استودیو گوتیک در معرض خطر بسته شدن درهای خود است


استودیو Piranha Bytes، سازنده سری بازی های Gothic و Elex، احتمالا درهای خود را خواهد بست.

به گفته رسانه های محلی، استودیوی آلمانی Piranha Bytes، سازنده سری بازی های معروفی مانند Gothic، Risen و Elex، در صورتی که گروه Embriser نتواند مالک یا ناشر جدیدی پیدا کند، تعطیل خواهد شد. شرکت THQ Norik، مالک استودیو Piranha Bites، بخشی از گروه Embracer، اعلام کرد که به دنبال راهی برای حفظ نام Piranha Bites و حقوق مرتبط با سری بازی های نقش آفرینی Elex است.

Piranha Bites در مورد چالش های پیش رو و بسته شدن احتمالی استودیو در شبکه اجتماعی X صحبت کرده است. در پیام این استودیو آمده است: «هواداران عزیز، این خبر درست است. در استودیو Piranha Bites ما در شرایط سختی قرار داریم. در حال حاضر اخبار زیادی در مورد ما منتشر می شود و پاسخ ما این است: هنوز ما را کنار نگذارید!

پیام استودیو Piranha Bites ادامه می‌دهد: «ما هر کاری که لازم باشد برای ادامه ساختن دنیاهایی انجام می‌دهیم تا شما در آن غوطه‌ور شوید». به همین دلیل است که قلب ما همیشه می تپد. ما معتقدیم که موفق خواهیم شد. ما خلاق هستیم و هیچ ایده ای نداریم! ما هر چه باشد با هم می مانیم. ما اکنون کاملاً بر روی این هدف متمرکز هستیم و هر کاری که لازم است برای یافتن شریک برای پروژه خود انجام می دهیم. هر وقت خبری شد با شما در میان می گذاریم. از حمایت مداوم شما بسیار سپاسگزارم.”

ماجراجویی شخصیت های بازی Elex

استودیوی Piranha Bites در سال 1997 تاسیس شد. توسعه دهنده زمانی که توسط Embriser Group در سال 2019 خریداری شد، 31 کارمند تمام وقت داشت. در ژوئن 2023، Embriser Group اعلام کرد که یک برنامه بازسازی را اجرا خواهد کرد که شامل بسته شدن کامل چندین استودیو یا لغو برخی پروژه ها به دلیل تعدیل نیرو

بخوانید  زومجی و فیلمازی را در موضوعات دنبال کنید

از آن زمان استودیو Volition، سازنده سری Saints Row و Red Faction، Free Radical Design Studios، توسعه‌دهنده سری بازی‌های TimeSplitters و Haze و استودیوی Campfire Cabal (تاسیس‌شده در سال ۲۰۲۲) توسط Embriser Group تعطیل شدند. گزارش ها حاکی از آن است که تعدادی استودیو دیگر مانند Gearbox Software، خالق سری Borderlands و Brothers in Arms نیز فروخته شده اند.

در سه ماهه دوم سال مالی 2023، Embriser Group بیش از 900 کارمند از استودیوهایی از جمله کریستال داینامیکس، خالق سری Tomb Raider، استودیو Beamdog، خالق Baldur's Gate: Enhanced Edition و Neverwinter Nights: Enhanced Edition، Zen Studio، سازنده را استخدام کرد. پین بال جنگ ستارگان و CastleStorm II و Fishlabs، سازنده Valheim و Chorus نیز مجوز گرفتند.

ماه گذشته، برخی از اعضای استودیو New World Interactive، توسعه دهنده Day of Infamy و Insurgency: Sandstorm، استودیوی 3D Realms، توسعه دهنده Shadow Warrior و Duke Nukem 3D، استودیوی Slipgate Ironworks، توسعه دهنده Ghostrunner و Graven و بخش قابل توجهی از یکی از استودیوهای پشتیبان Gearbox Software، Lost Boys Interactive، توسط Embriser Group مجوز داده شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر