اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات پلی استیشن 5 پرو فاش شده است که عملکرد ردیابی اشعه را بهبود می بخشد.

جزئیات بیشتر در مورد مشخصات پلی استیشن 5 پرو امروز منتشر شد که عملکرد پردازنده و حافظه سیستم را افزایش داد و همچنین جزئیات مربوط به واحد پردازش گرافیکی را آشکار کرد.

طبق گزارش جدید رسانه Insider Gaming، پردازنده مرکزی پلی استیشن 5 پرو همانند مدل پایه خواهد بود، اما با استفاده از حالت فرکانس بالای این پردازنده، سرعت آن به 3.85 گیگاهرتز می رسد که نسبت به آن 10 درصد افزایش دارد. پلی استیشن 5 استاندارد حافظه سیستم نیز نسبت به مدل پایه 28 درصد افزایش یافته و از 448 گیگابایت بر ثانیه به 576 گیگابایت بر ثانیه رسیده است. همچنین با اجرای ACV کنسول با سرعت کلاک بالاتر، می توان انتظار بهبود کیفیت صدا را داشت.

جزئیات جدیدی در مورد پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو نیز امروز فاش شد. مطابق با تام هندرسوناین پردازنده دارای 30 واحد می باشدWGP از pass shader استفاده می کند آنها به طور انحصاری BVH8 را کار می کنند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به مدل پایه است که دارای 18 واحد WGP با سایه‌زن‌های عبوری BVH4 است.

گزارش کپلر AMD همچنین تایید می کند که این کنسول از نسل چهارم موتور ردیابی پرتو RDNA استفاده می کند. جزئیات جدیدی از معماری این پردازنده نیز فاش شد که نشان می دهد قدرت Ray Tracing با هر چرخه دو برابر می شود. این نشان می دهد که عملکرد ردیابی پرتو در این کنسول به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X در مورد مشخصات کنسول پلی‌استیشن 5 پرو نوشت: «بسیاری از مردم در اعداد Teraflops گیر کرده‌اند، در حالی که باید نگران چیزهای دیگری مانند افزایش 45 درصدی عملکرد نمایشگر باشند.» همچنین، فکر می‌کنم. ردیابی اشعه مهم تر خواهد بود.» ویژگی در این کنسول.

بخوانید  نقد و بررسی بازی Skull and Bones. دزدان دریایی مناطق محروم

Kepler همچنین در پاسخ به این کاربر نوشت: بله، کاملا واضح است که آنها روی ردیابی پرتو و هوش مصنوعی تمرکز می کنند، اما ممکن است برای کسانی که فقط نرخ فریم بالاتری می خواهند کمی ناامید کننده باشد.

طبق شایعات، پلی استیشن 5 پرو قرار است تا پایان سال 2024 عرضه شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر