آخر هفته چه بازی کنیم: سفری به دنیای بازی های بقا


در این بخش از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، به دو تجربه بقا محور خواهیم پرداخت. با یک گیمر همراه باشید.

طبق معمول چهارشنبه ها، این هفته نیز در بخشی دیگر از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، دو بازی را به شما معرفی می کنیم. مدتی است که بازی Sons of the Forest در حالت دسترسی زودهنگام منتشر شده است و ما آن را بهانه ای برای ارتقا به نسخه قبلی این بازی کردیم و علاوه بر آن یک بازی بقا بسیار تاثیرگذار را نیز معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سقوط هواپیما در بازی جنگل

بازی جنگل

چندی پیش نسخه Early Access Sons of the Forest منتشر شد و این روزها با استقبال خوب کاربران استیم مواجه شده است. این بازی که اخیرا گوی سبقت را از آثاری مانند استارفیلد گرفته بود و توانسته بود بیشترین علاقه مندی ها را در استیم به دست آورد، در 24 ساعت ابتدایی عرضه Early Access بیش از 2 میلیون نسخه فروخت و رکورد 250000 بازیکن همزمان را به نام خود ثبت کرد. . پس بد نیست به نسخه قبلی برگردیم تا ببینیم این مجموعه از کجا شروع شده است.

بازی Forest توسط استودیو Endnight Games ساخته شده است و اولین بار در سال 2014 به عنوان نسخه دسترسی اولیه منتشر شد و نسخه نهایی آن در سال 2018 در دسترس قرار گرفت. سازندگان این بازی از فیلم هایی مانند The Descent و Cannibal Holocaust و بازی Don الهام گرفتند. ‘t Starve منبع الهام مهمی برای جنبه بازی ویدیویی آن بود. استودیوی سازنده بازی قبلاً در تجارت جلوه‌های ویژه فیلم کار می‌کرد و روی فیلم‌هایی مانند مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 و Tron: Legacy کار می‌کرد. آنها با بودجه اولیه 125000 دلاری، کار بر روی این بازی را با موتور Unity آغاز کردند و در سال 2013 تاییدیه Steam Greenlight را دریافت کردند.

The Forest بازیکنان را به منطقه Peninsula می برد و شخصیتی به نام Eric LeBlanc را به ما معرفی می کند که پس از سقوط هواپیما به دنبال پسرش می گردد. اما این تنها ظاهر داستان است و در این دنیای عجیب، اتفاقات غیرمنتظره ای در انتظار بازیکنان است. این جنگل ساختار خطی و منظره ای ندارد و بازیکنان را در یک دنیای باز بزرگ رها می کند تا راهی برای زنده ماندن به روش های مختلف پیدا کنند. سازندگان بازی در طی مراحل ساخت آن تلاش زیادی کرده اند تا خلق آنها حس آثاری مانند DayZ یا Rust را نداشته باشد و تجربه ای منحصر به فرد ارائه دهد که انصافا در این راه موفق هم بوده اند.

بخوانید  نقد فیلم Mission: Impossible - Dead Reckoning | تام کروز علیه شیطان

گیم پلی و دشمنان بازی The Forest

روند کلی بازی شامل کارهایی مانند ساختن پناهگاه، سلاح و البته توجه به نیازهای مختلف شخصیت اصلی بازی برای بقا است. نکته جالب در مورد جنگل، دشمنان است. دشمنان شما در بازی موجودات آدمخواری هستند که وقتی صحبت از آنها می شود گاهی این سوال پیش می آید که آیا دشمن شخصیت اصلی بازی هستند یا برعکس؟ دلیل چنین ادعایی، نوع رفتار و واکنش این دشمنان به ویژه در طول روز است و اغلب به دور از وحشیگری مورد انتظار “دشمن” در یک بازی بقا محور، حالت تدافعی دارند و بدون اینکه چیز زیادی را خراب کنند. حتی گاهی اوقات آنها طوری رفتار می کنند که انگار هدفشان برقراری ارتباط با بازیکن است. این موضوع تجربه متفاوت و خاصی را در بازی ایجاد کرد.

البته، شاید با خواندن این چیزها احساس کنید که بازی احتمالاً فاقد چالشی است که از یک شغل متمرکز بر بقا انتظار می رود. اما در عمل اینطور نیست. به عنوان مثال، در شب وضعیت در جنگل تغییر می کند و دشمنان تهاجمی تر می شوند. از طرفی با پیشروی در دنیای بازی و کشف قسمت های جدیدی از آن با موجودات غریبه ای روبرو می شوید و در کل هرگز در بازی احساس امنیت و آرامش نخواهید داشت.گرچه The Forest اثری است با یک آزادی عمل زیاد، شما می توانید با انجام کارها یکی از دو پایان داستان را تجربه کنید. در مجموع این بازی یکی از آن آثار تاثیرگذار در سبک بقا به حساب می آید و اگر به این گونه بازی ها که بر ساختن و تلاش برای زنده ماندن تمرکز دارند علاقه مند هستید، هرگز از زندگی آن پشیمان نخواهید شد.

بخوانید  حقایق جالب در مورد فیلم Whiplash Conflict بین موسیقی و خشونت

بازی اندروید Don't Starve: Pocket Edition

گرسنگی نکش

منصفانه نیست که در مورد سبک بقا صحبت کنیم و به یکی از بهترین بازی های مستقل در این سبک اشاره نکنیم. Don’t Starve که توسط استودیو Klei Entertainment ساخته شده و در سال 2013 تولید شده است، یکی از آن بازی هایی است که می توان برای مدت طولانی بدون احساس یکنواختی و خستگی از آن لذت برد.

استودیو Klei Entertainment برای بازی هایی مانند Shank و Mark of the Ninja نیز شناخته می شود و ایده Donut Staro در سال 2010 طی یک رویداد 48 ساعته Game Jam به ثمر نشست. با این حال سازندگان در آن زمان مشغول توسعه بازی های دیگر بودند و در نهایت از سال 2012 بود که به طور رسمی شروع به ساخت یک بازی بقا محور کردند و در این راه Minecraft منبع الهام بسیار مهمی برای توسعه دهندگان بود.

از بسیاری جهات، Don’t Starve همان چیزهایی را ارائه می دهد که بازی های بقا. بازیکنان با هدایت شخصیت اصلی از طریق یک نقشه تصادفی شروع می کنند، تقریباً در ابتدا هیچ چیز خاصی وجود ندارد. با گذشت زمان باید با جمع آوری منابع تجهیزات مختلفی بسازید و با استفاده از این تجهیزات منابع پیشرفته تری برای ساخت سازه ها و آیتم هایی به دست خواهید آورد که به بقای شما کمک می کنند. در همین حال، انواع تهدیدها روی نقشه در انتظار شما هستند. از یک مار که می تواند تمام تلاش شما را برای زنده ماندن با گاز گرفتن شخصیت بی فایده کند تا مسموم شدن با خوردن غذا و چیزهایی از این قبیل. یکی از جذابیت های اصلی بازی چرخه شب و روز آن است. اگر روز را زمان جمع آوری منابع و ساختن پناهگاه بنامیم، شب زمانی است که تهدیدات دنیای بازی چندین برابر بی رحم تر می شوند و در این زمان هدف روشن نگه داشتن آتش برای در امان ماندن از تهدیدها خواهد بود. .

بخوانید  Pinball FX میزی با طرح Brothers in Arms اضافه می کند

شخصیت ویلسون با بازی دونت استارو

البته با گذشت زمان بازیکن به ابزارهای بقای قوی تری دسترسی پیدا می کند و تهدیدها نیز متناسب با این وضعیت بی رحمانه تر می شوند. هدف Don’t Starve زنده ماندن تا جایی که ممکن است است و وقتی شخصیت اصلی می میرد، باید همه چیز را از نو در نقشه تصادفی دیگری شروع کنید. با این حال، Don’t Starve یکی از آن بازی هایی است که حتی شکست در آن لذت بخش است. زیرا شکست به معنای کسب تجربه و دانستن مکانیک های بیشتر است که می تواند شانس بقای شما را در دفعات بعدی افزایش دهد. به عبارت دیگر، Don’t Starve بازیکن را در یک حلقه شکست و امتحان مجدد قرار می دهد، و این یک تجربه دقیق و روان است که گیر افتادن در آن حلقه واقعا لذت بزرگی است و شما مشتاق تجربه آن خواهید بود. هر بار دوباره آن را

برای Don’t Starve تاکنون بسته های الحاقی مختلفی منتشر شده است و این بازی بر روی بسیاری از پلتفرم ها از جمله موبایل در دسترس است و می توانید در هر زمان و مکانی آن را تجربه کنید. Don’t Starve بدون شک یکی دیگر از آثار تاثیرگذار در ژانر بقا است و اگر به دلایلی هنوز آن را انتخاب نکرده اید، پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید.

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر