سریال Dark Matter داستانی جذاب از چندجهانی را ارائه می دهد

Dark Matter سریال جدیدی از سرویس استریم اپل تی وی پلاس می باشد و در ژانر علمی تخیلی و ترسناک می باشد. مجموعه ای که توسط نویسنده کتاب ساخته شده است.

بلیک کراچ در سال ۲۰۱۶ کتاب علمی تخیلی ترسناکی به نام ماده تاریک نوشت و منتشر کرد. ایده اصلی این کتاب درباره جهان های موازی و روایت دیگری از زندگی هر فرد بود. این کتاب از تفسیر چندجهانی مکانیک کوانتومی استفاده می کند. توضیحی که حاکی از آن است که هر رویدادی می تواند جهان یا جهان های جدیدی را به موازات دنیای ما ایجاد کند. این کتاب نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، برخی آن را پسندیدند و برخی دیگر جنبه هایی از آن را نقد کردند. و البته این کتاب در همان سال نامزد جایزه جهانی فناوری شد.

این کتاب به چنان محبوبیتی دست یافته است که به عنوان بهترین کتاب علمی تخیلی سال 2016 در گودریدز معرفی شد و حدود 519000 خواننده این سایت میانگین امتیاز 4.14 را ثبت کردند. این محبوبیت سرانجام پس از 4 سال باعث شد تا سرویس استریم اپل تی وی پلاس در پایان سال 2020 تولید سریالی بر اساس این کتاب را در دستور کار قرار دهد. بلیک کراچ از ابتدا به عنوان یکی از نویسندگان، سازندگان و مجریان سریال منصوب شد. سریال Dark Matter سرانجام در مارس 2022 وارد تولید شد و قرار بود داستان خود را در 9 قسمت روایت کند.

جیسون و دوستش رایان در سریال Dark Matter

جوئل ادگرتون، جنیفر کانلی، آلیس براگا، جیمی سیمپسون و دیگران از جمله بازیگران اصلی سریال Dark Matter هستند. منتقدانی که سریال را تماشا کردند تا حد زیادی آن را دوست داشتند. به عنوان مثال، 50 منتقد Rotten Tomatoes رضایت خود را 80 درصد ارزیابی کردند. 21 منتقد متاکریتیک میانگین نمره 63 از 100 را به آن دادند. بیشتر آنها فکر می کردند که ایده های جالب سریال Dark Matter در تمام قسمت ها و مدت زمان داستان بسیار نازک پخش شده است. اما طرفداران ژانر علمی تخیلی آن را اعتیادآور و جذاب می دانند.

بخوانید  ایکس باکس تیم جدیدی را تشکیل داده است که بر روی حفظ بازی متمرکز شده است

پروفسور فیزیک جیسون دسن (که از این پس جیسون 1 نامیده می شود) زندگی آرامی دارد و هر شب نزد همسر مهربانش دانیلا و پسر نوجوانش چارلی به خانه می آید. اوایل متوجه می شویم که دوست و همکلاسی سابق او در دانشگاه، رایان، جایزه معتبری در رشته فیزیک برده است. تنها پس از آن جیسون 1 به این فکر می کند که اگر به مسیری که قبلا ترک کرده بود ادامه می داد، چه اتفاقی می افتاد و به کجا می رسید. طولی نمی کشد که جیسون 1 توسط جیسون 2 ربوده می شود و به مواد خاصی آلوده می شود.

Jason 2 نسخه دیگری از این شخصیت است که زندگی خود را وقف علم کرد، ثروتمند و مشهور شد و اکنون راهی مخفی برای سفر بین دنیاهای مختلف برای جایگزینی Jason 1 پیدا کرده است. بنابراین می تواند از تمام نعمت هایی که در زندگی و خانواده اش دارد بهره مند شود و نسخه دیگر خود را در دنیای خودش رها کند. از اینجا، دو داستان بسیار جالب آشکار می شود. یکی از آنها یک فیلم خانوادگی است. چون جیسون 2 سعی می‌کند با نگاه کردن به مهمان‌های مهمانی شام که سال‌هاست او را می‌شناسد، از افشای کلاه‌بردار اجتناب کند و پدری مسئولیت‌پذیر باشد.

جیسون در کنار جعبه در ماده تاریک

یک داستان علمی تخیلی جالب دیگر. زیرا جیسون 1 به تدریج اتفاقات رخ داده را استنباط می کند و مانند یک اودیسه با فناوری پیشرفته در دنیاهای مختلف سفر می کند تا به خانه دانیلا 1 برسد (حتی وقتی متوجه می شود که دانیلا 2 مجرد است، کاملاً مایل به ماندن است). جیسون 1 توسط دوست دختر جیسون 2، آماندا، روانپزشکی که سوژه های قبلی سفر در زمان را آموزش داده، همراهی می کند. آنها به شدت در تلاش هستند تا مقصد اصلی را بیابند و با امتحان راه ها و مسیرهای مختلف، جیسون 1 را به خانه اش بیاورند. اما این کار آنقدرها هم که تصور می شود ساده نیست. زیرا زندگی آنها هر لحظه در معرض خطرات مختلفی قرار می گیرد که اصلا نمی توانند پیش بینی کنند.

بخوانید  بیش از 3000 بازی رایانه شخصی در فروش زمستانی جدید به فروش می رسد

عبارت «ما بدترین دشمنان خود هستیم» در سریال Dark Matter صادق است تصور می شود. اگرچه جیسون 2 تلاش زیادی می کند تا خود را با زندگی جدید خود وفق دهد، اما یک سری جزئیات کوچک باعث می شود که او توجه دانیلا و چارلی را به خود جلب کند. خوبی سریال Dark Matter این است که کراچ پیشرفت های زیادی در داستان شخصیت ها ایجاد کرد و بسیاری از حفره های موجود در کتابش را در نسخه تلویزیونی بسته کرد. اگرچه داستان سرایی شخصیت ها به خوبی انجام شده و دیدن بازیگران به عنوان نسخه های چندگانه شخصیت ها بسیار جالب است، اما یک سری نکات علمی و بیان یک سری مفاهیم باعث دور شدن مخاطب از اصل موضوع می شود. داستان در طول زمان


سریال هایی شبیه به ماده تاریک

جی کی سیمونز در فصل اول کانترپارت

سری آنالوگ

سریال همتا

  • بازیگران: سی. از سیمونز، اولیویا ویلیامز و هری لوید
  • سال انتشار: 2017 تا 2019
  • تعداد قسمت ها: 20
  • نوع: درام، علمی تخیلی و ترسناک

“اگر نسخه دیگری از شما وجود داشته باشد چه؟” یک کارمند بدشانس سازمان ملل متوجه می شود که آژانسی که در آن کار می کند، یک پورتال را در ابعاد موازی پنهان می کند. جنگ بعدی در جنگ سرد با همین ابعاد است. بعدی که در آن همتای او یک جاسوس برتر در نظر گرفته می شود. با گذشت زمان و به لطف جاسوسان هر دو طرف، جنگ کم کم شدت می گیرد و شدیدتر می شود. این سریال که یکی از بهترین سریال های سفر در زمان محسوب می شود، توانست مفهوم جهان های موازی را به خوبی و با موفقیت زیادی به تلویزیون بازگرداند.


آدام اسکات در پوستر اصلی سریال Severance پشت میز نشسته است

سلسله بریدن

بخوانید  تمام شخصیت های مارول | 100 کاراکتر از قوی ترین تا ضعیف ترین

سریال جدایی

  • بازیگران: آدام اسکات، زک چری و برت لاور
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد قسمت ها: 9
  • نوع: درام، رازآلود و علمی تخیلی

صنایع لومن از یک فرآیند درجه پزشکی برای جداسازی و جداسازی استفاده می کند. این فرآیند پزشکی خاطرات غیر کاری برخی از کارکنان این شرکت را از خاطرات کاری آنها جدا می کند. در این بین فردی به نام مارک وجود دارد که تیمی از کارکنان این شرکت را مدیریت می کند. همه چیز خوب پیش می رود، تا زمانی که یک همکار مرموز در دنیای بیرون پیدا می شود. اتفاقی که به تدریج راه را برای کشف حقیقت شغل و محیط کاری برای آنها هموار می کند.


تاتیانا ماسلانی با لباس سیاه یتیم با تلفن صحبت می کند

سلسله شیرهای یتیم

سریال یتیم سیاه

  • بازیگران: تاتیانا ماسلانی، دیلن بروس و جردن جاواریس
  • سال انتشار: 2013
  • تعداد قسمت ها: 50
  • نوع: درام، ترسناک و علمی تخیلی

سارا یک یتیم انگلیسی است که اکنون در آمریکا زندگی می کند. در این مدت او شاهد خودکشی زنی به نام بث بود. کسی که دقیقا شبیه خودش است. سارا با جعل هویت بث، توانست یک آپارتمان جدید به دست آورد، یک دوست پسر بسیار خوب پیدا کند و دچار مشکلات زیادی شود. مجموعه یتیم سیاه با بررسی مسائل مربوط به پیامدهای معنوی و اخلاقی مفهوم شبیه سازی انسان و تأثیر آن بر هویت، موفق می شود تجربه ای منحصر به فرد را برای طرفداران ژانر علمی تخیلی خلق کند. قبلاً هیچ گروهی وجود نداشت که بتواند این موضوع را مطالعه کند و از این طریق کلون کند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر