آیا یک صفحه کلید مکانیکی با مشخصات پایین برای بازی خوب است؟ بررسی Cherry KW X ULP


Cherry به دلیل سوئیچ های مکانیکی که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان یک پیشگام در زمینه صفحه کلید شناخته شده است. اگر به کیبوردهای با کارایی بالا، چه برای استفاده حرفه ای و چه برای بازی های رقابتی، علاقه داشته اید، نام سوئیچ های Cherry MX را شنیده اید (و احتمالاً استفاده می کنید). و ممکن است با تمایز بین بلوزهای تاکتیکی کلیکی MX و قرمزهای صاف و خطی MX (و بسیاری از تغییرات در این بین) آشنا باشید. در حالی که این شرکت در طول تاریخ به اندازه سایر سازندگان لوازم جانبی مانند Logitech، Razer، Corsair و غیره با کیبوردها برخورد نکرده است، اما دارای چند صفحه کلید سطح بالا است.

آخرین گیلاس منتشر شده است مشخصات کم KW X ULP و من شیفته چشم انداز یک صفحه کلید مکانیکی فوق العاده نازک و فوق سبک شدم که هنوز از طرح بندی 104 کلیدی در اندازه کامل استفاده می کند، اما آیا برای بازی مناسب است؟

صفحه کلید مکانیکی فوق نازک Cherry KW X ULP.
صفحه کلید مکانیکی فوق نازک Cherry KW X ULP.

پاسخ کوتاه این است: نه به طور کامل. این به حس کلی سوئیچ های مکانیکی اختصاصی Cherry MX Ultra Low Profile مربوط می شود. آنها نسبت به طراحی غشایی استاندارد یا صفحه‌کلید باریک اپل واکنش‌پذیرتر هستند، زیرا تایپ منسجم و پاسخگو را با قابلیت لمس ثابت ارائه می‌دهند. اما مسئله اصلی من این است که چگونه این سوئیچ‌های مکانیکی به عقب برمی‌گردند – پس از زدن کلید کمی احساس اسفنجی می‌کنند، مانند اینکه کلیدها در خود برد فرو می‌روند. مانند این است که کلیدها قبل از بالا آمدن کمی بیش از حد به پایین می چسبند، و در زمینه بازی های رقابتی و تایپ با سرعت بالا، این می تواند توانایی شما را برای زدن سقف مهارت شما مختل کند.

یکی از عوامل مهم دیگر این است که قبل از رسیدن به نقطه تحریک با سوئیچ های MX Ultra Low Profile فاصله سفر عملی وجود ندارد. مسافت 0.8 میلی‌متری این دستگاه در نظر گرفته شده است، اما کلیدهای آن تا زمانی که نیروی کافی (65 سی نیوتن) دریافت نکنند، پایین نمی‌روند، که یک ضربه کلید را نیز ثبت می‌کند. این طراحی یک مصالحه ضروری برای حفظ ساختار فوق العاده نازک (در ارتفاع تنها 0.63 اینچ) است. با این حال، مسافت طی شده در سایر سوئیچ‌های مکانیکی با اندازه کامل، بازخورد فوری نیروی محرک را فراهم می‌کند و بنابراین احساس قابل پیش‌بینی برای رسیدن به نقطه تحریک با یک ضربه کلید را فراهم می‌کند. این دقت یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که تایپیست‌ها و گیمرهای رایانه شخصی به صفحه‌کلیدهای مکانیکی روی می‌آورند و در مورد اینکه کدام سوئیچ را ترجیح می‌دهند بسیار خاص هستند.

بخوانید  راهنمای عجیب و غریب هشدار نهایی Destiny 2: چگونه مراقبه های استرند را پرورش دهیم و تفنگ دستی جدید لایت فال را دریافت کنیم

طبق معمول وقتی نوبت به تست تجهیزات جانبی می رسد، هنگام بازی Valorant از کیبورد Cherry KW X ULP استفاده کردم تا عملکرد آن را در یک شوتر فشرده و رقابتی و در Final Fantasy XIV که در آن از طیف وسیع تری از کلیدها برای درگیر شدن استفاده می کنم، احساس کنم. در سیستم های MMORPG حرکات سریع و ناگهانی در Valorant کمی دشوارتر بود، مخصوصاً با انقباض سریع و جست و خیز کردن در گوشه ها، که اغلب در هر نوبت انجام می دهید. این چسبندگی جزئی است، زیرا کلید پس از رها کردن آن به عقب برمی‌گردد، که سرعت گرفتن در قرعه‌کشی و موقعیت مطمئن برای ردیف کردن عکس‌های پیکسلی عالی را کمی دشوار می‌کند.

در مقایسه با Keychron K4 من، KW X ULP بسیار نازک است و تنها 0.63 اینچ است.
در مقایسه با Keychron K4 من، KW X ULP بسیار نازک است و تنها 0.63 اینچ است.

برای یک MMORPG مانند FFXIV، تقریباً هر عملی در بازی کلید خورده است، به خصوص وقتی صحبت از چرخش دقیق حمله و مهارت‌های ابزار کلاچ برای حملات سطح بالا باشد. سفتی ضربات کلید می تواند انگشتان شما را هر چه عمیق تر وارد باس فایت های طولانی کنید، از بین ببرد. با این حال، باید بگویم که چیدمان KW X ULP (با هر سوکت کلید جدا شده توسط شاسی برد)، لمس این سوئیچ ها و نیروی محرک لازم به من این امکان را می دهد که ورودی های اشتباه کمتری ایجاد کنم. من هرگز در حین استفاده از KW X ULP سهوا از مهارت اشتباه استفاده نکردم یا اشتباهاً کلید اشتباهی را در گرماگرم نبرد فشار دادم – این اتفاق بیشتر از آنچه دوست دارم اعتراف کنم وقتی از صفحه کلید با سوئیچ های مورد علاقه Cherry MX Red استفاده می کنم اتفاق می افتد. اگر مستعد خطا هستید، حداقل می توانید روی MX Ultra Low Profile برای کاهش این خطاهای احتمالی حساب کنید.

بخوانید  توصیه الیزابت اولسن برای هر بازیگری که به MCU می پیوندد

اشتباه نکنید، Cherry KW X ULP یک فناوری زیبا با طراحی مینیمالیستی خیره کننده است. این صفحه‌کلید بدون حاشیه با شاسی بالای آلومینیومی برس‌خورده و پایین پلاستیکی برای حفظ وزن سبک آن در 22 اونس است. نور پس‌زمینه سفید روشن و واضح است، و جدایی بین هر کلید به آن ظاهری منظم می‌دهد که برای تجربه کاربر نیز مفید است (همانطور که FFXIV نشان داد). با توجه به نحوه ساخت این سوئیچ‌های کم‌حجم، آنها هنوز نسبتاً ساکت هستند – صدای رضایت‌بخشی را که مترادف با صفحه‌کلیدهای مکانیکی شده است، دریافت نخواهید کرد، اما آنها تقریباً همان سطح نویز صدای من را تولید می‌کنند. Keychron K4 با حلقه های میرایی.

KW X ULP همچنین یک صفحه کلید بی سیم است که دارای یک دانگل 2.4 گیگاهرتزی پاسخگو است که ورودی های من را در حین بازی ردیابی می کند و قابلیت بلوتوث برای استفاده در دستگاه های مختلف دارد. می توان آن را از طریق کابل USB-C (که از آن نیز مراقبت می کند) سیم کشی کرد. و وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، این صفحه کلید دوام خواهد آورد طولانی پس از شارژ کامل – من به مدت دو هفته به طور مستقیم در دفتر و بازی ها از آن استفاده کردم، در مجموع حدود 100 ساعت با نور پس زمینه تنظیم شده در حداکثر آن، و هنوز مجبور به وصل کردن مجدد آن نبوده ام.

شرحی ارائه نشده است

این یک صفحه کلید برای سفارشی سازی نیست، نه آن چیزی که من انتظار داشتم. و حداقل در فضای صفحه کلید بازی، شخصی سازی یکی از جذابیت های بزرگ برای برخی است. مواردی مانند کلیدهای پس از فروش، حلقه‌های نویز، نور پس‌زمینه سفارشی گزینه‌های اینجا نیستند. ویژگی‌هایی مانند کلیدهای کنترل صدا و قفل کلید ویندوز را دریافت می‌کنید، اما در مجموع موارد ضروری را دریافت می‌کنید. نه بیشتر نه کمتر.

بخوانید  استودیو People Can Fly بازی شوتر PvP برای ایکس باکس می‌سازد

من می گویم این صفحه کلید خوبی برای داشتن در دفتر است به دلیل ردپای کوچک، چیدمان کامل، قابلیت های بی سیم و فشار دادن کلید نسبتا آرام. از نقطه نظر تایپ به تنهایی، ماهیت اسفنجی سوئیچ ها کمی مزایای صفحه کلید مکانیکی را به خطر می اندازد. و در حالی که دقیقاً به عنوان صفحه‌کلید بازی معرفی نمی‌شود، اگر صفحه‌کلید مکانیکی با طراحی فوق‌العاده نازک را چشم‌انداز جذابی بیابید و تعجب کنید که آیا می‌تواند به طور مؤثر شکاف بین بازی و مشخصات پایین را پر کند، این اتفاق می‌افتد. در چند زمینه کلیدی کمی کوتاه است.

این صفحه‌کلید با اولین صفحه‌کلید مکانیکی کم‌حساب موجود در بازار فاصله زیادی دارد، اما آخرین صفحه‌کلید است و Cherry برای مدت طولانی در این بازی حضور داشته است. با این حال، در نظر گرفتن قیمت و احساس کلی هنگام تایپ یا بازی در مقایسه با صفحه کلید با سوئیچ های مکانیکی کامل، توصیه این مدل خاص دشوار است. به طور کلی، Cherry KW X ULP خوب است، اما با قیمت 250 دلار خوب نیست.

به زودی بررسی خواهیم کرد صفحه کلید مکانیکی Cherry MX-LP 2.1 Low Profile ، که یک مدل طراحی شده برای بازی است. این دستگاه از اصول طراحی بسیار متفاوتی استفاده می کند و ممکن است به این اندازه نازک نباشد، اما دارای سوئیچ های سرعت نقره ای MX، با کلیدهای نصب شده است و از چیدمان فشرده 65 درصد استفاده می کند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر