چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟


روش های مختلفی برای دستیابی به این هدف در قالب مقاله، ویدئو، پادکست و آموزش در دسترس قرار گرفته است، اما نکته مهم این است که گوگل به عنوان قدرتمندترین موتور جستجوی دنیا، به صورت دوره ای قوانین خود را به روز می کند.

در نتیجه رساندن سایت به صفحه اول گوگل تقریباً به یک کار تخصصی و آزمایشی تبدیل می شود که فقط برخی در زمینه آن اطلاعات اضافی و نسبتاً قابل اعتمادی از آن دارند. همیشه می توان از سیگنال هایی که الگوریتم های گوگل در اختیار توسعه دهندگان وب و متخصصان سئو قرار می دهد، استفاده کرد تا به نتیجه مناسب برسد.

چگونه سایت در صفحه اول گوگل قرار می گیرد؟

رتبه بندی و به دست آوردن نتایج در گوگل به این بستگی دارد که سایت شما سئو یا بهینه شده برای موتورهای جستجو باشد. البته سئو موضوعی مفصل و تخصصی است اما تا حدودی قابل توضیح است.

فاکتور رتبه‌بندی گوگل اطلاعات کوچکی است که گوگل از آن برای تعیین میزان پاسخگویی یک صفحه وب به یک عبارت جستجوی خاص استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، اگر شخصی «بهترین قالب وردپرس» را در موتور جستجوی خود تایپ کند، گوگل از فاکتورهای رتبه‌بندی برای نمایش محتوایی استفاده می‌کند که به احتمال زیاد به آن جستجوگر کمک می‌کند.

فاکتورهای رتبه بندی می تواند شامل هر چیزی باشد، از تعداد کلمات صفحه تا زمان بارگذاری تصویر. هدف گوگل ارائه بهترین محتوا به کاربران برای حل سوالات جستجوی آنها و همچنین یک تجربه آنلاین مثبت است. روش هایی مانند خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک البته این کار باید از روی عمد انجام شود، در غیر این صورت نه تنها سایت را به صفحه اول گوگل می رساند، بلکه باعث ایجاد مشکلات زیادی برای صفحه وب شما می شود که در نهایت تصمیم به فراموشی خواهید گرفت. در مورد و رفتن برای یک پروژه جدید

  1. محتوای با کیفیت بالا
  2. پیوندهای برگشتی
  3. سرعت بارگذاری وب سایت
  4. خرید رپورتاژ آگهی
  5. بهینه سازی کلمات کلیدی و کلمات مرتبط
  6. سازگاری وب سایت و محتوا با موبایل
  7. ساختار وب سایت
  8. امنیت وب سایت
  9. UI و UX روی صفحه

محتوا همچنان پادشاه است

فاکتور محتوا اهمیت ویژه ای دارد. در تولید محتوا باید به سه رکن کوتاه، مفید و مختصر بودن توجه ویژه ای داشته باشید که به این معنی است که کاربر در مناسب ترین زمان بهترین نتیجه را از سایت شما خواهد گرفت. گوگل به کیفیت محتوای شما توجه ویژه ای دارد. مهم نیست که چقدر صفحه وب شما بهینه شده است، اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، نمی توانید انتظار رتبه بندی بهتری داشته باشید.

گوگل چگونه کیفیت محتوا را اندازه گیری می کند؟

محتوای منحصر به فرد و ارزشمند از نظر بسیاری از کارشناسان اولین رکن موفقیت و رسیدن به رتبه برتر در گوگل خواهد بود.

شما می خواهید صفحات وب ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند، ارزش منحصر به فردی ارائه دهد و از منبع دیگری کپی نشده باشد. اگر محتوای شما تکراری یا بیش از حد شبیه به سایر صفحات وب باشد، بر سئوی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. در بدترین حالت، گوگل ممکن است حتی یک صفحه تکراری را ایندکس نکند. همچنین، اگر به طور منظم محتوای تکراری ارسال می کنید، ممکن است گوگل سرعت خزیدن وب سایت شما را کاهش دهد.

خرید بک لینک

یکی دیگر از روش های رایجی که می توانید برای رشد وب سایت خود از آن استفاده کنید، خرید بک لینک است، البته به صورت منطقی و اصولی و مطابق با قوانین و استانداردهای گوگل.

بعد از کیفیت محتوا، فاکتور مهم بعدی برای رتبه بندی گوگل ما بک لینک ها هستند. لینک های دریافتی از سایر وب سایت ها تاثیر زیادی بر الگوریتم رتبه بندی گوگل دارند. در واقع، صفحات وب با بک لینک کمتر، ترافیک ارگانیک کمتری دریافت می کنند، زیرا در اعماق نتایج جستجو دفن شده اند. بک لینک یا لینک های ورودی مانند یک رای اعتماد برای وب سایت شما هستند. گوگل این آرا را اندازه گیری می کند و کیفیت لینک های شما را تحلیل می کند.

سرعت بارگذاری وب سایت

اگرچه محتوا بسیار مهم است، اما اگر کاربر نتواند به موقع به آن دسترسی پیدا کند، سایت شما با تمام ویژگی های مثبتش ارزش رایگانی ندارد. در واقع گوگل به این موضوع حساس است و بهترین حالت زمانی خواهد بود که تمام محتوای سایت شما در کمتر از 4 ثانیه به طور کامل بارگذاری شود. این یکی از مهمترین و اساسی ترین جنبه های تشخیص بهترین سایت ها است.

خرید رپورتاژ آگهی

گزارش تبلیغات در واقع یک محتوای تبلیغاتی از سایت شما با لینک URL از شما در وب سایت های معتبر و شناخته شده است. البته این محتوا باید به صورت هدفمند تولید شود و سایتی که آن را منتشر می کند قابل اعتماد و سازگار با حوزه فعالیت شما و همچنین محترم باشد. گوگل برای هر یک از وب سایت ها گزارشی تهیه کرده است و با بررسی این گزارش می توانید نکات مثبت و منفی یک سایت را رصد کنید. پس اگر قصد دارید خرید رپورتاژ آگهی روی این موضوع حساس باشید.

بهینه سازی کلمات کلیدی و کلمات مرتبط

هدفمند بودن یکی از ارکان موفقیت شما برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل است. کلمات کلیدی در واقع عباراتی هستند که کاربران جستجو کرده اند و از طریق آنها می توانند با صفحه و ویژگی های خاصی که شما در نظر گرفته اید به وب سایت شما برسند.

شما مسئول تحقیق در مورد این کلمات کلیدی، تولید محتوای بصری، متنی، تصویری و صوتی در مورد آنها هستید و همچنین باید بتوانید رویه را طوری تغییر دهید که علاوه بر کلمات و عبارات مرتبط، دم های بلند و غیره را نیز پوشش دهید. . در واقع بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئو و نشان دادن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت ویژه ای دارد و کل این فرآیند برای دریافت ترافیک بالا از گوگل ضروری است.

سازگاری وب سایت و محتوا با موبایل

امروزه بیش از 90 درصد از کاربران وب سایت شما از تلفن همراه و تبلت برای جستجو در وب استفاده می کنند. انتظار می رود قالب و پوسته سایت شما با صفحات کوچکتر، بزرگتر، شبکیه و غیره هماهنگی کامل داشته باشد، در غیر این صورت توسط الگوریتم های گوگل نادیده گرفته خواهید شد. در سال 2023، این موضوع بیش از هر زمان دیگری برای صعود سایت به صفحه اول گوگل اهمیت دارد. به همین ترتیب سعی کنید یک قالب ریسپانسیو تهیه کنید و حتما این قالب را در دستگاه های مختلف و جستجوگر صفحه موبایل گوگل بررسی کنید.

ساختار وب سایت: یکی دیگر از ستون های رتبه بندی گوگل 1

علاوه بر تمامی راه حل ها، سوال مهم دیگری که مطرح می شود این است که منظور از ساختار وب سایت چیست؟ آیا برای به دست آوردن یک نتیجه عالی برای رتبه بندی گوگل نیاز به ردیابی چیزهای خاصی دارید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله! طبق تعاریف کلی، ساختار وب سایت شامل تمامی لینک ها و ارتباطاتی است که در داخل آن شکل می گیرد.

سایت شما به سربرگ، فوتر، نوار کناری، قالب و ستون محتوای استاندارد، فونت های مناسب و اندازه متن ایده آل نیاز دارد. علاوه بر این، از نظر روانشناسی و تجربه کاربری باید در ایده آل ترین حالت قرار داشته باشد (ما کمی قبلتر به این موضوع با جزئیات نگاه خواهیم کرد) همه لینک های سایت، صفحات فرود و فرود در نهایت باید کاربر شما را به نتیجه دلخواه هدایت کنند.

امنیت وب سایت

امنیت در همه زمینه ها مهم است، به خصوص اگر با کاربران خود تبادل داده و از آنها اطلاعات دریافت کنید، گوگل تمرکز خود را روی شما کاهش می دهد و نسبت به شما حساس می شود.

گوگل سایت های ناامن را در رتبه های خود حذف می کند، در واقع حساسیت خاصی روی امنیت اطلاعات، استفاده از پروتکل های مدرن مانند SSL و غیره وجود دارد که ربات های خزنده گوگل به طور خودکار آن ها را بررسی می کنند. اگر سایت شما این عناصر را برآورده نکند، طبیعتاً رتبه بسیار پایین تری نسبت به سایر رقبا خواهد داشت و نمی تواند نتیجه نهایی را ایجاد کند که به آن امکان رتبه اول را بدهد.

UI و UX صفحه وب

رابط کاربری و تجربه کاربری اولین چیزهایی هستند که یک ورودی گوگل با آن مواجه می شود. در واقع رابط کاربری از همان منوها، دکمه ها، کلیدها، صفحات ورود و خروج، ثبت نام، نظرسنجی و … تشکیل شده است. که در تمام وب سایت ها قابل مشاهده است. تجربه کاربری تجربه استفاده از عناصر مختلف سایت خواهد بود. برای مثال مشکل یافتن دکمه سبد خرید یا تایید پرداخت در بسیاری از سایت ها یا عدم استفاده از رنگ های استاندارد هماهنگ با روانشناسی رنگ ها یکی از مشکلاتی است که ما به ویژه در وب ایرانی با آن مواجه هستیم.

ظهور سایت در صفحه اول گوگل در نهایت خلاصه ای از همه این موارد خواهد بود و اینکه آیا می توانید نیازهای گوگل را برآورده کنید یا خیر.

وکتور جستجوی پسر در گوگل

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله در مورد ارکان و روش های بالا بردن سایت در صفحه اول گوگل صحبت کردیم و در مورد موضوعاتی مانند خرید بک لینک، خرید رپورتاژ تبلیغات، استفاده از فرمت های بهینه و استاندارد صحبت کردیم. طبیعتا هر کدام به نوبه خود می توانند مثمر ثمر باشند.

از آنجایی که مخاطبان وب و سئو نیز به دنبال نتایج سریع و رشد اولیه هستند، به هر حال دامنه تقلب و سوء استفاده از آگاهی در حال گسترش است. بنابراین در هنگام دریافت مشاوره، خرید بک لینک و … حتما به مراکز و مراجع معتبر مراجعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

منبع: Tesmino، یک پلتفرم متخصص در گزارشات تبلیغاتی و خدمات بک لینک

آدرس: رشت – گلسار – جنب کوچه 106 – برج قدیم – طبقه 8 – واحد 29

شماره تماس: 01391001616

گزارش پایان اطلاعیه

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.