دسترسی پیش از موعد به پردازنده Core i9-13900KF

Jeges به‌زودی اطلاعات بیشتری از این CPU را با مخاطبان به اشتراک خواهد گذاشت. درواقع هیچ مانعی برای انتشار جزئیات عملکرد این تراشه در مقابل او نبوده و می‌تواند اطلاعات خوبی را برای رسانه‌ها داشته باشد. بعد از آن باید منتظر انتشار نتایج دقیق‌تر از بررسی کنندگان مستقل بمانیم.



منبع

کاربر Jeges از انجمن Overclock.net مدعی شده که پیش از عرضه رسمی پردازنده Intel Core i9-13900KF به این CPU دسترسی پیدا کرده و بدون هیچ مشکلی به صحبت درباره آن می‌پردازد. این اولین نمونه‌ی نهایی CPU جدید اینتل از سری KF نسل سیزدهم است که قبل از موعد تعیین شده‌ی ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) و به از طریقی به‌دست این شخص رسیده است. لازم به ذکر است که این CPU یک نسخه‌ی ویژه بررسی هم نیست؛ چرا که هنوز پردازنده‌ای از سری KF به رسانه‌ها تحویل داده نشده است. بنابراین هیچ توافق یا محدودیتی در خصوص انتشار اطلاعات آن نیز متوجه دارنده‌ی آن نخواهد بود.

پردازنده Intel Core i9-13900KF یک هفته پیش از فرا رسیدن موعد رسمی عرضه به‌دست یکی از اعضای انجمن Overclock رسیده تا نتایج عملکرد آن زودتر در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-13900KF

Jeges در انجمن OCN به توضیح در خصوص مشخصات فنی این CPU پرداخته و تاکنون تأیید کرده که i9-13900KF می‌تواند با استفاده از یک سیستم خنک‌کننده مناسب (Arctic LiquidFreezer II 360) در فرکانس ۵.۷ تا ۵.۸ گیگاهرتز نیز مورد استفاده قرار بگیرد. او در ادامه اسکرین شاتی را از بنچمارک ناتمام Cinebench R23 منتشر کرده که نشان می‌دهد امتیاز این پردازنده در تست چند هسته به رقم ۴۰ هزار رسیده است. به این ترتیب شایعات قبلی در خصوص این CPU تایید می‌شوند.

بخوانید  Ghost Of Tsushima برای PS5 برای روز پرایم تخفیف زیادی دارد

بسته بندی پردازنده Intel Core i9-13900KF

پردازنده Core i9-13900KF با استفاده از یک مادربرد MSI Z690 Unify-X به فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز روی تمامی هسته‌ها دست یافته و در توان مصرفی ۲۹۲ وات به دمای ۸۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است. همه‌ی این نتایج مربوط‌به عملکرد استوک و پیشفرض این CPU است اما Intel LLC3 برای پایداری بیشتر از 1.25V به 1.225V تنظیم شده است.

تست Intel Core i9-13900KF