تیک توک همچنان می خواهد بزرگترین IP های موبایل خود را راه اندازی کند

دو سال پس از خرید توسط Zynga، تیک تو همچنان در تلاش است تا بزرگترین موفقیت موبایل خود را راه اندازی کند.

این قرارداد 12.7 میلیارد دلاری، دومین خرید بزرگ در تاریخ بازی‌های ویدیویی، ترکیبی از فرنچایزهای محبوب Tik Tok مانند Grand Theft Auto، Borderlands، NBA 2K و BioShock با برندهای معروف Zynga مانند FarmVille و Words With Friends است. اشتراوس-زلنیکمدیرعامل تیک تو با اعلام این قرارداد گفت:

مهم‌تر از آن، ما با هم می‌توانیم بازی‌های جدید را بر اساس مالکیت معنوی Tik Tok، هم در توسعه و هم در انتشار، بهتر بسازیم توانایی های آن در سراسر جهان.”

طی مصاحبه ای در کنفرانس TD Cowen این هفته، از Strauss-Zelnick پرسیده شد که آیا TicToo پیشرفتی در جهت دستیابی به این جاه طلبی داشته است یا اینکه آیا این هدف هنوز بخشی از برنامه چند ساله شرکت است. او گفت:

از ما می پرسند که چرا قبلاً این کار را انجام نداده ایم و چه چیزی ما را از انجام آن باز می دارد؟ من در آن زمان گفتم که این خرید فرصتی برای افزایش درآمد و افزایش حاشیه سود شرکت خواهد بود. اما مطمئنا این بهترین فرصت نیست. زیرا حتی بازی هایی که بر اساس بزرگترین فرنچایزهای تاریخ بازی های ویدیویی ساخته شده اند نیز می توانند در بازار موبایل شکست بخورند.

اکنون مردم می پرسند چرا کاری که Call of Duty Mobile انجام داد را انجام ندهید؟ باید بگویم، Call of Duty یک فرنچایز بزرگ است و همه چیز در مقایسه با آن کمرنگ است. طبق گفته اکتیویژن بلیزارد، Call of Duty Mobile که در نوامبر 2019 منتشر شد، تا می 2022 بیش از 650 میلیون بار دانلود شده بود.

بخوانید  نقد و بررسی فیلم سریع و خشن 10 | آیا باز هم باید این سریال را ببینیم؟

Strauss-Zelnick ادامه داد: «بنابراین، ما متوجه شدیم که بزرگترین موفقیت‌ها در بازار تلفن همراه، سازگار با موبایل هستند؛ Match Factory یک نمونه عالی است بر اساس IP های قدیمی تیک توک.”

وی افزود: من تقریباً مطمئن هستم که ما می توانیم این کار را انجام دهیم و البته منکر حرف شما هم نمی شوم تولید شده از تجارت تلفن همراه به تنهایی نیازهای درآمدی مورد انتظار ما را پوشش می دهد و ما معتقدیم سود حاصل از فعالیت در این بازار نیازهای مالی شرکت را برآورده می کند.

Zynga بازی پازل Match Factory را در آبان ماه سال گذشته (آبان 1402) منتشر کرد. تیک تو نیز در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که این بازی با موفقیت اجرا شده است. Match Factory در حال حاضر یکی از 20 بازی پرفروش اپ استور است و با انتشار آن در گوگل پلی، میلیون ها کاربر جدید را جذب کرده است. بازی های موبایل حدود نیمی از درآمد TikTok را در سال مالی 2023-2024 به خود اختصاص دادند.

پوستر لوکس Borderlands 3

Zynga بازی مبارزه ای جنگ ستارگان Hunters را برای نینتندو سوییچ و تلفن های همراه در ماه ژوئن منتشر خواهد کرد. بازی پازل نقش آفرینی Game of Thrones: Legends نیز در سال مالی جاری برای موبایل منتشر خواهد شد.

Strauss-Zelnick در کنفرانس TD Cowen این هفته اعلام کرد که همچنان می خواهد یک بازی موبایل بر اساس موفق ترین IP های Tik Tok بسازد. گفت: آیا دقیقاً همان کاری را که شما فرمودید انجام می دهیم؟ بله دقیقا. آیا قبلا این کار را انجام داده ایم؟ نه آیا در برنامه ما هست؟ آره؛ اما این بدان معنا نیست که کار خواهد کرد. چون ممکنه شکست بخوره در این صورت آیا بی اهمیت خواهد بود؟ نه در واقع برای ما هزینه خواهد داشت. زیرا شکست برای ما هزینه داشت. با این حال، ما باید تلاش کنیم و همین کار را خواهیم کرد.”

بخوانید  خاویر باردم در فیلم فرمول 1 جدید اپل به برد پیت پیوست

نظر شما در مورد سخنرانی اشتراوس-زلنیک چیست؟ آیا تیک می تواند بر اساس بزرگترین آی پی های کنسول خود یک بازی موفق بسازد؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را در قسمت نظرات وب سایت با ما در میان بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر