The Alters یک بازی بقای جاه طلبانه و ترکیبی ژانر است

The Alters یک بازی بقای علمی-تخیلی عجیب و ژانرآمیز است که حول محور شبیه سازی شخصیت اصلی آن متمرکز شده است. پس از اینکه یان دولسکی، مهندس سفینه فضایی، بر روی سیاره ای متروک و ناشناخته سقوط می کند، برای زنده ماندن باید خود را شبیه سازی کند. این یک فرض عجیب است، اما یکی از مواردی است که توسعه دهنده 11 Bit Studios به طور جدی با آن برخورد می کند. Cloning Jan حول مجموعه ای از “What if?” می چرخد. » سؤالات: چه می شد اگر جان به جای مهندسی دنبال شیمی می رفت، یا اگر در مقابل پدر بداخلاقش ایستادگی می کرد چه؟ این “اگه چی؟” » سوالات در قلب مضامین و روایت The Alter قرار دارند.

دمو زمانی شروع می‌شود که جان در یک ساحل شنی سیاه با صخره‌های ناهموار و آب‌های متلاطم تصادف می‌کند. Alters دارای یک هویت بصری قوی است، با دنیایی تقریبا تک رنگ که با شعله های روشن و رنگارنگ که آسمان را با باریدن باران روشن می کند، مشخص شده است. دنیا زیبا، خشن و در عین حال غریب است. وقتی جان به سمت پایگاه متحرک، یک سازه چرخ‌شکل غول‌پیکر می‌رود، متوجه می‌شود که تمام خدمه او، از جمله کاپیتان، فوراً مرده‌اند. او تنهاست و خیلی خیلی دور از خانه.

در حال پخش: The Alters یک بازی بقای جاه طلبانه و ترکیبی ژانر است

با رسیدن به پایگاه سیار، جان متوجه می شود که باید پایه را قبل از طلوع خورشید جابجا کند، در غیر این صورت نور خورشید هر چیزی را که لمس می کند سرخ می کند. جان برای انجام آن به منابع طبیعی و یک تکنسین نیاز دارد. و برای انباشت منابع لازم، جان باید پاسگاه های معدنی را در بالای ذخایر معدنی اطراف ایجاد کند. سپس مواد را می توان با اتصال پیلون ها به صورت سری به پایه متحرک منتقل کرد. این یک فرآیند نسبتاً ساده با ظرافت ها و ظرافت های کافی برای حفظ جذابیت آن است. با این حال، با توجه به اینکه جان در این سیاره تنهاست، استخدام یک تکنسین کمی دشوارتر است. اینجاست که شبیه سازی مطرح می شود.

هر بار که جان را شبیه‌سازی می‌کنید، یک جدول زمانی از زندگی او به شما ارائه می‌شود و می‌توانید در نقاط کلیدی که باعث ایجاد جان‌های مختلف با شخصیت‌ها و مهارت‌های متفاوت می‌شوند، منشعب شوید. همانطور که جان های بیشتری ایجاد می کنید، سیستم های بازی بیشتری باز می شوند و شانس بقای شما افزایش می یابد. با این حال، شبیه سازی Jan مجموعه ای از بازتاب های خاص خود را دارد که به نظر می رسد 11 بیت استودیو مشتاق بررسی آنها است. اولین جان جایگزینی که ایجاد می‌کنید یک تکنسین است، و وقتی متوجه می‌شود که یک کلون است که در جهانی زندگی می‌کند که دوران کودکی‌اش وجود نداشته است، به طور قابل درک ناامید و گیج می‌شود.

تصمیم جان برای شبیه سازی خود نیز آسان نیست. پیامدهای لجستیکی و اخلاقی بر او سنگینی می کند، اما یک نفر نمی تواند پایگاه سیار را به تنهایی مدیریت کند. به دلیل اضطرار شرایط و فشار از طرف سازمان بدنامی که هزینه های اعزامی را تامین کرده بود، معضل اخلاقی خود را به حالت تعلیق در می آورد و خود را شبیه سازی می کند.

شرحی ارائه نشده است

پروتو-جان که توسط برخی مکانیک های شبیه سازی اجتماعی سبک وزن و گزینه های دیالوگ پشتیبانی می شود، باید اعتماد تکنسین-جان را با صرف زمان و ارتباط با او جلب کند. چت با محراب جان به طرز شگفت انگیزی جدید است. مطمئناً، آنها از نظر بیولوژیکی یکسان هستند، اما از آنجایی که Tech-Jan مسیری متفاوت از پروتو-ژان را انتخاب کرد، دیدن اینکه چگونه زندگی موازی آنها بر شخصیت آنها تأثیر گذاشته است و چگونه در جهان حرکت می کنند، بسیار جذاب است. The Alters، بر اساس پیش‌نمایش دو ساعته من، به نظر می‌رسد که محیطی عالی برای کشف مضامین فردگرایی و هویت، و همچنین رابطه پیچیده بین طبیعت و پرورش است.

بخوانید  پاسخ امروز وردل (شماره 513) - 14 نوامبر 2022

به گفته کارگردان بازی Tomasz Kisilewicz، “یادگیری و درک نقشه های آنها در حین مدیریت موثر آنها در قلب بازی قرار دارد.” اگرچه همه جان ها به اندازه تکنسین های جان ناامید نخواهند بود، اما بسیاری از آنها نقص ها و ناامنی های خاص خود را خواهند داشت که پروتو-جان ها باید بر آنها غلبه کنند. گاهی اوقات از طریق گفت و گو و گاهی اوقات با ایجاد یک جان است که می تواند دیگری را تعریف کند یا روحیه دهد. سخت است که بگوییم این مکانیک‌های شبیه‌سازی اجتماعی تا کجا پیش می‌روند، اما با توجه به اینکه استودیو 11 بیتی چند ژانر را متعادل می‌کند، کمی خویشتن‌داری می‌تواند راه زیادی را برای شما ایجاد کند. مدیریت بیش از حد شبیه سازی می تواند تجربه را گل آلود کند، و کم آن می تواند آن را زائد کند. از این گذشته، The Alters در درجه اول یک بازی بقا است و بیشتر وقت من در خارج از کشتی من و کاوش در سیاره سپری شد.

واضح است که استودیو 11 بیت داستانی برای گفتن دارد و به نظر می رسد این خطی بودن این داستان را تسهیل می کند.

مانند بسیاری از بازی‌های بقا، بیشتر وقت شما صرف برداشت مواد، ساختن سازه‌ها و تحقیق در مورد فناوری‌های جدید می‌شود. با این حال، مکانیک بقای Quirks به اندازه آنچه در Grounded یا Valheim مشاهده می کنید، آزاد نیست. پایگاه سیار – حداقل در چند ساعت اول – فقط به دلایل طرح حرکت می کند. این بدان معنی است که بازیکنان احتمالاً جهان را به همان شیوه تجربه خواهند کرد: همان مناطق را کاوش کنند، منابع مشابهی را پرورش دهند، و در همان بخش های نقشه ساکن شوند. در حالی که این ممکن است برخی از طرفداران بقا را خاموش کند، این خطی بودن عمدی به نظر می رسد. واضح است که استودیو 11 بیت داستانی برای گفتن دارد و به نظر می رسد این خطی بودن این داستان را تسهیل می کند. برخلاف دیگر بازی‌های بقا، به نظر می‌رسد The Alters پایانی قطعی با اهداف روشن دارد: به اندازه کافی پایگاه تلفن همراه را ایجاد کنید تا بتوانید به خانه بازگردید.

بخوانید  Le SEO est un moyen sûr d’atteindre la première position de Google

برعکس، تنوع گیم پلی در مکانیزم های شبیه سازی مدیریت آن نهفته است. پس از باز کردن قفل Technician، تعداد انگشت شماری اصلاحات مختلف در دسترس قرار می گیرند و تا زمانی که منابع را در اختیار دارید، می توانید نسخه ژانویه را که بیشترین استفاده را دارید ایجاد کنید. از آنجا، می‌توانید انتخاب کنید کدام فناوری‌ها را می‌خواهید اولویت‌بندی کنید، چه تغییراتی روی چه مواردی کار می‌کنند، و چگونه می‌خواهید کشتی خود و ماژول‌های مختلف آن را سازماندهی و ارتقا دهید. همانطور که تغییرات بیشتری ایجاد می کنید، باید امکانات بیشتری را برای رفع تقاضای رو به رشد ایجاد کنید. در نهایت، کشتی شما می تواند به یک مستعمره کوچک و خودکفا تبدیل شود که جمعیت آن جانس است.

شرحی ارائه نشده است

وقتی از Kisilewicz پرسیدم که چگونه 11 Bit Studios تمام این ژانرهای متفاوت را متعادل و ترکیب می کند، او پاسخ داد: “ما می خواستیم ابزارها و عناصری را از ژانرهای مختلف پیدا کنیم که با پیام مطابقت داشته باشد… ترکیب آنها یک چالش بزرگ بود، اما همچنین چیز هیجان انگیزی بود. چیز. . اگر بتوانیم این کار را با هم انجام دهیم، چیز متفاوتی خواهد بود. » برای اینکه بازیکن احساس کند در حال کاوش در یک سیاره ناشناخته با گروهی از کلون ها است، گیم پلی باید از این پشتیبانی می کرد. این به معنای مکانیک شبیه‌سازی اجتماعی بود تا به خدمه کمی پویایی، عناصر بقا برای خطرناک کردن سیاره و سیستم‌های مدیریتی برای استفاده کامل از خدمه بدهد.

از جلسه عملی من، به نظر می رسد که 11 Bit Studios راهی برای ادغام این ژانرهای متفاوت به روشی زیبا پیدا کرده است. هیچ مکانیک یا سیستمی سرسخت به نظر نمی رسید، و همه یک هدف ملموس داشتند که با فرض کلی مطابقت داشت. گفته می شود، The Alters در حال چرخش صفحات زیادی به یکباره است، و من احساس می کنم که ممکن است با کوچکترین فشار، کل چیز از بین برود. به سختی می توان گفت که آیا این “افزایش” بر اساس زمان بازی من انجام می شود یا خیر، اما پس از صحبت با کیسیلویچ، به نظر می رسد که تیم به خوبی از جاه طلبی های بلند خود آگاه است. اگر 11 بیت استودیو بتواند همه این ژانرها را با هم ترکیب کند و موضوعات آن را عاقلانه بررسی کند، به نظر من The Alters می تواند چیز خاصی باشد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر