آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه خارجی شمشیرزن تا بازی جوانمردانه


در این سری از مقالات، “این آخر هفته کدام فیلم را ببینید؟” به سراغ انیمه Sword of a Stranger، Ondine و Fair Game رفتیم. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

این هفته در مجموعه مقالات “این آخر هفته کدام فیلم را تماشا کنید؟” به دیدن سه اثر متفاوت و جذاب رفتیم. ابتدا انیمه ای را با دوستداران این دنیای جذاب تماشا می کنیم. انیمه ای که با داستان ساده اش توجه مخاطب را به خود جلب می کند و او را تا پایان علاقه مند نگه می دارد. پس از آن از سینمای آلمان دیدن می کنیم و فیلمی از کریستین پتزولد را می بینیم. فیلمی که با لحن سرد همیشگی آثار این فیلمساز همراه است. و در پایان به سراغ اثری جدید و تازه از 2023 می رویم.درامی روانشناختی که مخاطب را درگیر درگیری های درونی می کند.

Nanashi انیمه Strange Swordsman را تماشا می کند

انیمیشن شمشیر یک خارجی

انیمیشن Sword from the Stranger

  • کارگردان: ماساهیرو آندو
  • سال انتشار: 2007

خلاصه داستان: یک شمشیرزن مرموز به یک پسر و سگش می پیوندد تا در ازای دریافت پول از آنها محافظت کند.

Sword of the Stranger یکی از انیمه های جذاب ژاپنی است که پس از انتشار توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند و جایزه آسیا پاسفیک را از آن خود کند. داستان در مورد کودکی به نام کوتارو و سگش توبیمارو است که از یک فاجعه جان سالم به در می برند. آنها در نهایت به یک معبد پناه می برند، در حالی که جنگجویان چینی برای انجام مراسمی به دنبال کوتارو می گردند. می خواهند از خون او اکسیر جاودانگی بسازند. در همین حال، ناناشی رونینی با گذشته ای مبهم به آنها می پیوندد تا از آنها محافظت کند. Stranger Swordsman داستانی پر از تعلیق و اضطراب است. داستان تعقیب و گریز همراه با صحنه های قتل، شکنجه و قتل.

رونین ناناشی مرموز، که موافقت می کند کوتارو را به امنیت بیاورد، توسط گذشته دردناک خود تسخیر شده است. او قسم خورده است که دیگر شمشیر خود را نکشد، بنابراین با شمشیری که هنوز بسته است با نیام مبارزه می کند. او مانند قهرمانان وسترن گذشته تلخی دارد و در هیچ جایی نمی گنجد. در واقع او حتی نامی هم ندارد و ناناشی به رزمندگانی اشاره می کند که در نبردهای گذشته خود جا مانده اند. شمشیرزن غریبه داستان رستگاری است، ناناشی با کمک به کوتارو گذشته خود را پاک می کند و خود را از سرنوشتش رها می کند. او برای کمک به این کودک شمشیر خود را از غلاف بیرون می آورد و برخلاف گذشته راه درست را انتخاب می کند.

بخوانید  بازیگر زن فیلم باربی به سریال انیمیشن What If پیوست

شمشر غریبه ای از انیمه جاده ای است که راوی دوستی غیرمنتظره ای می شود. روابط بین شخصیت ها بسیار جالب و عالی است و ماساهیرو آندو توانست به توبیمارو شخصیت جالبی بدهد و رابطه خود را با کوتارو عمیقا توسعه دهد. شمشیر غریبه داستانی نسبتاً ساده، تکراری و کلاسیک دارد و برای مخاطب آشناست اما به لطف داستان خوب و شخصیت های کاریزماتیکش توانسته تا پایان مخاطب را روی پای خود نگه دارد. این انیمه یکی از انیمه های لذت بخش ژاپنی است که ایده های دوستی، فداکاری، عشق و رستگاری را با لحن خاص خود به نمایش می گذارد.


دوست اوندین در حال شنا در فیلم اوندین

فیلم اوندین

فیلم اوندین

  • کارگردان: کریستین پتزولد
  • بازیگران: پائولا بیر
  • سال انتشار: 2020

خلاصه داستان: اوندین یک مورخ است که در برلین زندگی می کند. پس از خیانت باید طبق افسانه ها کاری انجام دهد.

Ondine یک ملودرام فانتزی است که برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، جایی که پائولا بیر برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر زن شد. کریستین پتزولد که یکی از کارگردانان برجسته و صاحب سبک سینمای آلمان است و در کارنامه کاری خود به موضوعات سیاسی می پردازد، به سمت یک اثر عمدتا رمانتیک اما عمیق گرایش پیدا کرده است. شخصیت های پتزولد همگی در دنیای بی رحمانه گم شده اند و از دست دادن یکی از ایده های اصلی در برخورد این فیلمساز با شخصیت هاست. در این فیلم افراد پتزولد هیچ هستند و در دنیایی با ویژگی های عجیب رها شده اند. داستان از این قرار است که وقتی اوندین توسط شریک عاشقانه‌اش خیانت می‌کند، باید انتقام بگیرد و طبق افسانه‌ها او را بکشد.

بخوانید  تریلر Payday 3 - GameSpot

Ondine که بر اساس رمان قرن نوزدهم فریدریش فوکو ساخته شده است، اثری خارق‌العاده است که اسطوره را به شیوه‌ای جذاب وارد دنیای مدرن می‌کند و با تلفیق افسانه اوندین پری دریایی و زندگی عاشقانه مردم مدرن، به روایتی تراژیک دست می‌یابد. . رئالیسم جادویی که در این اثر وجود دارد به زیبایی ارائه شده و مخاطب را با خود همراه می کند. در واقع مرز باریک فیلم بین رویا و واقعیت چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد و این نوع پرداخت است که به اثر جذابیت شگفت انگیزی می بخشد. اتفاقات غیر واقعی در دنیای واقعی، فانتزی، عاشقانه، ایده های تراژیک و انتقام از عناصری هستند که در این اثر باید مورد توجه قرار گیرند که می توان از آنها لذت برد.

اوندینه هم مانند اکثر آثار آلمانی لحن سردی دارد و این حس را تا آخر به بازیگر خود منتقل می کند. بازی، نوع کارگردان و پالت های رنگی به کار رفته در اثر، همگی در نوع خود بسیار هوشمندانه هستند و می توانند توجه مخاطب و همچنین عناصر سبک روایت را به خود جلب کنند.


امیلی و لوک در فیلم بازی جوانمردانه صحبت می کنند

فیلم بازی منصفانه

فیلم بازی جوانمردانه

  • کارگردان: کلویی دومونت
  • بازیگران: فیبی دینور
  • سال انتشار: 2023

خلاصه داستان: یک زوج با نزدیک شدن به مراسم ازدواجشان دچار مشکل می شوند و همه برنامه هایشان به هم می ریزد.

بازی منصفانه یک درام روانشناختی است که داستان زندگی یک زوج را روایت می کند. این فیلم که برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به گفته برخی از آنها عنوان یکی از فیلم های خوب سال 2023 را از آن خود کرد. امیلی و لوک در حال برنامه ریزی عروسی خود هستند که یک طوفان می آید و همه چیز را به هم می زند. ابتدا قرار است لوک در محل کارش ترفیع بگیرد اما پس از مدت کوتاهی این ترفیع به نامزدش امیلی می رسد. تا زمانی که لوک به ترفیع فکر می کند همه چیز خوب است، اما وقتی امیلی جای او را می گیرد، حسادت لوک برانگیخته می شود.

بخوانید  Rainbow Six Siege شاهد کاهش 78 درصدی کاربران ماوس و کیبورد در کنسول ها بوده است.

بازی جوانمردانه تصویری تکان دهنده از نگاه مردان همیشه به زنان است. این فیلم نشان می دهد که با وجود اینکه در دنیای مدرن زندگی می کنیم، ناخودآگاه مردان آنها را رها نمی کند و ایده های آنها را تغییر نمی دهد. گویی هزاران سال طول کشید تا مردان با ارتقای زنان موافقت کنند و آنها را بالاتر از خود ببینند. امیلی از پیشرفت لوک راضی است و تمام تلاشش را می کند تا او را ارتقا دهد، اما در عوض لوک نمی خواهد امیلی بالاتر از او باشد و با مردان صحبت کند. بازی جوانمردانه نمایشی برهنه از ماهیت واقعی زن و مرد و رابطه بین این دو جنس است.

در واقع این فیلم حسی مدرن به افکار لوک می دهد و فیلمساز داستانی بسیار قدیمی را در دنیایی بسیار تازه و جدید روایت می کند. درگیری های درونی فیلم همگی برای مخاطبانی آشناست که با این دنیا در ارتباط هستند و به خوبی می توانند احساسات دو شخصیت اصلی داستان را درک کنند. بازی منصفانه در نهایت به مبارزه بین خواسته های زنان در دنیای جدید و انتظارات مردان و نگاه آنها به آن خواسته هایی که از ناخودآگاه آنها می آید، ختم می شود. فیلم با لحن سردش و اضطرابی که در پلان هایش حاکم است، به تماشای لذت بخشی دست می یابد.


تحریریه مجله بازی یک گیمر