آیا زمین در سال 2024 رسما وارد دوران آنتروپوسن می شود؟


آیا آنتروپوسن آغاز شده است یا در حال ظهور است؟

از زمانی که این خبر در اوایل سال 2023 منتشر شد، گروه AWG مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. با این حال، انتقاد به تأثیر قابل توجه فعالیت های انسانی بر روی کره زمین، با وجود شواهد فراوان، نیست، بلکه بیشتر درباره تاریخ شروع آنتروپوسن است.

برخی از دانشمندان دوست دارند ارل الیسیکی از اعضای سابق دانشگاه مریلند AWG که پس از انتخاب کرافورد لیک استعفا داد، با تعریف گروه از آنتروپوسن مخالفت کرد. به گفته الیس، محدود کردن آنتروپوسن به یک دوره، از اهمیت تأثیرات فعالیت های انسانی بر روی سیاره قبل از اواسط قرن بیستم می کاهد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد گونه ما مدت‌ها قبل از این زمان اثر خود را بر روی سیاره به جا گذاشته است. به عنوان مثال، افزایش سطح دی اکسید کربن در جو با انقلاب صنعتی آغاز شد.

بیشتر بدانید

افرادی مانند الیس، آنتروپوسین را به عنوان طلوع عصر جدیدی نمی دانند و استدلال می کنند که باید به عنوان یک “رویداد جاری” تلقی شود. دانشمندان AWG برای دفاع از نظریه خود استدلال می کنند که از اواسط قرن بیستم، سطح تأثیر فعالیت های انسانی بر روی کره زمین غیرقابل انکار است و با ظهور عصر هسته ای، “تغییرات بزرگ” در سطح جهانی رخ داده است. همان زمان.

گام بعدی در فرآیند تصمیم‌گیری، ارائه طرح پیشنهادی AWG است که در اکتبر 2023 ارائه شد و توسط کمیته فرعی چینه‌شناسی کواترنر (SQS) به عنوان نهاد حاکم پذیرفته شد. انتظار می رود طرح پیشنهادی این گروه در صورت پذیرش برای دو دور دیگر توسط کمیسیون بین المللی چینه شناسی و انجمن بین المللی علوم زمین شناسی به رای گذاشته شود.

بخوانید  آمار فروش سری Monster Hunter تا پایان سال 2023 به روز شد

اگر طرح پیشنهادی همه این مراحل را پشت سر بگذارد، تا آگوست 2024 ما رسماً زندگی در دوره جدیدی را آغاز خواهیم کرد که با اقدام جمعی خودمان به وجود آمده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر