آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | فیلم های تابستانی

فیلمی جنجالی از کارگردان اینگمار برگمن، یکی از خنده دارترین آثار اریک رومر و برنده اسکار الکساندر پین. این آخر هفته نگاهی خواهیم داشت به سه فیلم با حال و هوای تابستانی.

تعطیلات، سفرهای تفریحی، مناظر سبز، سواحل شلوغ، شنا در دریا، آفتاب سوزان و گرمای سوزان؛ تابستان برای بسیاری از مردم دنیا یادآور این مفاهیم است و برای بسیاری از ما فقط یادآور آخرین مورد! سینما همیشه می تواند فرصتی برای بیرون آمدن از واقعیت زندگی و سفر به نسخه ای لذت بخش تر باشد. به همین دلیل است که، صرف نظر از تجربه واقعی مان از فصل تابستان، باز هم می توانیم به سینما روی بیاوریم و خود را تسلیم دنیای «فانتزی تابستانی» محبوبمان کنیم!

آثار سینمایی می توانند «تابستانی» از مناظر مختلف باشند. قرار گرفتن داستان فیلم در فصل دوم سال، آسان‌ترین نوع تابستان برای یک فیلم است و این فرصت را به نشانه‌های بصری فصل می‌دهد تا قاب‌های اکشن را تزئین کنند. اما این ارتباط می‌تواند عمیق‌تر باشد و «فرار» شکل فرار شخصیت‌های داستان از زندگی عادی خود را به خود بگیرد.

سه فیلم این شماره از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” من انتخاب کردم که آنها بتوانند نمایندگان خوبی برای طیف های مختلف فیلم های تابستانی باشند. من در مورد این سه اثر صحبت می کنم: تابستان با مونیکا (تابستان با مونیکا) به کارگردانی اینگمار برگمن. پائولین در ساحل (پائولین در ساحل) به کارگردانی اریک رومر و… نوه ها (The Descendants) به کارگردانی الکساندر پین.


در صحنه ای از فیلم، دختری در علفزاری نزدیک آب ایستاده است

فیلم تابستانی با مونیکا

فیلم تابستانی با مونیکا

خروج: اینگمار برگمان

بخوانید  بهترین فصل برای سفر به استانبول

بازیگران: هریت اندرسون، لارس اکبورگ

سال انتشار: 1953

خلاصه داستان: دو نوجوان در یک روز تابستانی با هم آشنا می شوند و رابطه ای بی پروا را آغاز می کنند و خانواده های خود را پشت سر می گذارند تا با یکدیگر باشند.

یکی از کارهای اولیه کار اینگمار برگمن که در مقایسه با شاهکارهای او ساده تر به نظر می رسد و به همین دلیل می تواند تجربه تماشای سبک تری را برای شما رقم بزند. این سبک بخشی از ویژگی های دنیای داستانی فیلم را نیز تشکیل می دهد. چرا اینطور است؟ تابستان با مونیکااین فیلم درباره دختر و پسر نوجوانی است که از زندگی دشوار خود در شهر فرار می کنند و “فانتزی تابستانی” خود را در مجمع الجزایر استکهلم خلق می کنند.

اگرچه وجد این فانتزی همان «فرار» را تشکیل می دهد که ویژگی معمول یک فیلم تابستانی است، اما فرار از مسئولیت دو شخصیت پایان خوشی ندارد. زیرا با ادامه روایت فیلم و مواجهه دختر و پسر با عواقب تصمیم ناگهانی خود، اجمالی کوتاه از پیچیدگی های روانشناختی آشنای کار برگمان آشکار می شود. تابستان با مونیکابه نظر یک فیلم ساده است. اما در زمان اکران به دلیل شیوه تقریباً بی سابقه نشان دادن برهنگی سر و صدایی به پا کرد و به همین دلیل فیلم یک پیشرفت محسوب می شود.


دو زن در صحنه ای از فیلم پائولین در ساحل اثر اریک رومر در ساحل قدم می زنند

فیلم پائولین در ساحل

فیلم پائولین در ساحل

خروج: اریک رومر

بازیگران: آماندا لانژیل، آریل دومبال، پاسکال گرگوری، فئودور اتکین

سال انتشار: 1983

خلاصه داستان: ماریون در شرف طلاق از شوهرش است و پائولین پسر عموی پانزده ساله اش را برای تعطیلات به گرینویل می برد.

انتخاب یک فیلم اریک رومر به عنوان “فیلم تابستانی” کار دشواری است! رومر اساساً بخشی از تعریف و تخیل سینماگران حرفه ای از فیلم های تابستانی را تشکیل داده است، بنابراین به جای کاری که انتخاب کردم، سراغ کارهای دیگر او می روم، مانند مسجد (La CollectionNews) زانوی کلر (زانوی کلر) پرتو سبز (پرتو سبز) یا – بدیهی است – داستان تابستان (داستان تابستانی) می توانید انتظار تجربه مشابهی را داشته باشید. سینمای رومر بهشت ​​افرادی است که زیباترین مکان های ممکن را برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود به عنوان یکی از مهم ترین علایق زندگی خود پیدا می کنند!

بخوانید  Diablo 4 Patch Takes Another Swing At Reducing Massive Endgame Gold Costs

پائولین در ساحلبه عنوان یکی از کارهای گروه کمدی و ضرب المثل (کمدی ها و ضرب المثل ها) اثر رومر یکی از معدود آثار اوست که حول محور یک شخصیت نوجوان متمرکز شده است. پائولین (آماندا لانگیل) در ویلای خانوادگی تعطیلات خود را سپری می کند و مشارکت او در فرار از زندگی عاشقانه پسر عموی بزرگترش درس مهمی در مورد پیچیدگی های دنیای بزرگسالان به او می دهد. انگ پائولین در ساحل در آثار رومر، طرح نسبتاً پیچیده‌تر است و با کمک رویدادهای داستانی بیشتر به یک تجربه تماشای لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌شود. رومر برای این فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم برلین شد.


جورج کلونی در سکانسی از فیلم الکساندر پین Decendants در کنار شایلین وودلی و آمارا میلر ژست گرفته است.

فیلم نوه ها

فیلم فرزندان

خروج: الکساندر پین

بازیگران: جورج کلونی، شیلین وودلی، متیو لیلارد، جودی گریر

سال انتشار: 2011

خلاصه داستان: مردی ثروتمند سعی می کند رابطه خود را با دو دخترش اصلاح کند در حالی که همسرش در یک تصادف قایق به شدت مجروح می شود.

نوه ها اتفاقات آن در جزایر هاوایی رخ می دهد و حال و هوای این جزایر در تمام فصول سال با نشانه های بصری فصل تابستان تغییر نمی کند! برای این، نوه ها الکساندر پین را می‌توان یک «فیلم تابستانی» بدون توجه به زمان دقیق رویدادهای تخیلی در نظر گرفت. زیبایی طبیعی خیره کننده هاوایی تنها یکی از جذابیت های فیلم است. چرا اینطور است؟ نوه ها، یکی از درام های کمدی شیرین و لطیف الکساندر پین است که داستان شخصیت های خاکستری و چند وجهی را با کمک ضربی کسل کننده به صورت آسان و کنترل شده روایت می کند.

بخوانید  ژانویه 2023، فهرست بازی‌های اساسی PlayStation Plus زودتر از موعد معرفی شد

ساخته تحسین شده پین ​​داستان مت کینگ (با یکی از بازی های عالی جورج کلونی) را روایت می کند که سعی می کند با گذشته صلح کند. این گذشته شامل یک میراث خانوادگی سنگین است که مانند باری غیرقابل تحمل بر دوش مت سنگینی می کند و یک حقیقت تلخ در مورد همسر او که در کما است. در عین حال او باید رابطه خود را با دو دختر خردسالش حل و فصل کند.

نوه ها در سال 2012، نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و الکساندر پین به همراه نت فاکس و جیم راش برنده جایزه دوم شدند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر