
البته این درست نیست که هیچ یک از آثار اسکوئر انیکس بر روی ایکس باکس منتشر نخواهد شد. این ناشر ریمستر Chrono Cross، Stranger of Paradise: Final Fantasy Origins و Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion را برای Xbox منتشر کرده است. DioFIELD Chronicle بر روی Xbox نیز موجود است و نباید سری Kingdom Hearts را فراموش کنیم. چندین بازی از این شرکت ژاپنی نیز در Xbox Game Pass موجود است، مانند Dragon Quest Builders 2.
یکی از مدیران اسکوئر انیکس گفت که به استراتژی فعلی خود برای ساخت بازیهای خاص برای پلیاستیشن ادامه خواهد داد.
مدیران اجرایی اسکوئر انیکس به سهامداران شرکت گفته اند که در سال های آتی به استراتژی بین پلتفرمی خود ادامه خواهند داد. بر خلاف ناشران مانند Tic-Toe Interactive و Electronic Arts، Square Enix یک شرکت بازی انعطاف پذیر است. این بدان معناست که آنها خود را موظف به انتشار همه بازی های خود برای همه پلتفرم ها نمی دانند.
این ناشر ژاپنی سیستم متفاوتی دارد: ظاهراً این شرکت به جای انتشار عناوین خود بر روی همه پلتفرم ها، گزینه مناسبی را برای بازی های خود بر اساس چندین فاکتور از جمله تعداد پایه های نصب شده، حجم جذابیت بازار و قیمتی که دارندگان پلتفرم می پردازند، انتخاب می کند. آنها را این باعث شده است که شاهد معاملات انحصاری برخی از بهترین بازی های این شرکت با پلی استیشن باشیم.
برخی از بازی های اخیر اسکوئر انیکس بر روی ایکس باکس منتشر نشدند، از جمله Final Fantasy 7 Remake که به دلیل قرارداد با سونی و پلی استیشن و انتشار احتمالی Final Fantasy منتشر نشد. 16 به دلایل مشابه. البته این مورد منحصر به پلی استیشن نیست و اسکوئر انیکس ممکن است برای Octopath Traveler 2 با نینتندو و سونی قرارداد امضا کرده باشد..
در گزارش مالی 9 ماهه، این سوال مطرح شد که استراتژی پلتفرم شما برای عرضه بازی های جدید چیست؟ ما قصد داریم به استراتژی بین پلتفرمی فعلی خود ادامه دهیم. این شرکت میگوید که هنوز بازیهای زیادی در دست توسعه دارد که میتوانند در این ساختار منتشر شوند. از جمله Final Fantasy 16 که به مدت 6 ماه به عنوان یک انحصاری پلی استیشن تایید شده است.
با این مقدمه به مدیران اجرایی شرکت مذکور می پردازیم. تیم مدیریت اسکوئر انیکس می گوید که ناشر به سیاست فعلی خود ادامه خواهد داد. البته مستقیماً نمی گوید که ما شاهد قراردادهای انحصاری بیشتری خواهیم بود. اما استراتژی فعلی این شرکت به شرح زیر است، بنابراین انتظار می رود در آینده نیز همین رویه ادامه یابد.
