معرفی انیمه Ao Ashi Professional Football

حضور قدرتمند Aoi در ترکیب Spreon

موضوع این است که انیمه های ورزشی به طور کلی شبیه به هم هستند و ایده های اصلی برای ایجاد داستان و شکل دادن به رقابت هستند که تفاوت را ایجاد می کنند.

Aoashi یک انیمه فوتبالی است که از مسیری واقع گرایانه به ملزومات فوتبال حرفه ای می پردازد، هم در حوزه ورزش و هم در ابعاد ثانویه داستان. در ارائه این انیمه با یک گیمر همراه باشید.

مشخصات انیمیشن:

  • نام فارسی: Aoashi
  • بر اساس یک مانگای یوگو کوبایاشی
  • ژانر: ورزشی، کمدی، درام، سینن
  • کارگردان: آکیرا ساتو فیلمنامه: ماساهیرو یوکوتانی
  • محصول: Studio Production IG (Production IG)
  • فصل اول: 24 قسمت 24 دقیقه ای
  • وضعیت: فصل اول به پایان رسیده است
  • پخش: 9 آوریل تا 24 سپتامبر 2022
  • رده بندی سنی: PG-13

خلاصه داستان:

اما همه این مسائل در مهم ترین پیچش داستانی فصل اول یعنی تغییر موقعیت آشیتو به اوج جالبی در روایت تبدیل می شود. مشکلی که انیمه از ابتدا مخفیانه برای آن آماده می شد و در حالی که Aoashi فقط یک انیمه ورزشی واقع گرایانه بر اساس اصول پیشرفت فوتبال حرفه ای بود، اکنون پیام بزرگی مانند نیاز به تغییر سبک بازی (یا زندگی) دارد. بر اساس استعدادهای نهفته

عکس دقیق Aoi در انیمه فوتبال Aoashi


انیمه ای شبیه به انیمه Aoashi

از سوی دیگر، درام داستانی که با فقر نسبی آشیتو آغاز می شود، اگرچه ضعیف است، اما با پالایش انگیزه ها و تمرکز بر هدف اصلی داستان، داستان را به روی موضوعاتی مانند مشکلات مالی و شرایط زندگی خانوادگی باز می کند. همچنین، این واقعیت که آشیتو به تنهایی از یک شهر کوچک به توکیو آمده است، تعریف شخصیت مستقل او (همان چیزی که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از کوجیرو هیوگا – یا کاکورو یوگا حمایت کنند) در مقابل کاپیتان سوباسا گسترده‌تر کرد. در کنار این ویژگی ها، آشیتو حتی در بخش های کمدی نیز حضور پررنگی دارد. در واقع در خلق این شخصیت سعی شده از همه اتفاقاتی که در رشد شخصیت او موثر است استفاده کنیم، مانند تضاد ثروت مالی و استعداد، در مرکز توجه بودن و تنها ماندن، بی گناه بودن. رفتار و احمق در حالی که با استعداد است. بنابراین طبیعی است که این خامی و این جاه طلبی های مرتبط با گروه سنی آشیتو در ابتدای کار بیشتر به چشم می خورد. در همین راستا، انیمه تلاش کرد تا منطق دنیای واقعی را در شخصیت پردازی خود حفظ کند، همان طور که سبک ارائه بازی فوتبال را انجام داد.

به عبارت دیگر، داستان تنها بر اساس علاقه، تلاش و پشتکار برای پیشرفت نیست و تغییر را با توجه به موجود و شرایط لازم برای رشد کامل در نظر می گیرد. به طور مشابه، انیمه Aoashi بیان می کند که چگونه می توان راه هایی برای رشد در زندگی در میان جذابیت های ذاتی خود پیدا کرد. به همین دلیل توجه به این نکات فهرست شده در دل اتفاقات داستانی اصلا خسته کننده نیست و چارچوبی ملموس در رسیدن به جاه طلبی ها با لحنی گرم نشان می دهد.

بخوانید  عنوان نکات سئو و ویژگی های خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل

هانا در حال تحویل دادن توپ در انیمه Aoashi

اما در انیمه فوتبالی Aoashi همه چیز به صورت منطقی و واقع بینانه اتفاق می افتد. بدلکاری های فوق العاده، ترفندها و جهش های فانتزی، شوت های بالستیک دیوار سوراخ، چمن هندوانه راه راه بی پایان، جمعیت انبوه استادیوم که برای یک بازی مدرسه خروشان می کنند، و انتظارهای طولانی برای یک شوت از میانه زمین، از بین رفته اند. و دیالوگ ها به هم نمی رسند. حتی استعداد تبلیغ شده آشیتو راهی برای بیان منطق واقعی فوتبال است که در اسطوره های تاریخ خود به شکل های مختلف آمده است. خب با این شرایط در نگاه اول می توان منتظر سریالی خسته کننده بود که اصول یک ورزش محبوب و شناخته شده را معرفی می کند. اما ترفند Aoashi برای جلوگیری از گرفتار شدن در این گرداب چیست؟

