آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از گرینبرگ تا زنان قرن بیستم


یک کمدی رمانتیک به کارگردانی بن استیلر و دو درام کمدی از نوآ بامبک و مایک میلز. این آخر هفته به آثار به ظاهر ساده نگاه کردم که برای سازندگانشان معنای شخصی دارند.

درام ها می توانند زندگی را به درستی منعکس کنند. برای هیچ یک از ما غیرممکن است که در این دنیا تجربه ای کاملاً تلخ یا کاملاً شیرین داشته باشیم. این دوگانگی موجود در زندگی طبیعی انسان در فیلم‌هایی که شخصیت‌هایشان را با موقعیت‌های دشوار فکری، عاطفی و اخلاقی نشان می‌دهند و تجربیات آن‌ها را شیرین و دلپذیر نشان می‌دهند، بیشتر مشهود است. آثاری که انسان ها را نه بر اساس معیارهای کمال گرایانه یا خارق العاده، بلکه با تمام عیوب و محدودیت هایشان می بینند.

این گونه فیلم‌ها بهانه خوبی برای هنرمند هستند تا تجربیات زندگی شخصی‌اش را وارد متن کنند. در این شماره از مجموعه مقالات «این آخر هفته کدام فیلم را تماشا کنیم؟» به سه اثر سینمای آمریکا در سی سال اخیر نگاه کردم که کم و بیش چنین رویکردی به زندگی انسان دارند. فیلم واقعیت تلخ است (واقعیت نیش) به کارگردانی بن استیلر، فیلم گرینبرگ (گرینبرگ) به کارگردانی نوح بامبک و فیلم زنان قرن بیستم (زنان قرن بیستم) به کارگردانی مایک میلز.


ایتن هاوک در صحنه ای از فیلم A Bitter Reality اثر بن استیلر در کنار وینونا رایدر ایستاده است.

فیلم واقعیت نیش

فیلم یک واقعیت تلخ است

کارگردان: بن استیلر

بازیگران: ایتان هاوک، وینونا رایدر، بن استیلر، رنه زلوگر

سال انتشار: 1994

خلاصه داستان: لیلاینا، تروی، ویکی و سامی دوستانی هستند که با هم زندگی می کنند و باید چالش های شغلی، خانواده و زندگی عاشقانه خود را مدیریت کنند.

به نظر می رسد نام دو قسمتی اولین فیلم بلند کارگردان بن استیلر به دوگانگی تلخ و شیرینی زندگی اشاره دارد! اگرچه معنی/ترجمه «واقعیت تلخ است» برای عنوان فیلم بسیار پرطرفدار است، اما نویسنده اثر، هلن چایلدرس، این دیدگاه را مناسب ندانسته و معنای نام فیلم را «تکه‌هایی از» می‌داند. واقعیت». در هر صورت، گویی با دو برداشت متفاوت از یک پدیده روبرو هستیم؛ تجربه‌های پیچیده دوران جوانی پرتلاطم شخصیت‌های فیلم را می‌توان هم به تلخی و هم به سادگی عناصر واقعیت دید!

بخوانید  لیست کامل بازی های پلی استیشن VR2 فاش شد

«واقعیت تلخ است» در دسته فیلم‌های «نه چندان عالی اما جذاب» قرار می‌گیرد! فیلمنامه Childress شلخته و تکه تکه است. اما این غفلت ساختاری با خاطرات اصیل خالق متن بیگانه نیست و به نظر می رسد نشان دهنده احساس زندگی در دوره معلق و نامشخص اوایل جوانی است. به همین دلیل است که در حین گذراندن وقت با گروه دوستان بامزه فیلم و پیگیری رابطه لیلاینا (وینونا رایدر) و تروی (اتان هاوک)، لحظات نابی را به صورت پراکنده و غیرقابل توضیح به یادمان می‌آورد، حسی شبیه به نوستالژی را تجربه می‌کنیم. . . شاید به همین دلیل است که «حقیقت تلخ است» در طول این سال ها کم کم مانند یک فیلم کالت طرفداران و علاقه مندان بیشتری پیدا کرده است.


گرتا گرویگ در صحنه ای از گرینبرگ به کارگردانی نوآ بامبک در مقابل صفحه سبز ایستاده است

فیلم گرینبرگ

فیلم گرینبرگ

کارگردان: نوح بومبک

بازیگران: بن استیلر، گرتا گرویگ، ریس ایفانس، جنیفر جیسون لی

سال انتشار: 2010

خلاصه داستان: راجر گرینبرگ پس از تحمل یک حمله عصبی موافقت می کند که از خانه برادرش در لس آنجلس مراقبت کند. آشنایی او با دستیار برادرش به نام فلورانس منجر به شکل گیری رابطه غیرمنتظره ای بین آن دو می شود.

فیلم ها می توانند خارج از زمینه خود شخصی باشند. ششمین فیلم بلند نوح بامبک که برخلاف اکثر آثار او به جای نیویورک در لس آنجلس می گذرد، همان فیلمی است که در آن بامبک با گرتا گرویگ آشنا شد و در نتیجه آن، ازدواج پنج ساله او با جنیفر جیسون به وجود آمد. » لی تمام شد: او می خورد! بامبک، فیلمنامه گرینبرگ با خود لی نوشت. شخصیت اصلی فیلم، راجر گرینبرگ (بن استیلر) در گذشته با زنی به نام بث رابطه داشته و جنیفر جیسون لی نقش بث را بازی می کند! در طول فیلم، راجر با دختری عجیب اما شیرین به نام فلورانس رابطه عاشقانه ای را آغاز می کند و به طرز عجیبی گرتا گرویگ نقش این دختر را بازی می کند!

بخوانید  مجموعه 24 فیلم جیمز باند در آمازون بسیار ارزان است

اما به خود متن گرینبرگ در بازگشت، با یک کمدی-درام آشنا دیگر از وودی آلن روبرو هستیم که بامبک بسیار دوستش دارد. یک بازنده سعی می کند با گذشته ناقص خود کنار بیاید و با آینده نامشخص خود روبرو شود. بن استیلر در نقش راجر گرینبرگ یکی از ظریف ترین بازی های دوران حرفه ای خود را ارائه می دهد. این محصول بامبک را می‌توان به‌عنوان سکوی پرتاب گرتا گرویگ برای موفقیت‌هایی دانست که تا به امروز ادامه دارد.


لوکاس جید زومن، گرتا گرویگ، آنت بنینگ، ال فانینگ و بیلی کروداپ در صحنه‌ای از زنان قرن بیستم مایک میلز کنار هم ایستاده‌اند و به دوربین نگاه می‌کنند.

فیلم زنان قرن بیستم

فیلمی درباره زنان قرن بیستم

کارگردان: مایک میلز

بازیگران: آنت بنینگ، گرتا گرویگ، ال فانینگ، بیلی کروداپ

سال انتشار: 2016

خلاصه داستان: دورچیا، یک مادر مجرد سرسخت، از همسایه‌شان، جولی، و ابی، یک هنرمند پانک، برای بزرگ کردن پسر نوجوانش کمک می‌گیرد.

جدیدترین عنوان در بین سه فیلم ارائه شده در این مقاله نیز بهترین عنوان است. شاهکار درخشان مایک میلز در سال 2016 نه تنها ارزشمندترین فیلم این کارگردان است، بلکه جواهری است که باید حتما ببینید. شکل ترجیحی میلز از سنتز، که از تجربیات مختلف او در رسانه های تصویری و قبل از آن ناشی می شود مبتدیان (مبتدیان) نیز آن را تمرین کرده بودند، در زنان قرن بیستمهمراه با موسیقی حیرت انگیز راجر نیل و فیلمبرداری تماشایی شان پورتر، به دستاوردهای زیبایی شناختی جدی و فضای سینمایی بدیع دست می یابد.

زنان قرن بیستم مانند دو فیلم قبلی در این فهرست، اهمیت شخصی زیادی برای خالق آن دارد. میلز سومین فیلم بلند خود را نامه ای عاشقانه به زنانی می داند که او را بزرگ کرده اند! آنت بنینگ، گرتا گرویگ و ال فانینگ به خوبی نقش زنان را بازی کردند. لوکاس جید زومان نیز در نقش پسر باهوش و حساس فیلم یعنی جیمی بازی تماشایی دارد.

بخوانید  دسترسی پیش از موعد به پردازنده Core i9-13900KF

رویارویی جیمی با پیچیدگی های دوران بزرگسالی، شناخت او از مفاهیم فمینیستی – که در طول دوره تاریخی تاریخ، یعنی دهه هفتاد آمریکا شکل می گیرد و توسعه می یابد – و تلاش معصومانه او برای درک تجربه زندگی زنان، منجر به خلق داستانی منحصر به فرد می شود. لحظات احساسی و طنز که فراموش کردنشان سخت است! بیلی کروداپ به عنوان مکانیک دلپذیر و آرام داستان، تصویر مردانه جذاب و جذابی را به این دنیای زنانه اضافه می کند. این فیلم آنقدر زیباست که دلت می خواهد بغلش کنی!

تحریریه مجله بازی یک گیمر