آیا نگرش ترامپ نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال و کیف پول تغییر کرده است؟

در این مقاله، Wallet به دیدگاه های گذشته و جدید ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال پرداخته است.

در چند روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ (رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و گزینه اصلی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2024) دیگر مخالف بیت کوین نیست، بلکه می توان از این ارز دیجیتال استفاده کرد. کمک به ادامه زندگی منشا این خبر به مصاحبه ای برمی گردد که در آن ترامپ اخیراً دیدگاه جدید خود را در مورد دنیای ارزهای دیجیتال فاش کرده است. ترامپ که قبلا از بیت کوین به عنوان کلاهبرداری یاد می کرد، اکنون مدعی شده است که با استقبال گسترده مردم از این ارز دیجیتال، نیاز به قوانین جدیدی در مورد آن داریم. اما آیا این فقط یک وعده انتخاباتی برای جذب حامیان دنیای ارزهای دیجیتال است؟! با ما همراه باشید تا درباره تغییر موضع ترامپ در قبال ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید.

دیدگاه های گذشته ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال

اگر نگاهی به دیدگاه های ترامپ در پنج سال گذشته بیندازیم، قطعا او را یکی از منتقدان و مخالفان اصلی دنیای ارزهای دیجیتال می دانیم. در سال 2021، ترامپ علنا ​​بیت کوین را کلاهبرداری خواند و گفت:

“به نظر می رسد که بیت کوین یک کلاهبرداری است، من واقعا نمی خواهم از بیت کوین استفاده کنم، زیرا این ارز دیجیتال با دلار رقابت می کند!” در معاملات تجاری و عادی استفاده می شود.»

ترامپ همچنین در سال 2019، زمانی که هنوز بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا نشسته بود، علناً از ارزهای رمزنگاری شده انتقاد کرد و نظرات خود را در مصاحبه ای برای مردم ایالات متحده به وضوح بیان کرد:

من هرگز طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که پول نیستند، نخواهم بود. زیرا ارزش بنیادی ندارد و نوسانات قیمتی زیادی دارد.

بخوانید  بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که منتظرشان هستیم | از گارفیلد تا درون و بیرون ۲

با این حال، به نظر می رسد که دیدگاه ترامپ در مورد دنیای ارزهای دیجیتال از سال 2022 تغییر کرده است. زیرا در سال 2022، او از مجموعه توکن های دگرجنسگرایانه خود رونمایی کرد و علاوه بر این انتشار، آرکام اعلام کرد که کیف پولی که شخصاً به ترامپ نسبت داده شده است، در دسامبر 2022 به ارزش 2.4 میلیون دلار اتر فروخته است.

مصاحبه جدید ترامپ درباره ارزهای دیجیتال

بر اساس آنچه در وبلاگ Exchange News یافت می شود کیف پول من نوشته شده است، ترامپ در مصاحبه اخیر خود در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز مبنی بر اینکه آیا قدم منطقی بعدی آمریکا پذیرش بیت کوین است؟ او جواب داد:

من همیشه به دلار به عنوان یک ارز واقعی و واقعی اعتقاد داشته ام، اما اکنون واقعیت متفاوت است و بخش بزرگی از مردم از بیت کوین و ارز دیجیتال در روابط آنلاین خود استفاده می کنند جایگاه خود را در بین مردم دارد و احتمالاً نیاز به تنظیم دارد.

در تحلیل چنین مصاحبه ای، برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند که این تغییر موضع به دلیل کناره گیری ویوک راماسوامی از نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا بوده است. زیرا می توان او را یکی از طرفداران اصلی بیت کوین و از مخالفان جدی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی دانست. جالب است بدانید که راماسوامی چندی پیش استعفای خود را به نفع ترامپ اعلام کرد. ناگفته نماند که ترامپ در مصاحبه ای در ماه ژانویه در رابطه با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اعلام کرد که در صورت انتخاب مجدد، هرگز اجازه انتشار چنین ارزهایی را نخواهد داد. ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اظهارات زیر را بیان کرد:

بخوانید  The Last Of Us بهترین برنامه تلویزیونی GameSpot در سال 2023 است

“ارز دیجیتال بانک مرکزی به دولت فدرال ما کنترل مطلق بر پول شما می دهد، به این معنی که آنها می توانند پول شما را حتی بدون اینکه متوجه شوید.”

تاثیر انتخابات آمریکا بر ارزهای دیجیتال

شاید با مطالعه مطالب ذکر شده در بالا و نقش تاثیرگذار آمریکا در دنیای ارزهای دیجیتال از خود این سوال را بپرسید که انتخابات آمریکا چه تاثیری می تواند بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد؟! در پاسخ به این سوال، اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که ایالات متحده قوی ترین اقتصاد جهان را دارد و بیشترین سهم را در تولید ناخالص ملی دارد. این مسائل باعث شده است که هر رویداد سیاسی مهمی که در این کشور برگزار می شود، تأثیرات قابل توجهی بر بازارهای مالی، به ویژه بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری را می توان مهم ترین رویداد سیاسی در ایالات متحده دانست و با نزدیک شدن به آن، معامله گران و سرمایه گذاران باید آن را با دقت تماشا کنند تا زودتر از سایر معامله گران نسبت به تحولات حقوقی و قانونی احتمالی مرتبط با ارزهای رمزپایه و البته اگر فردی در ایالات متحده می تواند سمت رئیس جمهور را داشته باشد که طرفدار ارزهای دیجیتال است، مسلم است که چنین موضوعی تأثیر بسیار مثبتی بر قیمت ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

آینده ارزهای دیجیتال به پذیرش سیاستمداران بستگی دارد

کیف پول من وی در ادامه تحلیل تغییر دیدگاه ترامپ نوشت که برخی از حامیان دنیای ارزهای دیجیتال در کنگره اعلام کردند که در صورت تشکیل دولت دوم ترامپ، این موضوع می تواند نگرش مثبت تری نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال در جهان ایجاد کند. البته، به گفته بسیاری از کاربران پلتفرم X (توئیتر سابق)، تغییر نگرش ترامپ نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال ممکن است فقط یک تاکتیک انتخاباتی برای جذب آرا باشد. زیرا همچنان یکی از بزرگترین حامیان دلار به عنوان ارز جهانی است.

بخوانید  How To Get Sea Jelly In Stardew Valley

به گفته برخی از تحلیلگران، این تغییر موضع ممکن است به دلیل افزایش فشار جامعه ارزهای دیجیتال و حامیان سیاسی ترامپ باشد که وی را بر آن داشت تا در سخنرانی اخیر خود نظرات معتدل تری را در مورد خرید بیت کوین و خرید ارز دیجیتال ابراز کند و مدعی شد که لازم است یک نهاد نظارتی ارزهای دیجیتال تشکیل دهید و قوانین مرتبط با آن را وضع کنید.

وبلاگ نمونه کارها من; جدیدترین وبلاگ به زبان فارسی مرتبط با اخبار و مقالات آموزشی ارزهای دیجیتال

همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید، مطالب فوق از وبلاگ “Iranian Exchange My Wallet” استخراج شده است که جامع ترین وبلاگ ایرانی موجود برای دریافت اخبار زنده و همچنین دسترسی به اطلاعات کلی مربوط به بخش های مختلف دنیای ارز دیجیتال است. با توجه به تغییر دیدگاه ترامپ نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال، لازم به ذکر است که این تغییر نمونه کوچکی از تعامل سیاستمداران با پدیده های جدید مالی است که می تواند اقتصاد جهانی را متحول کند. آینده ارزهای دیجیتال قطعا به نحوه برخورد رهبران جهان با دنیای ارزهای دیجیتال بستگی دارد و اظهارات فعلی ترامپ را می توان نقطه عطفی برای پذیرش و رشد استفاده از ارزهای دیجیتال دانست. اگر به دنبال دریافت اطلاعات کامل تر در مورد حرف های ترامپ در مورد دنیای ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت کوین هستید، کافی است به وبلاگ مراجعه کنید. کیف پول من برای دریافت آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین تحلیل تخصصی کلیک کنید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر