بررسی کارت گرافیک RTX 4060 Ti; مهمان ناخوانده!


مهندسان گیگابایت از 3 فن خنک کننده در کارت گرافیک RTX 4060 Ti AERO OC استفاده کردند که از سیستم خنک کننده اختصاصی گیگابایت به نام Windforce استفاده می کند. این سیستم شامل 3 فن 80 میلی متری با جهت های چرخش مختلف برای افزایش شدت جریان هوا و کاهش لرزش می باشد.

پره های فن به طور ویژه برای حرکت جریان هوا بدون ایجاد مزاحمت در سطح کارت طراحی شده اند. با قابلیت 3D Active Fan، زمانی که فشار زیادی به پردازنده گرافیکی وارد نشود، فن ها از حرکت باز می ایستند. گیگابایت از یک روان کننده مبتنی بر گرافن استفاده می کند که می تواند علاوه بر کاهش صدای فن، عمر فن را تا 2.1 برابر افزایش دهد.

سیستم خنک کننده اختصاصی گیگابایت تاثیر بسزایی در کاهش دمای کارت گرافیک دارد

علاوه بر عملکردهای در نظر گرفته شده برای فن ها، چهار لوله مسی نیز برای انتقال حرارت از GPU وجود دارد که شکل چینش آنها به گونه ای بهینه شده است که بیشترین سطح تماس را با پردازنده داشته باشد. لوله های مسی همچنین از طریق یک صفحه فلزی با VRAM تماس می گیرند که به خنک شدن تراشه های حافظه کمک می کند.

یکی دیگر از ویژگی های کارت گرافیک اختصاصی گیگابایت، Screen Cooling نام دارد که به لطف طراحی ویژه هیت سینک، از جریان هوای کارآمدتری برای کاهش دمای کارت استفاده می کند.

همچنین گیگابایت از سیستم Dual Bios در کارت گرافیک RTX 4060 Ti AERO OC استفاده می کند. در واقع با این قابلیت تنظیمات پیش فرض کارت انویدیا روی حالت OC قرار می گیرد و کاربران می توانند از حالت کم مصرف دیگری به نام حالت بی صدا استفاده کنند.

بخوانید  Nintendo Switch و Retro Game Graphics Upscaler در فروش با بهترین قیمت در آمازون
تحریریه مجله بازی یک گیمر