizeGPU که اخیرا به یکی از منابع معتبر تبدیل شده است، انویدیا در حال بررسی مدل های جدیدی برای کارت گرافیک RTX 4060 است که طبق برنامه زمانی مشخصی عرضه می شود.

بخوانید  Halo و COD Support Dev 25 نفر را به دلیل "چالش های بی سابقه" اخراج کردند.

احتمال اینکه انویدیا سه کارت گرافیک جدید خود را در طول سخنرانی کامپیوتکس ارائه دهد زیاد است. اما هنوز تاریخ معرفی مشخصی در مطالب توجیهی انویدیا مشخص نشده است. بنابراین باید این خبر را فعلا غیر رسمی دانست.

اخبار GeForce RTX 4060 Ti 8GB

تحریریه مجله بازی یک گیمر