قهرمان انیمه Aoashi در فضای رقابت

یک نمونه بسیار محبوب و موفق از چنین شخصیت هایی در دنیای انیمه، Luffy از انیمه One Piece است. لوفی علاوه بر داشتن یک هدف بزرگ، با این تاثیر و کارآیی جمع آوری و آشکار کردن پتانسیل های نهفته بزرگ خود به مرکز توجه و مرکز پذیرش تبدیل می شود. به همین دلیل، آئوی به عنوان شخصیتی که تمام مبنای داستانی اش از تعریف موقعیت او سرچشمه می گیرد، به عنوان مرکز توجه جلو می رود و به کمک حضور قدرتمند شخصیت های فرعی، مردم را در تمام این مسیر همراهی می کند. این مدل سازی از دیگر نمونه های شاخص نیاز به شخصیت پردازی شکوفا، داستان سرایی روان و قالب بندی استاندارد دارد که تجربه تیم سازنده، به خصوص در انیمه، به بهبود آن کمک کرده است.

پوستر انیمه Blue Lock

انیمه قفل آبی

برای خواندن ادامه متن بهتر است فصل اول انیمه را دیده باشید

انیمه ورزشی همیشه یکی از ژانرهای محبوب انیمه بوده است. حالا اگر ورزش مورد نظر فوتبال باشد این توجه بیشتر هم می شود. اما انیمه فوتبال کار آسانی برای ایجاد جذابیت و تبدیل شدن به اثری جذاب برای مخاطب ندارد. در واقع، انیمه های ورزشی، به خصوص اگر متمرکز بر فوتبال باشند، جدای از نیاز به ساختاری منسجم، به یک ویژگی متمایز و غیرکلیشه ای برای پیشبرد رویدادها و مسابقات نیاز دارند. به عنوان مثال، انیمه Captain Tsubasa یک عادت فانتزی هیجان انگیز و به یاد ماندنی را در بازی فوتبال با استفاده از جذابیت های ناشی از اغراق در حرکات ورزشی به شکلی شگفت انگیز و حماسی به نمایش گذاشت و قهرمانانی را که قوانین بدنی را در هم شکستند، معرفی کرد.

بخوانید  فیلم ترسناک تصویر 3; بازگشت هنر دلقک

تیم والیبال در انیمه Haikyuu

انیمه Haikyuu (!!Haikyuu)

هیناتا شویو پس از تماشای یک بازی مسابقات قهرمانی ملی والیبال در تلویزیون، عاشق والیبال می شود. او پس از پیوستن به تیم والیبال مدرسه، به تیمی می‌بازد که ستاره‌ای به نام کاگییاما را در لیست دارد، اما با انگیزه بیشتری برای عبور از سطح کاگییاما، به زودی با او در تیم جدیدش بازی می‌کند و حالا باید در کنار هم با چالش‌های بزرگ‌تری روبرو شود. پیش رفتن. آنها را رها کن

300 نفر از بهترین استعدادهای فوتبال ژاپن در پست هجومی وارد پروژه ای به نام لاک آبی می شوند. چینپاچی یک مربی مرموز و عجیب و غریب است که رسیدن به رویای قهرمانی جهان را یافتن یک مهاجم تمام عیار در بلو لاک می داند. تنها یک نفر که در مسابقات سخت آبی لاک برنده شود اجازه حضور در تیم ملی را دارد. یویچی ایساگی که به دلیل ضعف تیم مدرسه برای تیم ملی انتخاب نشد تصمیم می گیرد این فرصت را برای تحقق آرزوی بزرگ خود از دست ندهد.

دو انیمه معرفی شده در زیر این تمایز را به ترتیب در نوع ورزشی و سبک رقابت استعدادهای خود پیاده کرده اند که برای ایجاد یک انیمه غیر تکراری و با طراوت در یک زمین ورزشی ضروری است.

آئوی آشیتو در سال سوم دبیرستان عضو اصلی تیم فوتبال مدرسه شد. آشیتو که با هوس گلزنی و حرکات غیرقابل پیش بینی دلیل اصلی پیروزی های تیمش است، در یک مسابقه کنترل خود را از دست می دهد و یک حرکت اشتباه باعث باخت و حذف تیمش می شود. آشیتو که امیدها و رویاهای خود را از دست رفته می بیند، سپس با مردی به نام فوکودا تاتسویا آشنا می شود. کسی که می خواهد تیم ملی فوتبال ژاپن را به سطح برتر دنیا برساند.

انیمه Aoashi به لطف سازندگان باتجربه خود توانسته است اصول فوتبال را به شیوه ای واقع گرایانه به تصویر بکشد.

اینکه ساخت انیمه توسط استودیوی آی جی پروداکشن انجام شده است، بخشی از کیفیت انتشار است. استودیویی که بسیاری از تولیدات آن شامل انیمه های ورزشی معروفی مانند Prince of Tennis، Ace of Diamond، Run with the Wind و Haikyuu می شود برای انتظار یک انیمه ورزشی کافی است. علاوه بر این، حضور ماساهیرو یوکوتانی به عنوان نویسنده سناریو سطح انتظارات را بالا می برد. Yokotani نویسنده فیلمنامه های انیمیشنی مانند Beelzebub، Bunny Girl Senpai و انیمه ورزشی Free است. قوام خط داستانی به وضوح قابل مشاهده است زیرا داستان خارج از محدوده مسابقه زمینه را برای معرفی چالش و رقابت بعدی فراهم می کند. از سوی دیگر، بخشی از چنگال داستان به تعامل بازیگران و در سطحی دیگر، روابط عاطفی بین شخصیت های جذاب انیمه، چه جدی و چه کمدی، مربوط می شود.

بخوانید  تأیید تاریخ انتشار Omni-Man برای مورتال کامبت ۱

با توجه به اینکه آشیتو به عنوان قهرمان در کانون توجه قرار دارد، طبیعی است که برخی از اکشن های خارج از مسابقه به ارتباط عاطفی آشیتو با شخصیت هایی مانند هانا، به غیر از هم تیمی ها و رقبای خود، اختصاص یابد. البته حضور حنا در داستان به اهمیت تغذیه ورزشی که عامل مهمی در فوتبال حرفه ای است نیز می پردازد. به همین ترتیب، اگر داستان حنا در مورد سایر شرکت کنندگان باشد، بهانه ای برای ورود به جنبه های فنی و اطلاعات ساختاری فوتبال خواهد بود.

هر دو انیمه با فوتبال سروکار دارند، اما Blue Lock در مقایسه با Aoashi فضای متفاوتی دارد. با این حال، اهداف مشابهی مانند رسیدن به تیم ملی و قوی تر کردن آنها در هر دو وجود دارد. علاوه بر این، قهرمان اصلی از پتانسیل بالایی از نظر ذهنی و هوشیاری نسبت به موقعیت ها برخوردار است.

فوکودا که متوجه استعداد و پتانسیل خاص آشیتو شده بود، از او برای شرکت در آزمون تیم جوانان توکیو اسپوریون دعوت کرد. سفر از یک شهر کوچک به توکیو و قرار گرفتن در محیطی ناآشنا که سایر استعدادها و افراد با تجربه در آن حضور دارند، شرایط سخت و متفاوتی را برای شکوفایی استعداد آشیتو ایجاد می کند.

تعامل Aoi و Hana در انیمه Aoashi

Haikyuu یکی دیگر از آزمایشات بسیار موفق استودیوی IJ Production در ساخت انیمه ورزشی است. علاوه بر این، علاوه بر حضور نمادین کلاغ در هر دو انیمه، قهرمان اصلی پرشور و دارای استعداد ذاتی است که نقش کلیدی در پیشرفت بازی تیم ایفا می کند.

علاوه بر این، انیمه Aoashi به مسائل و چشم اندازهای حرفه ای فوتبال مانند تفکر مربی یا مشاور تغذیه و حتی روانشناسی توجه دارد. بنابراین، هر جا که تکنیک ها و تاکتیک ها با روحیه تیمی و شرایط بدنی بازیکنان مرتبط باشد، ظرفیت های لازم برای شروع مسیر حرفه ای به دقت مورد مطالعه قرار می گیرد.

آئوی آشیتو که در راس داستان قرار دارد، شخصیت اصلی آن است. این مشکل در نامگذاری مانگا و انیمه Aoashi تاکید شده است. سازندگان قسمت اول نام و نام خانوادگی قهرمان داستان را با یک جناس ترکیب کردند. ترکیبی که در آن آئو به معنای آبی و به رنگ پیراهن تیم ملی ژاپن و آشی به معنای پا، ما را به یاد فوتبال می اندازد. این کت و شلوار به جهات دیگری نیز به نسل جدید خود اشاره می کند. Aoi همچنین شخصیتی با استعداد ذاتی است که باید با تعامل با بازیکنان و مربیان با تجربه پرورش یابد. بنابراین، تمام شخصیت های مهم اطراف Aoi پایه ای برای رشد او تشکیل می دهند.