ارائه مستند آپولونیا، آپولونیا یک پروسه ساخت سیزده ساله!


در این مقاله مستند آپولونیا، آپولونیا، مستندی به کارگردانی لیا گلوب را ارائه می کنیم که مبارزات و شادی های شخصی و درونی شخصیت آپولونیا سوکول را به عنوان یک زن، مادر، عاشق، نقاش و خالق در دنیایی تحت سلطه بررسی می کند. توسط پدرسالاری، سرمایه داری و جنگ.

مستند آپولونیا، آپولونیا، مستندی ساخته کارگردان لئا گلوب این زندگی و هنر است آپولونیا سوکول، نقاش فرانسوی-لهستانی را به مدت 13 سال دنبال می کند. این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله جایزه IDFA برای بهترین مستند در سال 2022 شد. همچنین یکی از 15 فیلمی است که برای بهترین مستند بلند در جوایز اسکار 96 نهایی شده است.

فیلم مستند آپولونیا، آپولونیا مبارزات شخصی و درونی و شادی ها و لذت های شخصیت آپولونیا به عنوان یک زن، مادر، عاشق و خالق در دنیایی که تحت سلطه پدرسالاری، سرمایه داری و جنگ است، کاوش می کند. علاوه بر این، این مستند درباره دوستی و روابط بین شخصیت ها است. آپولونیا و شخصیت ناگوار (کارگردان مستند) که در سال 1388 با هم آشنا شدند و علاقه مند به فیلمبرداری از زندگی یکدیگر شدند و بدون وقفه این کار را ادامه دادند و می توان گفت که هر کدام یک مستند درباره دیگری ساختند.

نقاشی Apolonia Sokol در مستند Apolonia, Apolonia

داستان مستند آپولونیا، آپولونیا درباره روی سن دختری است که جایگاه خود را در دنیای هنر پیدا می کند و این داستان در طول 13 سال اتفاق افتاده است. این مستند توسط یک شرکت مستند دانمارکی HBO Max Central Europe و Staron Film در سال 2022 ساخته شده است.

آپولونیا سوکول، نقاش فیگوراتیو فرانسوی است که از پرتره در نقاشی های خود به عنوان ابزاری برای تشویق به ظهور افکار سیاسی و انتقال پیام در دل آثارش استفاده می کند. او دوستان، دوستداران و همکارانش را با نگاهی شخصی و خلاقانه و البته بیوگرافی نقاشی می کند و در عین حال به موضوعات و ایدئولوژی هایی مانند فمینیسم و ​​فرهنگ های خاص می پردازد که با نگاهی به آثارش می توان به آن ها پی برد. او همچنین در آثارش اشارات متعددی به نقاشی های تاریخی هنرمندان زن یا مسائل زنان مطرح شده در طول تاریخ می کند و آثار هنرمندانی را که بر او تأثیر گذاشته اند، با دیدگاه خود بازتفسیر و بررسی می کند. امضا آپولونیا سوکول در نقاشی های او می توان با شناخت و درک هندسه فیگوراتیو و زاویه ای، پالت های رنگی گرم، گیرا و رسا و البته حس صمیمیت و ذهنیت گاه رادیکال این نقاش را شناخت.

بخوانید  ظرفیت سرور Helldivers 2 بار دیگر افزایش یافته است

یکی از نقاشی های آپولونیا سوکول در مستند آپولونیا، آپولونیا

آپولونیا سوکول او در سال 1988 در پاریس به دنیا آمد، جایی که در یک تئاتر بوهمیایی که توسط والدینش اداره می شد بزرگ شد. او در Beaux-Arts در پاریس تحصیل کرد و سپس به نیویورک و سپس لس آنجلس نقل مکان کرد و در آنجا سبک هنری و شبکه خود را با هنرمندان دیگر توسعه داد. آپولونیا سوکول او آثار خود را در فرانسه، دانمارک، بلژیک و ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. او از یک سو سفرها و تجربیات متعددی به واسطه تامین هزینه های سفر توسط آکادمی های مختلف در شهرهای مختلف از جمله آکادمی هنرمندان فرانسوی در رم داشت که به لطف سفرهایش متفاوت بود.

فیلم مستند آپولونیا، آپولونیا، روایت آپولونیا سوکولداستان هنرمندی با استعداد را دنبال می‌کند که در یک تئاتر زیرزمینی پاریس متولد شد و در میان صحنه‌های هنری پر جنب و جوش فرانسه با گروهی از بوهمی‌ها و هیپی‌ها در دهه 1990 بزرگ شد. لئا گلوبفیلمساز دانمارکی در سال 2009 در فرانسه با او آشنا شد و مجذوب زندگی پرماجرا او شد. لئا گلوب در طول سال ها، زندگی فیلمبرداری آپولونیا سوکول او ادامه داد و آپولونیا او سعی می کرد دنیای شخصی خود را در دل دنیای هنر بیافریند و با چالش ها و لذت های زن بودن، برقراری ارتباط با دیگران، پذیرش جسمی که در آن قرار دارد و خلاقیت خود را به طرق مختلف بروز دهد، روبرو شود. مشاهده این مشکلات و در واقع، بزرگ شدن، برای زن دیگری مانند لئا گلوب خیلی جالب بود و نگاه کارگردان نگاه یک زن به فردی همجنسش است. با این حال، 13 سال بعد، این دو زن دیدگاه خود را از زندگی یکدیگر از طریق این مستند در مورد هنر، عشق، مادری، جنسیت، اراده آزاد و راه شکوفایی به عنوان یک زن در دنیایی که توسط مردسالاری، سرمایه داری و جنگ افروزی اداره می شود، به اشتراک می گذارند. با از دست دادن هویت خود، آن را با زنان دیگر در سراسر جهان به اشتراک می گذارند.

بخوانید  از انیمیشن مرد عنکبوتی 2 چه می‌دانیم؟ | جنگ عنکبوتی!

فیلم مستند آپولونیا، آپولونیا در تاریخ 10 نوامبر 2022 در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام به نمایش درآمد. این فیلم همچنین در هفته اول مارس 2023 در جشنواره مستند تسالونیکی به نمایش درآمد. فیلم مستند آپولونیا، آپولونیا در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ در بخش مستند حضور یافت و در آوریل 2023 برنده جایزه Firebird این جشنواره شد. لئا گلوب اولین نمایش آن در آمریکای شمالی در 8 ژوئن 2023 در جشنواره فیلم ترایبکا در بخش “نقاط دیدگاه” بود.

Apolonia Sokol در پشت صحنه مستند Apolonia, Apolonia

سبک نقاشی آپولونیا سوکول بیایید بگوییم نقاشی فیگوراتیو زیرژانری از هنر نقاشی است که در آن نقاش اشیا یا افراد دنیای واقعی را به تصویر می‌کشد، اما نه لزوماً واقع‌گرایانه، و این زیرژانر ممکن است از سبک‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی برای بیان دیدگاه هنرمند استفاده کند. یا احساسات نقاشی فیگوراتیو اغلب در مقابل نقاشی انتزاعی قرار می گیرد که هیچ چیز قابل تشخیصی را به تصویر نمی کشد.

هنرمندان نقاشی فیگوراتیو عبارتند از: گرهارد ریشترنقاش آلمانی که در آثارش رئالیسم و ​​انتزاع را با هم ترکیب می کند. تئودور جریکونقاش فرانسوی به خاطر نقاشی های دراماتیک و رسا از وقایع تاریخی و معاصر شهرت دارد. جورجیا اوکیفنقاش آمریکایی که به خاطر نقاشی‌های بزرگش از گل‌ها، جمجمه‌ها و مناظر معروف است. رنه ماگریتیک نقاش مشهور سوررئالیست بلژیکی که تصاویری جذاب و تحریک آمیز خلق کرد که درک بیننده از واقعیت و آلیس نیلنقاش آمریکایی که پرتره دوستان، خانواده و دیگر هنرمندان را می کشد و شخصیت و احساسات آنها را روی بوم می آورد.

بخوانید  Palworld ممکن است برای پلی استیشن 5 عرضه شود و فروش بازی های خوب را ادامه دهید

لیا گلوب، کارگردان مستند آپولونیا، آپولونیا

لئا گلوب، کارگردان و فیلمبردار دانمارکی، متولد 1982 و فارغ التحصیل یک برنامه مستند در مدرسه ملی فیلم دانمارک در سال 2011 است. مدرسه ملی فیلم دانمارک یک موسسه مستقل زیر نظر وزارت امور فرهنگی دانمارک است که هدف اصلی آن آموزش سینما بود. . این مدرسه هنری معتبر اروپایی در سال 1966 تاسیس شد و در جزیره کوچکی در کپنهاگ واقع شده است. بندر. این مجموعه دارای هشت بخش آموزشی است: فیلمنامه نویسی، صداگذاری، تدوین، کارگردانی داستان، کارگردانی مستند، کارگردانی انیمیشن و بازی های ویدئویی، فیلمبرداری و تولید فیلم. این مدرسه تقریباً 100 دانش آموز و 50 کارمند دارد و چندین فیلم و فیلمساز مشهور و برنده جایزه را به جهانیان معرفی کرده است.

فیلم های مستند لئا گلوب آنها اغلب موضوعاتی مانند فمینیسم و ​​هویت شخصی را مورد بررسی قرار می دهند. لئا گلوب به دلیل دوستی و همکاری با آپولونیا سوکولالهام بخش آخرین ساخته او از زندگی این هنرمند و در واقع اساس فیلم مستند است آپولونیا، آپولونیادوستی دیرینه کارگردان با شخصیت جالبی مثل آپولونیا سوکول شرق؛ مستندی که باید در فهرست نهایی مستندهای مراسم اسکار امسال حضور داشته باشد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر