آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه Batma، دنیای وارونه گرفته تا رنگ منبع

در خلاصه آخر این هفته چه فیلمی را تماشا کنیم؟ انیمه Batma، Upside Down World، تمام شب و Lone Sarshishmi را با هم تماشا خواهیم کرد. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

در این نسخه از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” ابتدا به سراغ یک انیمه خاص و استعاری می رویم. اثری که در مفهوم خود در تضاد با رژیم های توتالیتر است و با ایده ای تخیلی و به دور از مضمون و شعار، روایتی جذاب به مخاطب ارائه می دهد. بعد از این انیمه، یک فیلم کلاسیک را با طرفداران این دنیای شگفت انگیز تماشا خواهیم کرد.

All Night فیلمی نسبتا ناشناخته با بازی جذاب همفری بوگارت است که مواضع سیاسی و ضد نازی نیز شبیه انیمه Batma دارد. در پایان شاهد فیلمی خاص، پیچیده و فلسفی خواهیم بود. اثری که در معنای استعاری خود نزدیکی معنایی به دو فیلم دیگر این فهرست دارد.

پاتما وارونه به انیمه نگاه می کند

انیمه Batma وارونه جهان

انیمه پاتیما وارونه است

  • خروج: شوجی کاواموری و ماسانوری تاکاهاشی
  • سال انتشار: 2013

خلاصه: یک روز دختری از یک شهر زیرزمینی به زمین می آید. جایی که گرانش برخلاف قوانین سرزمینش عمل می کند.

The Upside Down World یک انیمه فانتزی، باطنی و سیاسی است که در نهایت به داستانی تمثیلی تبدیل می شود. در دنیای این انیمه دو دنیا وجود دارد، دنیایی که در زیر زمین زندگی می کند و جهانی که روی زمین زندگی می کند. در حال حاضر ویژگی بارز این افراد عملکرد متفاوت جاذبه در جهان آنهاست. بتما به طور اتفاقی به دنیا می آید و با پسر نوجوانی آشنا می شود. حالا او باید هر چه زودتر راه خانه اش را پیدا کند. اما آنچه بین آنها اتفاق می افتد چالشی است که اقدام را به سمت رویدادهای جهانی و نسبتاً ترسناک سوق می دهد. دنیایی که دنیای وارونه بر روی آن ساخته شده است، دنیایی پر از ایدئولوژی و ناملایمات است.

بخوانید  L’état des ordinateurs de poche de jeu sur PC montre un avenir radieux

همه باید طبق قوانین زندگی کنند، وارد مکان های ممنوعه نشوند، از دستورات سرپیچی نکنند و به فکر رسیدن به ناشناخته نباشند. رژیم توتالیتر در این انیمه زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده و باعث مرگ کسانی شده است که به دستورات قهری پایبند نبودند. انیمه Batma تصویری از یک دنیای پسا آخرالزمانی را ارائه می دهد که در آن جهان سال ها پیش با یک سری آزمایش ها ویران شد و اکنون ظالمان به قدرت رسیده اند.

ابن جهان در بالانی به پدربزرگ بتما روی زمین می گوید: ما سر به زیر هستیم! دیالوگی که مخاطب را به فکر جنگ و کشتار می کشاند. قتل هایی که در این دنیا رخ داده به دلیل برتری ژن و تفکر برتر اوست. انیمه بتما در نهایت به یک مفهوم عالی می رسد و آن این است که دولت های توتالیتر و ایدئولوژیک هرگز کنجکاوی و سؤالات شهروندان خود را خاموش نمی کنند. ایده و مغز اصلی این انیمه شگفت انگیز و شگفت انگیز است و بی شک شما را به فکر ایده های آن می اندازد. اما چیزی که ممکن است کمی آزاردهنده باشد این است که به ضد قهرمانان آن جایزه نمی دهند. این انیمه نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد و نامزد چندین جایزه در منطقه آسیا و اقیانوسیه شد.


همفری بوگارت به فیلم All Night نگاه می کند

فیلم تمام شب

فیلم تمام شب

  • خروج: وینسنت شرمن
  • بازیگران: همفری بوگارت، کنراد ویت
  • سال انتشار: 1942

خلاصه: مردی به طور تصادفی وارد یک سازمان بسیار خطرناک می شود.

All Night یک فیلم جنایی جنایی با ایده های جاسوسی و رمزآلود است که با اجرای جذاب همفری بوگارت ستاره فیلم آمریکایی همراه است. این فیلم داستان یک جنایتکار خردسال و فرزندانش را روایت می کند که در نزدیکی خانه مادرش قتلی را کشف می کنند. به دلیل درخواست مادرش، او به دنبال شواهدی از این قتل می‌رود و به مشکل بزرگ‌تری دچار می‌شود. حالا باید ثابت کند که با این اتفاقات کاری ندارد. اما داستان فیلم به این سادگی نیست، زیرا قتل هایی که در آغاز اتفاق می افتد به مکان خطرناکی می رسد. رمز و راز شکل پیچیده تری به خود می گیرد و داستان گیج کننده ای از قتل و راز به مخاطب داده می شود.

بخوانید  غرب شیطانی هر آنچه که باید بدانید

مانند بسیاری از آثار کلاسیک، تمام شب با نگاهی اجمالی به عقده ادیپ آغاز می شود، موضوعی که قهرمان داستان را به سرنوشت خطرناک خود می رساند. همفری بوگارت به خواست مادرش زنی مشکوک را تعقیب می کند و از اینجا فیلم وارد شکل جدی تری از درام می شود. All Night ساختار جنایی-معمایی را با لحن کمدی بسیار محدود حفظ می کند. همزمان با دعوا و تعامل قهرمانان و قهرمانان با یکدیگر بر سر مسائل امنیتی و قتل، تم طنز ظریفی نیز بین چالش های آنها شکل می گیرد و مخاطب را خوشحال می کند. به همین دلیل، اگرچه عناصری از فیلم نوآر وجود دارد که چند سال بعد در سینمای آمریکا ظاهر شد، اما این فیلم اصلا سیاه و تلخ نیست.

نکته جالب و جذاب فیلم، نگرش مثبت کارگردان به گانگسترها و قماربازان آمریکایی است. شرمن در این فیلم پلیس و ماموران انتظامی را احمق و دست و پا چلفتی نشان می دهد. کسانی که قدرت ادراک ندارند و در مسیر قهرمان داستان نیز مانعی ایجاد می کنند. آنها برای دستگیری مجرمان کاری نمی کنند و تنها کارشان حل مشکلات است.


کریس زیر پرتوها در رنگ سرچشما

فیلم رنگ سرچیشمی

فیلم رنگی بالادست

  • خروج: شین کاروت
  • بازیگران: امی سایمتز، شین کاروت
  • سال انتشار: 2013

خلاصه: کریس ربوده می شود و در حالی که در اسارت است توسط یک انگل کنترل می شود.

رنگ فیلمی عمیق و جنجالی از کارگردانی با استعداد است که دنیای عجیبی را برای دومین اثر خود خلق کرد. نمایشی که شاید برای همه سلیقه ها مناسب نباشد، اما برای کسانی که به دنبال فیلم های متمایز هستند، یک تجربه جدید باقی می ماند. در واقع پس از دیدن رنگ مبدا یا آن را به طور کامل فراموش می کنید یا برای همیشه در حافظه شما باقی می ماند. این فیلم حول محور داستان دختری می گذرد که زندگی اش تحت تاثیر یک انگل دستخوش تغییرات و اتفاقات زیادی می شود. مردی او را می دزدد و از این انگل برای کنترل رفتار او استفاده می کند.

بخوانید  فیلمبرداری Bad Boys 4 به پایان رسید

کریس پس از از بین بردن دزد متوجه کرم هایی در شکم خود می شود و این بار طی یک تصادف، زندگی و هویت او به خوک پیوند می خورد، بنابراین هر اتفاقی برای خوک بیفتد، کریس نیز باید به نوعی آن را تجربه کند. . شین کاروت پس از اکران رنگ سرچشمه توضیح داد که هدف این فیلم بررسی چرخه های معیوب و شکسته و البته بازگشت به طبیعت بوده است. فیلم پیچیدگی های زیادی را به همراه دارد، زیرا در لایه بالایی خود به کنترل ذهن توسط دیگران می پردازد و این اتفاق ما را به موضوع هویت، عاملیت و آگاهی می کشاند. آیا واقعاً اراده ماست که همه چیز را تعیین می کند؟ آیا ما قدرت تعیین سرنوشت خود را داریم؟ آیا می توانیم آنچه را که جامعه برای ما و قوانین آن تدارک دیده است زیر پا بگذاریم و با قوانین خودمان به زندگی ادامه دهیم؟

تماشای این فیلم علمی تخیلی به دلیل جلوه های بصری اصلی، ایده های پیچیده، اجراهای دقیق و موسیقی جذاب، تجربه ای عجیب و شگفت انگیز را برای شما رقم خواهد زد. به عقیده بسیاری از منتقدان، این فیلم یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2013 محسوب می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر